Skip to content

אוחנה תוקף את העליון ודורש פסילתו של מזוז

שר המשפטים זועם ותובע לפסול את השופט מני מזוז ואת צו הביניים שהורה על מניעת המשך כהונתו דן אלדד כמ"מ פרקליט המדינה. אוחנה: "אני דוחה מכל וכל את הטענות שהעלה כלפיו היועץ המשפטי במכתב המפורסם שאני רואה בו שפיכת דם והלבנת פנים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר המשפטים אמיר אוחנה תקף הבוקר (שישי) את בית המשפט העליון והגיש בקשה לפסלות שופט העליון מני מזוז וביטול צו המניעה שהוציא השופט כנגד המשך כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד אותו מינה אוחנה כנגד ולמרות התנגדותו החריפה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שאף הוציא מכתב גינוי קשה כנגד אלדד, בו פירט כשלים בעבודתו, ערכיים, מוסריים של ממלא המקום מעת מינוי על ידי אוחנה לפני שלו/שה חודשים ואף הטיל ספק רב באמינותו של אלדד שהסתיר ממנו פגישות עם אוחנה ולא דיווח אודותיהן את האמת, כך על פי מנדלבליט.

"היות ובחצות הלילה תפקע כהונתו של מי שמיניתי לפני שלושה חודשים למלא את מקומו של פרקליט המדינה – דן אלדד, החלטתי לצאת למאבק משפטי" כתב אוחנה בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו. "כפי שאמרתי לאחרונה, יש לי הערכה רבה לדן, ועל כן הצעתי לו להאריך את כהונתו – מתוקף סמכותי על פי חוק", מציין השר וטוען כי הוא "רשאי, לאחר התייעצות עם נציב השירות, להאריך את התקופה האמורה בתקופות נוספות, ובלבד שסך כל תקופת הטלת התפקיד באופן זמני לא תעלה על שישה חודשים".

אמיר אוחנה – צילום מסך חדשות 13, מני מזוז – דוברות בתי המשפ

לגבי טענותיו הקשות של מנדלבליט שגובה לאחר מכך במכתב גיבוי מוחלט שנחתם על ידי כל בכירי פרקליטי פרקליטות המדינה, כותב אוחנה: "אני דוחה מכל וכל את הטענות שהעלה כלפיו היועץ המשפטי במכתב המפורסם שאני רואה בו שפיכת דם והלבנת פנים, על לא עוול בכפו".
לגבי בקשתו מהעליון לפסול את השופט מזוז הוא טוען כי  "אתמול, בין יתר ההחלטות השערורייתיות שיצאו תחת ידיו של ביהמ"ש העליון בימים האחרונים, החליט השופט מני מזוז, שביד המקרה כל העתירות נגד החלטותיי במשרד המשפטים הגיעו לידיו, להוציא צו המונע את הארכת מינויו של דן. השופט מזוז הגדיל ועשה ונתן סעד שכלל לא התבקש לו על ידי העותרים: צו המונע את מינויו של כל מועמד אחר עד לדיון בעתירה, אותו קבע לעוד שבועיים".

"כולי תקווה שדן אלדד יאבק על שמו הטוב, שהוכתם על ידי היועץ המשפטי לממשלה על לא עוול בכפו, ויקבל על עצמו את הארכת התפקיד. אתן לו את כל הגיבוי הדרוש לשם כך. משפטית וציבורית", כותב שר המשפטים.
עו"ד אלדד הגיב למכתבו של מנדלבליט וטען כי היוע"מ ניסה להכשיל אותו ולפגוע בעבודתו מהיום הראשון. לדבריו הוא סבור כי מנדלבליט מנסה למנוע את הארכת כהונתו משום שגילה כי הוא בודק חומרים הקשורים לסגירת התיק נגד מנדלבליט בפרשת הרפז. אלדד אף פנה בעניין למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, וביקש ממנו לבדוק את הנושא.

בג"ץ הוציא אתמול צו זמני שמונע את הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה עד לדיון בעתירות לגופן. בנוסף, הצו מונע את מינויו של ממלא מקום אחר עד לקבלת החלטה אחרת.  הצו ניתן במסגרת עתירה שהגישו עורכי דין פרטיים, ובהם ראשי מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין. בעתירה נטען כי הארכת מינויו של אלדד על ידי אונה שהוא שר בממשלת מעבר, ובניגוד לעמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט, היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני. עוד נטען בעתירה כי העובדה שמשפטו של ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו אמור להיפתח ב-24 לחודש זה משפיעה גם היא על ההכרעה. לדברי מגישי העתירה, בנסיבות שנוצרו יש להמתין לכניסתו לתפקיד של שר המשפטים החדש, ולקבוע כי עליו לכנס ועדת איתור שתמנה פרקליט מדינה קבוע.
שופט העליון מני מזוז קיבל את העתירה וקבע כי עד למתן החלטה אחרת אין להאריך את כהונתו של אלדד, אך גם לא למנות מישהו אחר במקומו. הוא הורה לשר אוחנה, ליועמ"ש מנדלבליט, לאלדד ולנציב שירות המדינה להגיש תגובתם לעתירה בתוך שבועיים – כלומר  עד ל – 14 במאי. 10 ימים לפני תחילת משפטו של נתניהו.  רק לאחר מתן התגובות יהיה ניתן לקיים דיון בעתירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן