Skip to content

אם לא יהיו שינויים, ממשלת הענק תושבע בצהריים

נתניהו ממשיך להמציא משרדים חדשים. מנכ"ל הכנסת: התאמנו את שולחן הממשלה ל-36 שרים, אנו קרובים לקצה היכולת. מחוץ לכנסת מפגינים הדרוזים והצ'רקסים: "השבעת שקר – אחים לא בוגדים!"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה ה–35, הגדולה ביותר בתולדות המדינה, צפויה להיות מושבעת היום (ראשון), ב 13:00 בצהרים, אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם השלים את חלוקת התיקים לחברי הליכוד. הבוקר הודיע נתניהו כי ימנה את יואב גלנט לשר החינוך וכן לחבר בקבינט המדיני-ביטחוני ואת גילה גמליאל לשרה להגנת הסביבה. את זאב אלקין מינה לשר השכלה גבוה ושר לענייני מים.

נתניהו ממציא לנו פטנטים: שר לענייני השכלה גבוהה ושר לענייני מים

נתניהו וגלנט (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה הודיע גם כי החליט למנות את השר זאב אלקין לתפקיד השר להשכלה גבוהה ומשלימה ולתפקיד השר למשאבי המים. בחלק השני של הקדנציה יכהן בתפקיד שר התחבורה. כמו כן, השר אלקין יהיה חבר בקבינט המדיני בטחוני, ממלא מקום רה״מ בראשות קבינט עלייה, קליטה ותפוצות והשר האחראי על ארגון ‘נתיב׳ (לשכת הקשר). השר אלקין ימשיך לעמוד בראש הוועדות המשותפות עם ממשלות רוסיה, אוקראינה קזחסטן ואזרבייג׳ן. כמו כן, השר אלקין ירכז את הטיפול בבית הדין הבינ״ל בהאג.  המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה יכלול את: הות״ת, מל״ג, החברה למתנ״סים, יד ושם והאגפים הבאים ממשרד החינוך: אגף חינוך מבוגרים, אגף תרבות יהודית, מינהל חברה ונוער (ללא היחידות הקשורות באופן ישיר לחינוך הפורמלי) ואגף בכיר לקשרי חוץ ויונסקו. המשרד למשאבי המים יכלול את: רשות המים, מקורות, תאגידי מים וביוב וכל נושאי המים שהיו באחריות משרד האנרגיה.

בידי נתניהו נותר תיק האנרגיה, והוא טרם מצא תפקידים לשרים צחי הנגבי וציפי חוטובלי, וגם לחברי הכנסת ניר ברקת ואבי דיכטר, שרואים בעצמם מועמדים לקבל תיקים. יובל שטייניץ סירב לתיק ההשכלה הגבוהה ולכן לא ימונה לשר, וגם גדעון סער לא יקבל תיק בממשלה ואמר כי זו "זכות גדולה" לשרת את המדינה כח"כ. מועד ההשבעה, שהיה אמור להתקיים ביום חמישי, נדחה להיום בשל העיכוב במינוי שרי הליכוד.
ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את השר זאב אלקין לתפקיד השר להשכלה גבוהה ומשלימה ולתפקיד השר למשאבי המים. בחלק השני של הקדנציה יכהן בתפקיד שר התחבורה.

כמו כן, השר אלקין יהיה חבר בקבינט המדיני בטחוני, ממלא מקום רה״מ בראשות קבינט עלייה, קליטה ותפוצות והשר האחראי על ארגון ‘נתיב׳ (לשכת הקשר). השר אלקין ימשיך לעמוד בראש הוועדות המשותפות עם ממשלות רוסיה, אוקראינה קזחסטן ואזרבייג׳ן. כמו כן, השר אלקין ירכז את הטיפול בבית הדין הבינ״ל בהאג.

המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה יכלול את: הות״ת, מל״ג, החברה למתנ״סים, יד ושם והאגפים הבאים ממשרד החינוך: אגף חינוך מבוגרים, אגף תרבות יהודית, מינהל חברה ונוער (ללא היחידות הקשורות באופן ישיר לחינוך הפורמלי) ואגף בכיר לקשרי חוץ ויונסקו. המשרד למשאבי המים יכלול את: רשות המים, מקורות, תאגידי מים וביוב וכל נושאי המים שהיו באחריות משרד האנרגיה.
מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ', התראיין הבוקר לתקשורת  ואמר על ההיערכות הכנסת לקראת השבעת הממשלה: "התאמנו את השולחן הפנימי באולם המליאה ל-36 שרים" הוא הוסיף כי " לא נערכנו לממשלה רחבה יותר, אנחנו קרובים לקצה גבול היכולת".

צילום באדיבות המפגינים

הדרוזים מפגינים: אנחנו לא אחים של בוגדים

על פני גשר המיתרים בכניסה לירושלים נפרש שלט גדול של בני העדות הדרוזית והצ'רקסית ובו נכתב: "השבעת שקר – אחים לא בוגדים!". המוחים המכנים עצמם במחאה – קומנדו הנבגדים, אומרים כי  "לא אחים ולא קונים הבטחות שווא".
יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ג'בר חמוד אמר : "לא נעצור לרגע, עד שראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, ישראל כ"ץ יחדלו מהבגידה במי שהם מכנים אחים ויתחילו לממש את חובתם כלפינו כאל אזרחים שווי זכויות במדינה הזאת".
ראשי מאבק  שהגדירו את הקמפיין בכותרת: "בגדת בי, אחי!", דורשים שהממשלה תעביר מיד את התקציב שאישרה כבר בינואר – 200 מיליון ש"ח, תאשר ללא דיחוי את תכנית החומש לפיתוח היישובים הדרוזים והצ'רקסים ותפסיק את האכיפה של חוק קמיניץ, תוך מתן פתרון מלא לבעיית הדיור בישוביהם. חמוד: "הייבוש התקציבי שאנחנו סובלים ממנו כבר שנתיים, הוא מדיניות ממשלתית, של אותם בוגדים שאישרו את חוק הלאום".

גנץ מקים משרד ראש ממשלה חליפי

מעמד השבעת הממשלה צפוי להיפתח בדברי ראש הממשלה המיועד נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ שיציגו את הממשלה. בתום הדיון תקיים הכנסת הצבעה על זהות יו"ר הכנסת החדש. מועמד הקואליציה לתפקיד הוא יריב לוין, והאופוזיציה הודיעה כי תעמיד שני נציגים מטעמה: קארין אלהרר מיש עתיד ואחמד טיבי מהרשימה המשותפת. ההצבעה לא תוכל להתקיים לפני השעה 15:00, 48 שעות לאחר התפטרותו של לוין מתפקידו כשר. לאחר בחירת היו"ר, תתבקש הכנסת להביע אמון בממשלה, ואז יצהירו השרים אמונים.
תוך כך נודע כי בני גנץ מקים ״משרד ראש ממשלה חליפי״. העלות תהיה מן הסתם מיליוני שקלים, המשרד יכלול כמובן מנכ״ל, לשכה, יועצים, הכל כדי לנהל את מחצית הממשלה שברשותו אבל גם כדי לצרוב בתודעת הציבור שגם הוא ראש ממשלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן