Skip to content

מישהו מאוד כועס. מ"מ פרקליט המדינה פנה למבקר המדינה לבדוק את היועמ"ש

העימות לא נגמר. לאחר שמנדלבליט התנגד חריפות להמשך כהונת אלדד כמ"מ פרקליט המדינה, תקף אלדד וטען כי ברקע ההתנגדות עומדת פרשה שבדק בחשאיות (הרפז). בכירי הפרקליטות זעמו וחתמו על מכתב תמיכה בדברי היועמ"ש. מישהו לא אהב את זה והיום שולח אלדד מכתב למבקר ואומר לו בדוק את הפרשה למרות שהתיק כבר סגור. שר המשפטים מפרסם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, פנה היום (ראשון) למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בעניין טענותיו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.  טענות אותן טען לאחר שמנדלבליט התנגד להמשך כהונתו כמ"מ  לפני 3 ימים (23/04/2020). ממשרד המשפטים נמסר כי "היום העביר ממלא-מקום פרקליט המדינה פנייה אל מבקר המדינה, וזאת בהמשך להודעתו מיום 23.4.20", וכן כי "נוכח רגישות הפנייה, אין באפשרותנו לפרט מעבר לכך".

מטעמו של מ"מ פרקליט המדינה נמסר  כי "בהמשך להודעה האמורה הרינו להבהיר, כי מטבע הדברים הפנייה אל מבקר המדינה אינה מכוונת לבחון היבטים פליליים. הפנייה ממוקדת בהיבטים אחרים שנוגעים לטיפול בעניינו של ד"ר מנדלבליט ולא במעשיו שלו".
ממשרד מבקר המדינה נמסר הערב כי: "הפנייה התקבלה לפני שעות אחדות במשרד מבקר המדינה. המבקר ילמד את הפנייה והפרטים לעומקם וישיב במישרין למ"מ פרקליט המדינה".
כזכור טען אלדד כי בעקבות העובדה שפתח ב"בדיקה חשאית" בעניין פרשת הרפז, מנדלבליט התנכל לו. בתגובה לטענות אלו פרסמו כל בכירי הפרקליטות מכל הארץ מכתב תמיכה מוחלט ביועץ המשפטי והוסיפו כי הם מאמתים ומחזקים את טענות מנדלבליט לעבודה לא אמינה ולא מוסרית של אלדד וכי שיתק למעשה את עבודת הצוות בפרקליטות.
המכתב שהעביר אלדד היום למבקר הוא באורך חצי עמוד, ובו קרא לו לפתוח בבדיקה בשל מידע חדש שהגיע אל מ"מ פרקליט המדינה. יצוין כי פרשת הרפז נבדקה ונסרקה על ידי מבקר המדינה והתיק נסגר.

מימין לשמאל: אביחי מנדלבליט וליאת בן ארי למטה מימין דן אלדד (דוברות משרד המשפטים. צילום השר אמיר אוחנה, מסרטון יוטיוב)

אמיר אוחנה לא נשאר חייב

ברקע העימות החמור, נמצא שר המשפטים שמונה על ידי בנימין נתניהו על רקע משפטו הפלילי הממשש ובא. על רקע זה, השר, כך טוענים מקורות במשרד המשפטים, מעוניין להאריך את כהונת מ"מ פרקליט המדינה כדי לפגוע מחד ביועמ"ש ומקביל בתובעת במשפטו של נתניהו, ע"ד ליאת בן ארי, שמשמשת כמשנה לפרקליט המדינה לענייני פלילים. בן ארי מסיימת בקרוב תקופת ניסיון בת חצי שנה בתפקיד. תקופה זו קבועה בתקנון שירות המדינה, שלפיו במשרות בכירות שנבחרות על-ידי ועדת איתור ואוחנה יכול למרר את חייה, אם כי לא לפטרה, אמרו המקורות.
אין ספק שמכתבו של היועה"מ והתנגדותו לאלדד הכעיסו מאוד את בלפור.

השר אמיר אוחנה מיהר לשתף בדף הפייסבוק שלו ציטטה מפיו של אחד מחבורת נתניהו לכאורה שכתב:  "דן אלדד, מתוקף תפקידו, הוא האדם היחיד במדינה שבסמכותו להעמיד לדין את היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט. האם יעלה על הדעת שמנדלבליט ינסה לפטר את מי שיכול להעמיד אותו לדין? זה לא רק ניגוד אינטרסים – זו חבלה בשלטון החוק".
הציטוט ממשיך ותוקף את מנדלבליט ומאשים אותו כי הוא "ממריד את כל הפרקליטות – עובדי ציבור! – נגד עובד ציבור במכתב לינץ׳ שמאיים על הקריירה של עובד הציבור היחיד במדינה שיכול להעמיד את מנדלבליט לדין".  מדוע אוחנה לא כותב מילים אלו בעצמו אלא רק מביא ציטוטים אחרים, ניתן ללמוד מאופן ניהול דף הפייסבוק של נתניהו. לאמור: "אני לא אמרתי, אבל אחרים כותבים ש…" .

1 Comment

  1. ניבה ירון
    29 באפריל 2020 @ 12:38

    הקשר הגורדי: ראש הממשלה – שר המישפטים – מבקר המדינה – מ״מ פרקליט המדינה
    מנויים מטעם שמגבים זה את זה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן