Skip to content

סוריה: ישראל תקפה מכון מחקר בצפון המדינה

סוכנות הידיעות הסורית טוענת כי ישראל תקפה 2 מטרות בסוריה וכי מערכות ההגנה יירטו את כל הטילים.לפי כלי תקשורת ערביים האתר שהופצץ שייך לתשלובת "סרס", המכון המדעי הסורי שאחראי לפיתוח אמצעי לחימה, בהם נשק כימי וביולוגי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל תקפה אמש (שני) מטרות במחוז חאלב שבצפון המדינה, כך פורסם ברשתות שונות. על פי SANA סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה,  צבא סוריה מסר כי התקיפה כוונה נגד בסיס צבאי וכי האתר שהופצץ היה מכון מחקר. לפי הדיווח הסורי, מערכות ההגנה של חיל האוויר הסורי הגיבו לתוקפנות הישראלית וכל הטילים שנורו אל המקום יורטו.
בדיווח של  SANA צוטט מקור צבאי סורי שאמר כי בסביבות 22:30 אתמול זיהה המכ"ם תנועה של מטוסים באזור העיירה אל-ספירה ושיגר לעברם טילים. לדבריו, במקום ישנם מחסני נשק. על פי דיווח ארגון לזכויות אדם בסוריה הטילים כנגד מכון מחקר ובתקיפה שניה כנגד מחסני נשק השייכים למליציות פרו אירניות.
כלי תקשורת ערביים דיווחו כי האתר שהופצץ שייך לתשלובת "סרס", המכון המדעי הסורי. זהו גוף התעשייה הביטחונית המוביל במדינה, שאחראי לפיתוח אמצעי לחימה, בהם נשק כימי וביולוגי.
על פי מקורות זרים זו התקיפה החמישית של ישראל בתוך שבועיים ביום חמישי האחרון הותקף מאגר טילים של החיזבאללה שעות ספורות אחרי שיעדים אחרים הותקפו בטילים ששוגרו ממסוקי קרב ישראלים, כך נטען.

צילום ארכיון – פטריית אש ועשן בתקיפה שבוצעה ב 20 לנובמבר 2019

לפני שבוע דווח בסוריה על תקיפה באזור דמשק שבה נהרגו כמה בני אדם. גם תקיפה זו יוחסה לכלי טיס ישראליים. בדיווח של SANA בשבוע שעבר נמסר כי טילים פגעו ביעדים בכפרים אל-חג'ירה ואל-עאדלייה בפרברי הבירה הסורית וכי שלושה בני אדם נהרגו. אולם, לפי הארגון הסורי לזכויות אדם המזוהה עם האופוזיציה, בתקיפה נהרגו שבעה בני אדם, בהם ארבעה אנשי מיליציות המזוהות עם איראן.
תוך כך טוענת סוכנות הידיעות הסינית  "סינא", כי צבא סוריה נטש לאחרונה את מערכות ההגנה האווירית "פנציר 1", הרוסיות בהן השתמש עד לפני חודש ימים לאחר שהביצועים שלהן התגלו כירודים כנגד תקיפות טילים של ישראל וכי מלבד המעבר לשימוש במכ"מים סיניים, החלו הסורים להשתמש במערכות   BUK 2MEהסיניות כנגד מטוסי קרב ישראלים. מקור מחיל האוויר הסורי אמר לסוכנות הסינית כימערכת ההגנה שסופקה מסין  הצליחה ליירט מספר טילים ישראליים אך איננה נותנת מענה של 100% כיסוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן