Skip to content

שגריר סין בישראל נמצא מת בביתו

גורמי רפואה מעריכים כי נפטר עקב התקפת לב במהלך שנתו. המשטרה פתחה בחקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגריר סין בישראל , דו ווי, נמצא הבוקר (ראשון) ללא רוח חיים בביתו שברחוב חבצלת השרון בהרצליה. משטרת ישראל פתחה בחקירה וממשרד החוץ נמסר כי עדיין לא ברורה סיבת המוות. ההערכה היא שהשגריר שנמצא ללא רוח חיים במיטתו, מת בשנתו עקב התקף לב. במד"א ציינו כי לא נמצאו סימני אלימות על גופתו של השגריר, והעריכו כי מדובר באירוע לב.

דו ווי (צילום – שגרירות סין)

דו בן 58, נשוי ואב לבן כשרעייתו ובנו לא מתגוררים איתו בישראל, החל בתפקידו בישראל בחודש פברואר האחרון לאחר שכיהן כשגריר באוקראינה. עם כניסתו לתפקיד בישראל נכנס לבידוד ביתי בן שבועיים על פי תקנות משרד הבריאות שחייבו זאת כל אדם שנכנס ארצה בתקופת הקורונה.
האירוע החריג והמוזר מגיע על רקע העימות הנרחב בין ממשל ארה"ב לסין בצל משבר הקורונה, כשרק לפני מספר ימים מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו לנתק את הקשרים עם סין והאשים את הממשל בהסתרת מידע בנוגע להיקף התפרצות נגיף הקורונה בעולם. ביום שישי האחרון השגריר הסיני הגיב לדברים במאמר שפרסם בעיתון "ג'רוזלם פוסט" בו טען כי "שיתוף הפעולה של סין-ישראל הוא win-win באופיו, ואנו סומכים על ידידנו לקבל את ההחלטה הנכונה בעבורם", אמר דו וציין כי "הקורונה הוא וירוס חדש לגמרי, אשר לא נצפה מעולם בהיסטוריה האנושית. סין מעולם לא טייחה והסתירה את התפרצות נגיף הקורונה בשטחה" הבהיר השגריר הסיני בישראל.

צילום: משרד החוץ

בנוגע לטענות ממשל טראמפ הנוגעות להסתרת מידע אמר השגריר: "נהגנו בשקיפות מוחלטת. חברינו היהודים יודעים היטב, מניסיון העבר, שתמיד בתקופת מגפות מחפשים קונספירציות ושעירים לעזאזל. אנחנו לא אחראים להתפרצות הנוכחית ולמצב בארה"ב, שם מדובר בכישלון מנהיגותי."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן