Skip to content

ההומאג' לפאבלו פיקאסו של מותג האופנה "MUSCHINO" האיטלקי, יצירתי במיוחד

בשבוע האופנה האחרון שהתקיים בנובמבר 2019 במילאנו, הציג ג'רמי סקוט, מעצב מותג האופנה מוסקינו, מחווה נדיר לציוריו של פיקאסו. קנבס עם מסגרת – OUT, דוגמנית עם יצירת אמנות עליה - IN
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעצב האופנה היצירתי ג'רמי סקוט מביא את האמנות של פיקאסו מהקנבס לבדי השמלות בתצוגה. לטענתו, אופנה היא אמנות ככל אמנות ואיננה פחותת ערך מתצוגה במוזיאון נחשב. עיצוב הקולקציה שלו לאביב קיץ 2020 נעשה בהשראת ציוריו של פיקאסו. בקולקציה הנוכחית הוא משתמש בדוגמנית כבד ציור וכמסגרת ליצירה. תכני הציורים כוללים קטעי ציורים המשתלבים מחדש והופכים ליצירה עצמאית משל עצמה. הבדים המקוריים צוירו ביד בסטודיו ורק לאחר מכן עברו דיגיטציה עבור ההדפסה. הבדים מלאי צבע עם הצורות הגיאומטריות המאפיינות את הקוביזם של פיקאסו. השמלות עצמן מעוצבות בתבניות גיאומטריות חדות ולא צפויות. לעיתים הדוגמנית אוחזת במסגרת תמונה מוזהבת המדגישה את האמנות של הבגד. כדאי לצפות בסרטון התצוגה המטורפת הזו.

לא בכדי בחר סקוט בפיקאסו כהשארה לפרויקט השאפתני האחרון שלו. כמו פיקאסו שנודע בשל חופש הדמיון והפתיחות שלו, כך גם סקוט נועז בחשיבה היצירתית שלו. שניהם הלכו על עד הקצה ביצירה שלהם. פיקאסו מצא בפלורליזם של החברה המודרניות, מצע מצוין לבחינת הרב פנים שלה. מבחינה ריאליסטית של דמויות הוא עבר לבחינה מבנית גיאומטרית, תוך חיפוש מתמיד של רבדים חדשים לביטוי. פיקאסו כמו גם סקוט, שניהם דמויות עצמאיות יותר מאשר חלוצות היסטוריות ושניהם נחושים לעצב את חוויותיהם האוניברסליות, דרך החוויה הפרטית שלהם. על פי הביוגרפיה של פיקאסו שכתב ג'ון ריצ'רדסון וציטוט ממנה מביא מבקר הספרים ג'ד פרל, פיקאסו דחה את הרעיון שהאמנות שלו היא "אבולוציה, או צעדים לעבר תפיסה בלתי ידועה של ציור". "בשבילי", הוא אמר, "אין עבר או עתיד באמנות. אם יצירת אמנות לא יכולה לחיות תמיד בהווה, אין טעם להתייחס אליה כלל". הקוביזם, אמר פיקאסו, לא היה "ניסוי שמטרתו לייצר תוצאות נסתרות", אלא אמנות שמטרתה "לחיות את חייה".

צילום מסך מתוך האינסטגרם של מוסקינו
צילום מסך מתוך האינסטגרם של מוסקינו
צילום מסך מתוך האינסטגרם של מוסקינו

בית האופנה מוסקינו נוסד במילנו ע"י פרנקו מוסקינו ב1983. לאחר מותו ב1994, ניהלה את המוסד רוסלה ג'רדיני עד 2013, עת נכנס לתפקיד מעצב האופנה האמריקאי ג'רמי סקוט.  סקוט, מעצב פופ ארט אוונגרדי שהציג קולקציות מטורפות, קיבל לידו בית אופנה מקרטע שירד מגדולתו והחזיר אותו לקדמת הבמה על אף הביקורות עליו.

סקוט נולד במיזורי, קנזס. כילד, נמשך תמיד לעיצוב וציור ושקל בכלל לעסוק בקומיקס. בבגרותו התחבר לאופנת האוונגרד והיה חריג בנוף הכפרי של קל מיזורי. הוא עבר לניו יורק ללמוד עיצוב אופנה במוסד פראט לעיצוב. בתום לימודיו בשנת 1996, יצא לפריז לחפש יעדים חדשים. שנה לאחר מכן הוא השיק את המותג שלו הנושא את שמו ופועל עד היום, וידוע בשל סגנונו הפופ ארטי הצבעוני המשתמש בנושאים חברתיים נפיצים. בשנים האחרונות שיתף פעולה עם מותג השעונים סווטש ועם חברת אדידס, ונודע בעיקר בעיצוב האוונגרדי של נעלי סניקרס שעוררו אסוציאציה של עבדים בארה"ב של פעם, בשל פרט עיצובי המדמה אזיקי רגליים. התצוגה הפרובוקטיבית הקודמת לפרויקט פיקאסו, עסקה במחווה או ביקורת ל- M הגדולה המאפיינת את הלוגו של תעשיית ההמבורגרים של מקדונלד וכללה גם תיקים כשקיות צ'יפס ומדי המוכרים שעברו טוויסט לאופנה.

ג'רמי סקוט- תמונת פרופיל מהפייסבוק שלו
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן