Skip to content

פעיל מחאה ושניים נוספים נחקרו בחשד לאיומים והסתה כנגד יאיר נתניהו

הבן התלונן, האבא פנה למשטרה, השר הבטיח לטפל, הפרקליטות בחנה ובלהב 433 כבר נחקרים החשודים. פרקליטו של פעיל המחאה הפוליטית: תמוהה העובדה שראש חטיבת החקירות נדרש ללשכתו של ראש הממשלה, שעה שבנו יאיר יכול היה לנהוג כאזרח מהשורה, ולהגיש תלונה בתחנת המשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעיל מחאה פוליטי כנגד ראש הממשלה המואשם בפלילים, חיים שדמי ושני חשודים נוספים נחקרו הבוקר (חמישי)  בלהב 433 בחשד לאיומים והסתה נגד יאיר נתניהו, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש תלונה במשטרה בגין הסתה נגד בנו יאיר נתניהו. לפני כשבוע התלונן הבן כי איש לא מקשיב לתלונותיו על פוסטים קשים שהועלו נגדו. לצד פרסום הפוסטים הקשים לכאורה שנכתבו נגדו כתב נתניה הבן: "‏רוצים להתערב שהמשטרה לא תעשה עם זה כלום?". יאיר נתניהו תייג את גלעד ארדן השר לביטחון פנים.  בהמשך כתב. "תראו איזה משטרה שעובדת רק בשביל הערבים והשמאל יש לנו. שברק רביד צייץ צילום מסך של איזה בוט שקילל אותו, ותייג את ‎המשטרה תוך 10 דק הם הגיבו לו שנפתחה חקירה. אשכרה הם מתירים דם של ימנים".

חיים שדמי (צילום: ציפי מנשה)

ארדן הזדרז והגיב לו: "יאיר בוקר טוב, זה אכן איום חמור וישיר שמהווה להבנתי הסתה לאלימות ועבירה פלילית. ביקשתי מהמשטרה עדכון דחוף האם הוא טופל ואיך. עם זאת, חשוב להדגיש שבעבירות של הסתה והתבטאויות אלימות, ההחלטה אם לפתוח בחקירה פלילית אינה של המשטרה אלא רק של פרקליטות המדינה שמנחה את המשטרה". יאיר נתניהו השיב לו: "זה פשוט פסיכי. אני מרגיש שהדם שלי הפקר. הפרקליטות ומשטרת ישראל פשוט מעודדות אלימות וחלילה רצח כלפי משפחת נתניהו". פעילי מחאה הגיבו גם הם: "  הילד התלונן, השר מייד השתתף ברגשותיו, האבא רץ למשטר ומייד נפתחת חקירה".  בפרקליטות בחנו את הפוסטים שהעלה שדמי והחשודים הנוספים, ומצאו בהם חשד לכאורה להסתה ואיומים. בשל כך הורו ללהב 433 לפתוח בחקירה פלילית נגד שלושת החשודים.

צילום: ציפי מנשה

התלונה בעניינם הוגשה לאחר ששדמי שהפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים, תועד קורא קריאות נגד יאיר. באחת ההפגנות מול מעון ראש הממשלה שם מתגורר יאיר נתניהו, הוא תועד אומר:  "תזכור את ההבטחה שלנו, זה נראה רחוק מאוד, תאמין לי, אמרנו לך כל הזמן, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים…אין לדעת", וזה לדעת הפרקליטות האיום הקשה.  האב, נתניהו התלונן וטען כי "ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים. מדובר באיומים ממשיים על חייו של בני. אסור להתעלם מאיומים אלה".
מוקדם לכך התלונן וטען הבן בסדרת ציוצים נוספת שפרסם בטוויטר כי הוא כבר הגיש תלונה למשטרה נגד שדמי, אך לטענתו פניותיו לא נענו.  בציוץ שפרסם יאיר הוא האשים את הפעיל הפוליטי שדמי באיומים על חייו: "וואו! הפסיכופט שמקבל את משכורתו מאהוד ברק וה*****, חיים שדמי, מאיים על חיי במפורש במגפון מול בית ראש הממשלה! הגשתי עליו כבר בעבר תלונה למשטרה אך לא קיבלתי שום מענה!". עוד כתב יאיר והאשים את המשטרה ואת השר לביטחון פנים גלעד ארדן בהתעלמות: "רק שתבינו, כבר במשך שנה האבטחה במשרד ראש הממשלה מתריעה בפני המשטרה עליו ועל מטורללים כמוהו שקוראים במפורש לרצוח אותי, את הורי ועוד אנשי ימין. המשטרה מתעלמת מהם. בכל זאת הם לא מסוכנים כמו שפי פז".

חיים שדמי (צילום: ציפי מנשה)
חיים שדמי ופרקליטו נהורי (צילום: ציפי מנשה)

שדמי פרסם אתמול פוסט בו נכתב גם כי " "אין לי, לא היתה לי ולא תהיה לי כל כוונה להשתמש באלימות פיזית או לאיים על חיו של איש, גם לא של אדם שהוא בעיניי נאלח והורס הדמוקרטיה הישראלית"  והדגיש: "בלהט ההפגנה – כמו בלהט היציע בכדורגל – לפעמים אומרים דברים באופן יצירתי ומלא תשוקה. אני לא מתנצל שאכפת לי מהמדינה. אני לא מרגיש צורך להתנצל בפני משפחת נתניהו. אני כן מרגיש צורך להבהיר בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים: אינני תומך באלימות, מעולם לא הכיתי או פגעתי פיזית באיש, לעולם לא אעשה זאת ולעולם לא אקרא לאיש לעשות זאת".
בעת חקירתם הגיעו פעילי מחאה פוליטית נוספים והפגינו מול להב 433.

צילום: ציפי מנשה
פעילי מחאה ליד שערי להב 433 (צילום: ציפי מנשה)

עו"ד נהורי: מעניין כיצד ראש חטיבת החקירות נדרש ללשכתו של ראש הממשלה, שעה שבנו יאיר יכול היה להתלונן בתחנה ליד ביתו, זו זעקת הגוזל שנגזל

פרקליטו של חיים שדמי, עורך הדין יאיר נהורי הגיב לחשדות כלפי מרשו ואמר:"ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש תלונה נגד חיים שדמי, בטענה כאילו איים על בנו.
יובהר מיד, חיים שדמי הינו אדם שוחר שלום ומגנה כל אלימות, והוא עומד על כך שמעולם לא איים או התכוון לאיים על יאיר נתניהו, ושעצם הגשת התלונה, אינה אלא זעקת הקוזאק הנגזל.

 

עו"ד יאיר נהורי (צילום: ציפי מנשה)

חיים שדמי מסר עדות מפורטת, והוא סומך על רשויות החוק שיבצעו את עבודתם כהלכה", אמר נהורי

נהורי תהה בקול רם והוסיף: "אי אפשר שלא לציין את ההליך החריג שבו לצורך הגשת התלונה התייצב במעון ראש הממשלה ראש חטיבת החקירות, תת ניצב דוד בואני, שגבה עדות מראש ממשלה.
תמוהה העובדה שראש חטיבת החקירות נדרש ללשכתו של ראש הממשלה, שעה שבנו יאיר יכול היה לנהוג כאזרח מהשורה, ולהגיש תלונה בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו. ככל שהוא מפחד, הרי שהמאבטחים יבואו איתו. לא ברור, מדוע משטרת ישראל מסכימה לכך. המסר שעלול לעבור לציבור הוא כאילו משטרת ישראל החלה לעבוד אצל ראש הממשלה. אנו ממתינים להבהרה בעניין חמור זה. ויודגש חיים שדמי מאמין כי מדינת ישראל היא מדינת חוק, בה הכל שווים בפני החוק."

 

2 Comments

  1. איציק מלאכי
    8 במאי 2020 @ 16:15

    יובהר מראש: אינני מתומכי ביבי,אף לא הצבעתי ולא אצביע עבור או עבור מפלגתו. ןאולם,חיים שדמי וכנופיית עושי דברו,אינם אלא חבןרת נקלים שלוחיו של הפדופיל,אהוד ברח.

  2. איציק מלאכי
    8 במאי 2020 @ 16:15

    יובהר מראש: אינני מתומכי ביבי,אף לא הצבעתי ולא אצביע עבור או עבור מפלגתו. ןאולם,חיים שדמי וכנופיית עושי דברו,אינם אלא חבןרת נקלים שלוחיו של הפדופיל,אהוד ברח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן