Skip to content

קרנבל במרסי – לא בירה, מים !

מדי שנה בחודש מרץ נערך במרסי הקרנבל, לרוב הוא תלוי בחסדי מזג האויר, שגם הפעם הסביר לו פנים. אלפים רקדו שרו וניגנו ברחובות ועשרות אלפים צפו בהם  והלכו אחריהם, עם חיוך על השפתים.  כתב וצילם: עמית מנדלזון (מרסי, צרפת) ה-17 למרץ הוא לא רק יום פטריק הקדוש, ובעוד שהאירים וצאצאיהם בכל העולם טובעים בבירה, במרסי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדי שנה בחודש מרץ נערך במרסי הקרנבל, לרוב הוא תלוי בחסדי מזג האויר, שגם הפעם הסביר לו פנים. אלפים רקדו שרו וניגנו ברחובות ועשרות אלפים צפו בהם  והלכו אחריהם, עם חיוך על השפתים. 

כתב וצילם: עמית מנדלזון (מרסי, צרפת)

שמח ויצירתי

ה-17 למרץ הוא לא רק יום פטריק הקדוש, ובעוד שהאירים וצאצאיהם בכל העולם טובעים בבירה, במרסי יצא הקרנבל השנתי לדרך כשהנושא הפעם הוא… מים, כמעט חילול קודש אלמלא היתה לזה סיבה טובה. היום הסתיים הפורום השישי הבינלאומי למים שנערך בעיר בשבוע האחרון.

רקדנית בטן

גם השנה זכה הקרנבל לחסדי מזג האוויר וצעד ללא הפרעות, גשם ואפילו לא רוח המיסטרל המפורסמת של מרסי. ילדים ומבוגרים רקדו יחד ברחוב, נכים קשים על כסאות גלגלים מחופשים ומאושרים. קבוצה של נערים עם תסמונת דאון התייצבו עם להקת המתופפים שלהם בהרכב מלא. נשים מבוגרות קיפצו יחד עם בנות טיפש עשרה. שחורים לבנים, צהובים והרבה ורדרדים רובם צבועים בתכלת לבן וכחול. בלי הבדל דת מים וצבע פשוט נהנו מכל רגע.

להקת כלי הקשה

הקרנבל צעד מפרק הקונגרסים בו הסתיים היום הפורום העולמי למים, ועד לפרק ברולי, שהיה פעם אחוזת אצולה והיום פרק לכל המשפחה גדול ומטופח, שמשמש כמעט בכל חגיגה אפשרית. כולל, תתפלאו, יום העצמאות של מדינת ישראל.

פרק ברולי והטירה

ארבע שעות של רעש מחריש אוזניים של תופים ושירה, מוזיקת רוק ופופ. שיירות של לוליינים, רקדנים, מתופפים, אקרובטים והרבה קונפטי, שהיה צריך לנקות, מיד. אחרי הכל מדובר בשכונת יוקרה.

כל התמונות:

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן