Skip to content

“שוק קופרו” 2020 – מקוון מתמיד

אירוע הקולנוע התיעודי הראשון בישראל, שעשה את המעבר של האירוע במלואו לפורמט דיגיטלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוק קופרו הנערך בישראל מדי שנה ומושך אליו את בכירי תעשיית הקולנוע הדוקומנטרי מרחבי העולם, יתקיים זו השנה ה-22, בין התאריכים 25-28 במאי, 2020, ולראשונה יתקיים במלואו בפורמט דיגיטלי. למעלה מחמישים אנשי תעשייה בינלאומיים אישרו השתתפותם באירוע בניהם נציגים מ-BBC ,ARTE ,Netflix ,NY Times ,Show Time ורשתות שידור ציבוריות רבות באירופה.

מתוך Viral, במאים אודי ניר ושגיא בורנשטיין

מטרתו של שוק הקופרודוקציות היא גיוס משאבים ממקורות בינלאומיים להפקות המקור התיעודיות הישראליות. כמדי שנה, יציע מסלולים שונים המותאמים לשלבים שונים של סרטים: מסלול "פורום הקופרודוקציות" במסגרתו מתבצעת הצגה פומבית של פרויקטים תיעודיים של יוצרים ישראלים בפני פאנל של נציגים מרשתות טלוויזיה מחו"ל ומנהלי קרנות קולנוע בינלאומיות, מסלול "ערוץ לשניים" במסגרתו מתבצעות פגישות אישיות בין יוצרים ישראלים לבין מגוון משקיעים פוטנציאליים מחו"ל ומסלול ה-"ראף קאט" במהלכו יחשפו ויוצעו למכירה פרויקטים תיעודיים נבחרים הנמצאים בשלב עריכה מתקדם. בנוסף, לראשונה מתקיים בשוק מסלול "מעבדת הסטודנטים" במסגרתו משתתפים שמונה פרויקטים מצטיינים של יוצרים ישראלים צעירים בתכנית העשרה וחשיפה לתעשיית הקולנוע הדוקומנטרית הבינלאומית.

בנוסף, במסגרת אירועי התעשייה הפתוחים לקהילת היוצרים, יתקיימו במהלך ימי השוק מספר הרצאות ופאנלים מקצועיים, כולל פאנל בשיתוף IDA – הארגון הדוקומנטרי הבינלאומי ופסטיבלים ושווקים בינלאומיים בניהם פסטיבל ברלין, דוק-פסט שפילד ורבים אחרים.

אירועים נוספים שיתקיימו במהלך חודש מאי סביב שוק קופרו 2020

  • ב-12 במאי תתקיים הרצאה של Björn Jensen, שייתן סקירה של תעשיית הדוקו בגרמניה: מיפוי של גופי השידור והקרנות השונות בגרמניה, והסבר על עבודה עם מפיקים מקומיים.
  • ב-26 במאי תתקיים הרצאה של Peter Gerard בנושא הפצה דיגיטלית של סרטי דוקו בראי משבר הקורונה: סקירה של פלטפורמות דיגיטליות שונות, כיצד לייצר "באזז" ולבנות קהל סביב הסרט שלך, ומה המקום של הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי בחו"ל?
  • ב-27 במאי יתקיימו פאנלים בנושא Meet the Festivals, בהם ישתתפו נציגים ונציגות של פסטיבלים ואירועי תעשיית קולנוע שונים מהעולם.
  • ב-27 במאי יתקיים פאנל בשיתוף ה-IDA – ארגון הדוקומנטרי העולמי
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן