Skip to content

מאות פעילי כחול לבן לעליון: ההסכם מנוגד לחוק ונאשם בפלילים לא יכול להרכיב ממשלה

הפעלים הזועמים על "בגידתו" של בני גנץ וחבירתו לנתניהו, יעתרו לעליון ויצטרפו לעתירות שהוגשו באותו נושא. בכוונת הפעילים גם לתבוע את גנץ על הפרת הבטחת בחירות. בכיכר רבין הפגינו למעלה מאלף וחמש מאות איש כנגד נתניהו.כרמי גילון הזהיר: אם ירצח שופט הדם יהיה על ידיו של נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מארבע מאות רכזי מטות, פעילים, אנשי שטח ואוהדי כחול לבן, יעתרו מחר (ראשון) בעתירה לעליון כנגד קיום ההסכם בין הליכוד לחוסן (כחול לבן) ובבקשה להוצאת צו מניעה שימנע את הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו המואשם בתיק פלילי חמור. את העתירה יגיש עורך הדין דניאל חקלאי.
תוך כך מתכוונים הפעילים לפנות לבית המשפט בכתב תביעה כנגד בני גנץ ואחרים על הפרת הבטחות בחירה  באופן מחפיר. שלשום, מרגע היוודע דבר הגשת התביעה,  הצטרפו מאות עד להעלאת ידיעה זו  לעתירה ולתביעה והעבירו סך כספי לקופה משותפת נפתחה לצרכי מטרה זו.

ורד אמיר (במרכז) עם 2 תובעות נוספות, יערה די סגני מימין ודלית גור כהן משמאל
ורד אמיר (במרכז) עם 2 תובעות נוספות, יערה די סגני מימין ודלית גור כהן משמאל

את ריכוז התובעים לעתירה ותביעה משותפת  ארגנו ורד אמיר, ראש מטה בכחול לבן ופעילה במטות רוחביים של המפלגה בעת הבחירות, שהגתה את הריון ופנתה לעו"ד חקלאי לייצג את העותרים כמו בעליון, אשר גם תובעים את  בני גנץ בבית המשפט. תוך ימים ספורים הצטרפו מאות פעילים כועסים הפרת הבטחות הבחירות שלמענן פעלו.

"מדוע לא יוציא בית המשפט הגבוה לצדק מלפניו צו הקובע ש ראש ממשלת המעבר שהנו נאשם במשפט פלילי בעבירות שיש עמן קלון, אינו רשאי לקבל עליו את תפקיד הרכבת הממשלה וכן אינו רשאי לכהן כראש הממשלה שצפויה לקבל את אמון חברי הכנסת ה-23", מבקשת עתירתם מהעליון ומדוע לא יוציא בית המשפט הגבוה לצדק, צו הקובע ששורת סעיפים המצויים במסגרת ההסכם הפוליטי דינם להתבטל, מאחר שהם טומנים בחובם פגיעה אנושה, בלתי מידתית ושלא לתכלית ראויה בעקרונות יסוד של המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל לרבות עיקרון הפרדת הרשויות, עיקרון עצמאות הכנסת כרשות מחוקקת, עיקרון עצמאות הרשות השופטת, שמירה על טוהר המידות, הבטחת אמון הציבור בנבחרי הציבור ובנושאי משרות שלטוניות במדינת ישראל, הבטחת המנהל התקין, מניעת ניגוד עניינים בין האינטרס האישי של נבחרי ציבור לבין חובתם לקיים את האינטרס הציבורי". טוענים העותרים בחלק אחר של עתירתם.
עתירתם, אם תתקבל, תצורף ל4 עתירות נוספות שכבר הוגשו לעליון וביניהן עתירת בכירי המשק ועתירת התנועה לאיכות השלטון. עתירות שבית המשפט איחד לדיון אחד ונתן למשיבים, וביניהם ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו, יו"ר חוסן / כחול לבן, הליכוד והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט להשיב על העתירות שדורשות כולן להוציא צו על תנאי נגד ההסכם ושיוני חוקי היסוד כפי שמבקשים השותפים להסכם, להעביר מחר בוועדת הכנסת.

למרות הגשם – הפגנת הגלים השחורים בתל אביב

תוך כך, למרות הגשם השוטף הפגינו הערב (מוצ"ש) בכיכר רבין, כאלף וחמש מאות מפגינים בהפגנת הדגלים השחורים כנגד הממשלה המתהווה על פי הסכמי נתניהו – גנץ וכנגד בדיקטטורה המתהווה.
בהפגנה שהתרחשה תחת הכותרת  "לא להסכם הכניעה – כן לדמוקרטיה", נאמו בין השאר: ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון ורון קופמן, אבי בוסקילה, אמילי מואטי, שקמה שוורצמן מארגנת ההפגנה ועוד.  "אחדות היא לא הסכם קואליציוני שרומס את חוקי היסוד של מדינת ישראל", אמרה שורצמן שפתחה את ההפגנה.  "אם אחדות – הייתם צריכים להקים חומה בצורה בין נאשם בפלילים למערכת המשפט". שוורצמן פנתה ליו"ר כחול לבן בני גנץ ודרשה: "תבטיח ולשם שינוי תקיים – לא להרמת יד על מערכת המשפט. וודא כי יש דין אחד לכולם".

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

ראש השב"כ כרמי גילון הזהיר מפני מסע ההסתה של נתניהו כנגד שופטי העליון ובית המשפט, פנה לנתניהו ואמר "מר נתניהו, אני קורא לך: הפסק את ההסתה האלימה כנגד שופטי בת המשפט העליון. אם ירצח שופט בישראל, יהא דמו על ידיו של נתניהו". קודם לכן סיפר גילון על רבין: "מחשבתו האחרונה לפני לכתו לישון הייתה, מה לא הספקתי לעשות למען עם ישראל ומחשבתו הראשונה כשקם הייתה, מה אעשה היום למען ישראל". לאור ההסגרים והמשבר הכלכלי הגדול, האנשים שיושבים מול מסך הטלוויזיה בביתם, מצפים לשמוע את ראש ממשלתם מעודד אותם ומסביר איך הם יצאו ממשבר הקורונה, במקום זה הם מקבלים ראש ממשלה שמספר על נפלאותיו שלו: אני ואני, אני ואני. לגבי העתירה שהגישו 123 בכירי המשק והוא ביניהם לבג"ץ, אמר גילון: אנו מצפים לפסיקת בג"ץ בכיליון עיניים ונכבד ביראת כבוד את החלטותיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן