Skip to content

יש עתיד ותלם עתרו לעליון כנגד הסכמי נתניהו / גנץ

סיעות יש עתיד ותלם שישמשו כסיעת האופזיציה הגדולה בכנסת הצפויה, אם תושבע ממשלה, עתרו לעליון והצטרפו ל 3 עתירות שכבר הוגשו. עתירה נוספת מתגבשת כעת ובה עותרים מאות פעילי שטח ורכזים שפעלו עבור בני גנץ, כנגד ההסכם. הפעילים מתכוונים גם להגיש תביעה בבית המשפט כנגד גנץ על הפרת הבטחת בחירות והטעיית הציבור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עתירה נוספת הוגשה אתמול (רביעי) לבית המשפט העליון ומצטרפת ל – 3 תביעות אחרות שהוגשו על ידי התנועה למען איכות השלטון, 123 בכירי המשק עמותת חוזה חדש ומשמר הדמוקרטיה. לשם כך ככל הנראה ידון  בית המשפט העליון בכולן ביום ראשון הקרוב ה-26 באפריל 2020.  את העתירה הגישו סיעות יש עתיד ותלם באמצעות עורכי הדין גזית עודד ובקל אלירם, כנגד מימוש הסכמי הליכוד – כחול לבן (חוסן) ואפשרות מינויו של ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו לכהונת ראש ממשלה נוספת.

ח"כ קורין אלהרר הגישה את העתירה בשם הסיעות (צילומי יח"צ)
ח"כ קורין אלהרר הגישה את העתירה בשם הסיעות (צילומי יח"צ)

העתירה מבקשת להוציא צו על תנאי נגד סיעת כחול לבן וסיעת הליכוד ובו יענו המשיבות מדוע לא ייקבע כי הסכם קואליציוני לכינון "ממשלת חירום ואחדות לאומית" יבוטל, נוכח העובדה כי סעיפים מרכזיים ומהותיים בו נוגדים את תקנת הציבור וחותרים תחת עקרונות יסוד בשיטת המשטר בישראל, ובפרט בכל הנוגע לתפקוד הכנסת ולמעמדה של האופוזיציה בכנסת, כמו-גם שיקולים אישיים ופסולים במינוי בכירים בשירות הציבורי (ובכלל זה במערכת המשפט).
בעתירתם טוענים העותרים כי הסכם המבקש לעגן את השפעתו של נאשם בפלילים על מינוי ראשי מערכת אכיפת החוק, ולהגביר עוד יותר את השפעתו על מינוי שופטים בישראל – הוא הסכם מושחת.
הבוקר (חמישי) החליט שופט העליון יצחק עמית והודיע למשיבים וביניהם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו כי כל העתירות תדונה באותו מעמד ועליהם להשיב גם "כאילו ניתן צו על תנאי המבוקש על ידי העותרות, מבלי שהדבר כנקיטת עמדה כלשהי לגופן של עתירות". ח"כ קארין אלהרר אשר הגישה את העתירה בשם הסיעה אמרה: "הבחירה של כחול לבן והליכוד להפוך את מינויי הבכירים בשירות הציבורי ל"שלל" שמחולק בין הצדדים, לא רק שמצפצפת במופגן על החוק, אלא בעיקר מטרידה לאור העובדה שמהיום נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יוכל למנות מפכ"ל או יועמ"ש כראות עיניו. זאת, לצד העובדה שהצדדים הסכימו "לטהר" את הוועדה למינוי שופטים מנציג אופוזיציה, כדי שאיש לא יעמוד בדרכו של נתניהו לבחור את שופטיו, מעוררות חלחלה וחרדה לעצמאותה של מערכת המשפט. אסור לנו לאפשר להם להכתים בצבעים פוליטיים עקרונות כה מהותיים בדמוקרטיה הישראלית".

בנוסף לכך פנו היום (חמישי) מפלגות יש עתיד ו – תל"ם לבית המשפט המחוזי בתל אביב בתביעה נגד מפלגת חוסן ישראל בהנהגת בני גנץ בנושא שימוש בקניין רוחני (השם 'כחול לבן) ויצירות שהוזמנו על ידן בבחירות, המפלגות דורשות לעצמן את השם.

עתירה נוספת מתגבשת: פעילי כחול לבן נגד גנץ ונתניהו

 

עו"ד חקלאי (צילום באדיבות המצולם)
עו"ד חקלאי (צילום באדיבות המצולם)

תוך כך מתגבשת קבוצה המונה מאות עותרים, רובם ככולם פעילי כחול לבן, ראשי מטות שטח, רכזי פעילים, אוהדי ומצביעי כחול לבן שמתעדת אף היא להגיש עתירה בעליון כנגד הסכמי נתניהו & גנץ ותביעה נוספת בבית משפט בתל אביב כנגד גנץ על הפרת הבטחה והתחייבות בחירות שנתן להם תמורת פעילותם למענו. הקבוצה שקרואה "תביעה בשם הדמוקרטיה" בווטסאפ, צברה כמות אדירה של פעילים שמבקשים להצטרף לעתירה ולתביעה. הפעילה החברתית ורד אמיר מרכזת את קבוצות הווסאפ ומזמינה פעילים, מצביעים ואוהדים המבקשים להצטרף לתביעה ב- קישור זה קבוצת ה- ווטסאפ:   https://chat.whatsapp.com/JkG0Iublntc4QVd0fkhgDR
את הקבוצה מייצג עורך הדין דניאל חקלאי.

 

 

2 Comments

  1. שלומית זדור
    23 באפריל 2020 @ 19:33

    מצטרפת לעתירות. בני גנץ הוליך אותנו שולל. נתנו לו את קולותינו כדי להעיף את שילטון השחיתות ולא כדי לעגן את שילטונו של העבריין הנמלט

  2. דני לנצר
    23 באפריל 2020 @ 13:29

    כל הכבוד לורד אמיר על היוזמה וההפצה ולדניאל חקלאי על הביצוע המשפטי.
    אני מייחס חשיבות רבה לפעולת ההבהרה לנבחרי ציבור, שבדמוקרטיה, אין מקום לפולחן אישיות.
    הציבור אינו קובע את בחירותיו בזכות צבע העיניים או זקיפות קומתו של המועמד שמבקש את תמיכתו.
    תמיכת האזרח ניתנת לאחר שהשתכנע בעקרונותיו, תכניותיו, יעדיו, ערכיו, והבטחותיו… של המועמד, כפי שהציגם בעת שביקש את תמיכתו של האזרח.
    ובשל כך, משהפר הבטחותיו, עליו לשאת באחריות לתוצאות בחירותיו ומעשיו.
    חזקו ואמצו ורד ודניאל.
    יישר כוחכם.
    דני לנצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן