Skip to content

תקווה לטיפול בתאי גזע בחולי קורונה: פלוריסטם קיבלה אישור למימון לא מדלל של 50 מיליון אירו מהבנק האירופי להשקעות (EIB)

המימון יסייע למחקרי החברה בתוכנית הקלינית לטיפול ב- covid-19; נשיא החברה: "אנו מצפים שהמימון של EIB יאיץ את דרכנו לקבלת אישור ולהפיכת הטיפול הפוטנציאלי ל-COVID-19 לזמין ברחבי העולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית פלוריסטם, הודיעה היום (ו') כי הבנק האירופי להשקעות (European Investment Bank – EIB) אישר לחברה מימון לא מדלל בסך 50 מיליון אירו. הבנק האירופי להשקעות הוא מוסד ותיק של האיחוד האירופי, המוחזק על ידי המדינות החברות ומספק מימון ליעדי המדיניות של האיחוד.

המימון המאושר לפלוריסטם הינו חלק מתוכנית Investment Plan for Europe, המוכרת בשם תכנית יונקר, שנועדה להאיץ השקעות באירופה, ליצור משרות ולטפח צמיחה. פרויקטים שאושרו לתוכנית עד היום צפויים למשוך השקעות בסדר גודל של 466 מיליארד אירו, ולהועיל ליותר ממיליון חברת סטארט אפ ועסקים קטנים ובינוניים, במדינות האיחוד האירופי.

עם קבלתו, יתמוך המימון המאושר בתוכנית המחקר והפיתוח שמבצעת פלוריסטם באיחוד האירופי, המיועדות לקידום של פלטפורמת הטיפול התאי המשקם של החברה, והבאתם לשוק של מוצריה, תוך התמקדות בפיתוח קליני של תאי PLX כטיפול לסיבוכים הקשורים ל-COVID19.

"זהו כבוד גדול ש-EIB בחר בפלוריסטם להענקת מימון יוקרתי זה" אומר מנכ"ל ונשיא פלוריסטם, יקי ינאי. "אנו סבורים שמימון זה יאפשר לנו לקדם באופן משמעותי את הפיתוח הקליני של המועמדים המובילים שלנו למוצרים. אם מוצרים אלו יצליחו, אנו מצפים שהם ישפרו את איכות החיים של מיליוני חולים בעולם.

מנכ"ל ונשיא פלוריסטם, יקי ינאי. טיפול פוטנציאלי ל-COVID-19. צילום: דיוויד גארב

"כעת כשהקמנו שותפות מחקרית עם מוסדות אירופאים מובילים כמו אוניברסיטת שאריטה לרפואה בברלין, מרכז BIH לטיפולי שיקומי (BCRT) והמרכז לטיפולים מתקדמים ברלין (BeCAT), ואף הקמנו חברת-בת בברלין, אנו מבינים את החשיבות של נוכחות פיזית בשווקי מפתח. אנו מתקדמים לניסוי קליני רב-לאומי של תאי PLX לטיפול במטופלים הסובלים מסיבוכים הקשורים ב-COVID-19, ולאור זאת אנו מצפים שהמימון של EIB יאיץ את דרכנו לקבלת אישור ולהפיכת הטיפול הפוטנציאלי ל-COVID-19 לזמין ברחבי העולם".

המימון המאושר יתפרש על פני שלוש פעימות, בכפוף לעמידת החברה באבני דרך בתחום הקליני, הרגולטורי והטכנולוגי. הפעימה הראשונה תהיה בסך 20 מיליון אירו. מועד החתימה הצפוי של הסכם המימון המתייחס למימון המאושר נקבע ל-30 באפריל, 2020.

לאחרונה הקימה פלוריסטם חברה בת בבעלות מלאה בברלין, גרמניה, מהלך המדגיש את מחויבות החברה לנוכחות פיזית באירופה כדי לקדם את המחקר והפיתוח, ולהיערך למסחור המוצרים המועמדים שלה.

המימון המאושר מגובה בערבות של הקרן האירופית להשקעות אסטרטגיות (EFSI), הזרוע הכספית של תוכנית ההשקעות עבור אירופה (Investment  Plan for Europe), במסגרתה פועלים הבנק האירופי להשקעות (EIB) והנציבות האירופית, כשותפים אסטרטגיים לחיזוק התחרותיות הכלכלית של אירופה. העסקה היא יוזמה של קרן kENUP, שותפות גלובלית לקידום חדשנות מבוססת מחקר באירופה, עם תועלת ציבורית וחברתית.

עובד במעבדת פלוריסטם. צילום: דיוויד גארב

המימון המאושר לא יהיה מובטח בשעבודים על נכסי החברה, ויוחזר ל-EIB בתשלום אחד לאחר חמש שנים ממשיכת הפעימה הראשונה והשנייה. הפעימה השלישית תוחזר בשני תשלומים שנתיים שווים לאחר ארבע שנים ממשיכת הפעימה השלישית. הכספים שיתקבלו בפעימות יישאו ריבית בגובה 3% עד 4%. המימון המאושר יתמוך בסכום שלא יעלה על 50% מהוצאות המחקר והפיתוח של הפרוייקט. בנוסף, EIB יהיה זכאי לתמלוגים מהכנסות עתידיות לתקופה של שבע שנים החל מ-2024, בשיעור של 0.2% עד 2.3%, בחלוקה יחסית לסכומים שמשכה החברה מהמימון המאושר.

פלוריסטם תרפיוטיקס הינה חברה ביו-רפואית המפתחת תרופות תאיות שמקורן בשליה, המאפשרות טיפול שאינו מצריך התאמה גנטית למטופל. מוצרי החברה נמצאים בניסויים מתקדמים הבוחנים את יעילותם במגוון מחלות הנגרמות מאיסכמיה (חוסר זרימת דם), דלקתיות, פציעות אורטופדיות, כשלים של מערכת הדם ופגיעות קרינה.

תאי ה-PLX מעוררים את מנגנון השיקום של הגוף באמצעות הפרשת חלבונים בתגובה לאיתותים מגופו של המטופל. החלבונים מתניעים תהליך ריפוי עצמי ומשפרים את מצבו של החולה. לחברה טכנולוגיית תלת ממד ייחודית המאפשרת גידול יעיל ומבוקר של מוצרים תאיים שונים בכמויות גדולות, קניין רוחני חזק ורחב ומתקני ייצור ומו"פ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן