Skip to content

נציגי מכוני הכושר יפגינו מול מעון ראש הממשלה ביום חמישי הקרוב

חברי ארגון בעלי העסקים בענף הכושר מעריכים את הנזק הכלכלי בתחום בכ-563 מיליון שקלים בכל חודש בו לא נפתחים מכוני הכושר לפעילות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחאת מכוני הכושר מגיעה לבית ראש הממשלה. ביום חמישי הקרוב (ה-30.4), החל מהשעה 19:00, תיערך הפגנה בהשתתפות נציגי מאות מועדוני הכושר והמכונים הפרטיים. מארגני המחאה דורשים פתיחה מידית של מועדוני הכושר וכן תוכנית פיצויים ייעודית לענף, שניזוק קשות. לטענת הארגון כ-150 אלף עובדי הענף אינם יכולים להתפרנס בתקופה זאת.

ארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר בישראל פנה אמש לראש הממשלה ושרי האוצר, הבריאות והכלכלה עם בקשה להשיב אותם לפעילות מיידית תוך שמירה על בריאות המתאמנים. הפנייה נשלחה גם לשרת הספורט מירי רגב ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שכבר הביעו תמיכתם בפתיחת מכוני הכושר, וכמו כן לאגף תקציבים ומנכ"ל משרד האוצר, פרופ' גרוטו ומנכ"ל משרד הבריאות. חברי הארגון צירפו לפנייתם חוות דעת כלכלית ורפואית התומכות בבקשה.

"הסיוע הדרוש להחזרת ענף הכושר לפעילות הוא כ-10,000 שקלים לעובד". חדר כושר ברשת ספייס. צילום: שי בן נפתלי

חברי הארגון מעריכים את הנזק הכלכלי לענף בכ-563 מיליון שקלים בכל חודש בו לא נפתח תחום הכושר לפעילות. בחוות הדעת הכלכלית שצורפה לפניה למשרדי הממשלה צוין כי ענף הכושר משרת כ-47% מאוכלוסיית ישראל.

על פי חוות הדעת שהוכנה על ידי חברת "פיננסים", לפחות 25,300 עובדים בענף לא יחזרו לעבודתם בחודשים הקרובים ללא סיוע ממשלתי. רוב עובדי הענף הם מאמנים, מדריכי כושר, מצילים, ומפעילי בריכות בעלי מומחיות ייעודית, והיתר הינם אנשי מכירות מנהלה ואחזקה.

"הסיוע הדרוש להחזרת ענף הכושר לפעילות הוא כ-10,000 שקלים לעובד, או סיוע בגובה של 30% מעלות השכר למשך שישה חודשים", מציינים מחברי חוות הדעת. "נדרשת הקצאה ייעודית של 500 מיליון שקלים לקרן הלוואות ייעודית לענף".

מחזור הפעילות השנתי של תחום הכושר בישראל נע סביב חמישה מיליארד שקלים. בענף פועלים כ-2,000 מועדונים המעסיקים כ-150,000 איש, המאמנים למעלה מ-1.3 מיליון איש.

"במדינות כמו ארה"ב, אוסטריה, גרמניה, שוויץ והונגריה הבינו את פוטנציאל הפגיעה הכלכלית והבריאותיות, והחליטו על השבת פעילות מכוני הכושר כבר בשלבים הראשונים של חזרה לשגרה", טוענים חברי הארגון.

בארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר נמנים רשת סטודיו סי, רשת פרופיט, רשת מועדוני הכושר ספייס, רשת גרייטשייפ, רשת שר פיטנס, רשת מטי מועדוני כושר, רשת סוויפט, מועדוני פרינדס, ועוד מאות חדרי כושר עצמאיים פרטיים וחדרי סטודיו המתמחים בענפי הספורט השונים. בנוסף, למאבק הצטרפו גם רשת הולמס פלייס וארגון מרכזי הספורט והבריכות בישראל התומכים במאבק הארגון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן