Skip to content

בצל הקורונה: המוזיאונים בברלין ייפתחו בתחילת מאי

בברלין התקבלה החלטה לפתוח את המוזיאונים ב-4 למאי. הפתיחה מותנית בקיום נהלי היגיינה ובטיחות קפדניים עם מספר מבקרים מצומצם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גרמניה מתחילה לשחרר את הסגר ומאפשרת לעסקים לחזור לשגרה בהדרגה. לאור כך, ביקש נציג המוזיאונים בברלין אישור לפתוח את דלתות המוזיאונים. מגזין ארטנט ניוז מפרסם כי נציגות המוזיאונים קיבלה אור ירוק לפתוח את המוזיאונים ב-4 למאי 2020. עוד מציין המגזין כי במחוז ברנדבורג הסמוך, הקדימו לפתוח מוזיאונים קטנים כבר ב-20 לאפריל, שם הוגבלו מספר המבקרים וזמן השהות במקום.

צילום: שרה פלד

בין ההמלצות שהוציא איגוד המוזיאונים להתנהלות בטוחה עם פתיחת המוזיאונים היו, בניית מגיני פרספקס בעמדות מכירת כרטיסים, ניקוי וחיטוי ציוד העובדים, ניקוי המשטחים בתדירות גבוהה, הקצאת זמן מיוחד לקהל בסיכון גבוה, לא לקיים סיורים קבוצתיים ולהאריך את שעות הפתיחה.

לא ברור מי יישא בעלויות הנוספות, שכן ראש עירית ברלין ואף הקנצלרית אנגלה מרקל, טוענים שהמצב עדיין לא ברור ואינם בטוחים שההחלטה לפתוח אכן בטוחה.

קהילת האמנות הבינלאומית שספגה מכה קשה לעסקיה עם ביטול ירידי האמנות הגדולים ברחבי העולם, צופה בענין בתהליך שיהווה מקרה בוחן לעתיד הקרוב. מכירות האונליין מהוות אחוז קטן ממחזור המכירות ועל כן התקווה והציפייה מנגישות פיזית ליצירות, גבוהות. השקות ופתיחות רבות קהלים לא יתרחשו בעתיד הקרוב ונדרשת חשיבה שונה בהתנהלות בעידן החדש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן