Skip to content

השבעת הממשלה נדחתה לשבוע הבא

סוער בכנסת. השבעת הממשלה נדחתה לשבוע הבא כי נתניהו לא הצליח לשבת עם כל ח"כי הליכוד ולסכם. גורמים בכחול לבן: נתניהו יצר מששבא מכוון כדי למשוך זמן. גנץ הודיע כי הוא חוזר בו מהתפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. מחוץ לכנסת הפגנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מליאת הכנסת השבוע (צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת)

סוער בכנסת ומחוץ לה. בעוד שמחוץ לכנסת התקיימו היום (חמישי) לפחות 5 הפגנות שונות, בנימין נתניהו לא הצליח לפתור את בעיית התיקים בממשלתו והודיע לבני גנץ: נדחה את השבעת הממשלה ליום ראשון הקרוב. גנץ הגיב מיד בהודעה למזכירות הכנסת כי הוא מושך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת.
גורמים בקואליציה העתידית אמרו לכתבת כנסת מאחד הערוצים כי נתניהו מייצר משבר מכוון מול חברי הכנסת שלו על מנת לדחות את ההשבעה.
דוברות הכנסת הודיעה כי נתניהו וגנץ הכריעו: השבעת הממשלה נדחתה ליום ראשון,  וכי גנץ מבטל את ההתפטרות מיו"ר הכנסת. כך נפתחה ישיבת הכנסת המיוחדת והחגיגית להשבעת ממשלת ענק משופעת משרות ושרים. "זה תקוע עם חלק מהשרים. נתניהו לא סגר עדיין עם יואב גלנט, זאב אלקין, ניר ברקת, גילה גמליאל, ציפי חוטובלי, דוד אמסלם ואבי דיכטר", אמרו בכירים בליכוד.
בהודעה משותפת לכחול לבון וליכוד נמסר כי: "ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, שוחחו כעת. רה״מ נתניהו פנה לגנץ בבקשה לדחות את ההשבעה ליום ראשון על מנת לאפשר לו לסיים את חלוקת התיקים בליכוד. גנץ נענה לבקשתו של נתניהו. גנץ הודיע לנתניהו כי בהתאם לסיכום ולדחייה, בכוונתו למשוך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. כמו כן, סוכם כי היום יונח בכנסת החוק הנורבגי במתווה שסוכם בין הצדדים", לשון ההודעה.

השר צחי הנגבי, מחייליו הנאמנים של נתניהו שטרם ישב עם אתו אמר לפני שנדחתה השבעת הממשלה: "דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה. אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת. שבת שלום". גם ח"כ אבי דיכטר נעלב והודיע כי יעדר מההצבעה על כינון הממשלה, נוכח העובדה שנתניהו לא נפגש עמו או הציע לו תפקיד שר. "בה בשעה שתפקידי שרים הוצעו לח"כים הממוקמים הרחק מאחוריו ברשימת הליכוד ואף לחברי כנסת שאינם חלק ממפלגת הליכוד", אמר דיכטר, כך לפי הודעה של לשכתו. בהודעה אף נמסר כי דיכטר אמר למקורביו: "זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד". ח״כ תמר זנדברג (מרצ) תיארה את התצוהו ובוהו המתרחש בכנסת: ״אין מילים לתאר את השכונה שמתנהלת בכנסת. התנהלות עקומה בדיוק כמו הממשלה שאמורה לקום כאן״.
המשרדים שטרם אוישו בידי הליכוד הם: חינוך, ביטחון הפנים (צפוי להגיע לאמיר אוחנה), תחבורה (צפוי להגיע למירי רגב) ואנרגיה (צפוי להישאר בידי יובל שטייניץ). ח"כ יואב קיש (הליכוד) נבחר לסגן שר הבריאות.
בכחול לבן, שהודיעו הערב על מינוי עומר ינקלביץ' לשרת התפוצות, טרם הוחלט מי יהיה שר התיירות. אחר הצהריים פורסם כי מירב כהן מכחול לבן תהיה השרה לשוויון חברתי, וחבר מפלגתה מיכאל ביטון יהיה שר נוסף במשרד הביטחון לצד גנץ.

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה


צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

מחוץ לכנסת הפגינו למעלה מאלף איש בחמש הפגנות שונות שהמכנה המשותף ביניהם היה ההתנגדות להקמת הממשלה של כחול לבן – ליכוד. בין המפגינים היו הדרוזים שדרשו תיקון בחוק הלאום, הרשימה המשותפת שקראה לממשלה: ממשלת פשע וזדון, נשים עושות שלום, חברי  קבוצת המחאה CRIMEMINISTER, הדגלים השחורים, התנועה לאיכות השלטון ועוד.

תוך כך הושלם סדר המנויים בכחול לבן:
רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ- ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון.

רא"ל (במיל') ח"כ גבי אשכנזי- שר החוץ.

ח"כ אבי ניסנקורן- שר המשפטים.

ח"כ עמיר פרץ – שר הכלכלה והעשייה.

ח"כ איציק שמולי- שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

ח"כ מיקי חיימוביץ'- יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה.

ח"כ יועז הנדל- שר התקשורת.

ח"כ מיכאל ביטון- שר במשרד הביטחון האחראי על הנושאים האזרחיים.

ח"כ חילי טרופר- שר התרבות והספורט.

ח"כ צבי האוזר- יו"ר ועדת החוץ והביטחון.

ח"כ אורית פרקש- השרה לעניינים אסטרטגיים.

ח"כ מירב כהן- השרה לשוויון חברתי וגימלאים.

ח"כ אסף זמיר- שר התיירות.

ח"כ יזהר שי- שר המדע.

ח"כ עומר ינקלביץ'- שרת התפוצות.

ח"כ פנינה תמנו שטה- שרת הקליטה והעלייה.

ח"כ אלון שוסטר- שר החקלאות.

ח"כ רם שפע- יו"ר ועדת החינוך.

ח"כ איתן גינזבורג- יו"ר ועדת הכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן