Skip to content

אכזבה קשה לשר המשפטים

לאחר שאמיר אוחנה מינה מ"מ פרקליט המדינה בניגוד לחוות דעת היוע"מ, ולאחר שפנה לעליון בבקשה לפסול את שופט העליון מזוז, שמנע את המשך תפקודו של מ"מ שמינה בעצמו, הודיע מנדלבליט כי הוא מבזר סמכויות ומאציל את סמכויות הפרקליט למשני הפרקליט לפי תפקידם ובכך רוקן מתוכן את עמדת המ"מ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט החליט היום (ראשון) להאציל את סמכויות ממלא מקום פרקליט המדינה על כלל המשנים לפרקליט המדינה, כל אחד על פי תפקידו. במכתב שהוציא היוע"מ הודיע מנדלביט כי מאחר ומאתמול בחצות פג תוקפה של  ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד שמונה לתפקיד בידי שר המשפטים החדש שמינה ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו, אמי אוחנה, הרי שמשרה זו אינה מאוישת ולכן עד לאיוש המשרה היועץ המשפטי בעצמו יישא באחריות הניהולית והמקצועית של פרקליט המדינה. בהתאם לכך סיכם מנדלבליט עם המשנים כי כל אחת ואחד מהם יכריע בעניינים הקשורים או נדרשים להחלטות פרקליט המדינה כפי שימצא לנכון והחלטתו תהיה מחייבת כאילו הוחלטה בידי פרקליט המדינה. במידה ויהיו מקרי מחלוקת רגישים, יביאו הפרקליטים את העניינים בפניו והוא יכריע בהם. המשנה לפרקליט המדינה, עורכת הדין נורית ליטמן תרכז בידיה את כל מה שקשור ב"תקפת הקורונה". מנדלבליט הדגיש כי הימים הקרובים מציבים לפתחנו אתגרים גדולים במישור הלאומי, במישור העבודה שלנו בפרקליטות המדינה וגם לכל אחד מאיתנו במישור האישי". היועץ המשיך  וגיבה את  עובדי הפרקליטות וכתב כי הוא מלא הערכה על תפקודם המקצועי בימים אלו.

מנדלבליט (צילום: דוברות המשפטים)

לפני יומיים, ביום שישי פנה אוחנה לבית המשפט העליון והגיש בקשה לפסלות שופט העליון מני מזוז וביטול צו המניעה שהוציא השופט כנגד המשך כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד אותו מינה אוחנה כנגד ולמרות התנגדותו החריפה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שאף הוציא מכתב גינוי קשה כנגד אלדד, בו פירט כשלים בעבודתו, ערכיים, מוסריים של ממלא המקום מעת מינוי על ידי אוחנה לפני שלו/שה חודשים ואף הטיל ספק רב באמינותו של אלדד שהסתיר ממנו פגישות עם אוחנה ולא דיווח אודותיהן את האמת, כך על פי מנדלבליט.

"היות ובחצות הלילה תפקע כהונתו של מי שמיניתי לפני שלושה חודשים למלא את מקומו של פרקליט המדינה – דן אלדד, החלטתי לצאת למאבק משפטי" כתב אוחנה בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו. "כפי שאמרתי לאחרונה, יש לי הערכה רבה לדן, ועל כן הצעתי לו להאריך את כהונתו – מתוקף סמכותי על פי חוק", מציין השר וטוען כי הוא "רשאי, לאחר התייעצות עם נציב השירות, להאריך את התקופה האמורה בתקופות נוספות, ובלבד שסך כל תקופת הטלת התפקיד באופן זמני לא תעלה על שישה חודשים". מכתבו של מנדלבליט שהופץ היום בקרב חברי הנהלת בתי המשפט שמה גולל על מאמציו של שר המשפטים להמשיך עם חביבו אלדד שהסתמן כחביבם של בלפור, שם עומד ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו עוד החודש לחבוש את ספסלי בית המשפט ולהגיב להאשמות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

1 Comment

  1. אמנון
    3 במאי 2020 @ 20:40

    הזרועות הארוכות של בלפור גורמות ריקבון בכול המערכות ששומרות עלינו מי יתן וניפטר מהצרה שמחבלת בחיינו כבר 10 שנים אמן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן