Skip to content

נתניהו לבית המשפט: וותר על התייצבותי בגלל הקורונה ועלויות האבטחה. נתניהו לתקשורת: הפרקליטות ממשיכה במסע "רק לא ביבי"

בפרקליטות זועמים: הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, והיא כוזבת ומתלהמת. ואכן, בקשת הסנגורים לבית המשפט שרה"מ לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים נשענה רק על נימוקים הקשורים בקורונה, אבטחה ועלויות וללא מילה בעניין "רק לא ביבי".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטי נתניהו, עורכי הדין, עמית חדד ומיכה פיטמן, הגישו הערב (שלישי) בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לפטור את ראש הממשלה מהתייצבות לדיון הראשון במשפטו שיחל ביום ראשון הקרוב. לאחר שהיום הגיבה הפרקליטות לבקשתם זו ודחתה אותה פנו הפרקליטים לבית המשפט בבקשה לטור את מרשם מהתייצבות להקראת כתב האישום נגדו.
עורכי הדין נועצים את בקשת נתניהו שלא להתייצב במגיפת הקורונה. לטענתם תידרש האולם אבטחה בת 5 מאבטחים עובדה שלא תאפשר למשפט להתנהל כפי שדרשו השופטים שאישרו לכלל הנתבעים, בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס להגיע בגפם כשכל אחד מהם ממלווה בפרקליט אחד שייצגם.  ובנוסף, הם טוענים תיחסך לקופת הציבור הוצאה ניכרת בגין סידורי אבטחת ראש הממשלה בגין הגיעו למשפט.

צילום פול אלכס קולומויסקי

אולם, בהודעה שנמסרה לתקשורת הכפישו הפרקליטים את פרקליטות המדינה וכתבו כי התנגדות הפרקליטות היא בעצם המשך למסע בחירות "רק לא ביבי.
"מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט", נמסר מעורכי הדין,  "יתר על כן, בנסיבות מסוימות הפסיקה מתירה למי שמיוצג על-ידי עורך דין להיעדר מחלק ניכר מישיבות ההוכחות בהמשך המשפט. קל וחומר שהדבר נכון כשמדובר בישיבה טכנית, בה ממילא לא יתרחש דבר שדורש עניינית את נוכחותו של ראש הממשלה בדיון. יש לכך מספיק תקדימים בעבר. אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי, להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין 'רק לא ביבי' ".

עוד כתבו כי "למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני הדיון בבית המשפט ואחריו".
שליחים עם המסר הזה נשלחו לרשתות השידור וחזרו על אותן המילים בחדשות ודיוני החדשות בערוץ 13 במיוחד ובערוץ 12.

הפרקליטות: הודעת נתניהו לתקשורת שקרית ומתלהמת

בפרקליטות זעמו והגיבו כי התגובה לתקשורת של מתניהו הייתה כוזבת ומתלהמת, במילים פשוט שקרית ותוקפנית. ואכן, בבקשה שהוגשה לבית המשפט לא מופיעות התלונות בדבר רדיפת "רק לא ביבי", והמשך למסע הבחירות.

"הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא  כוזבת ומתלהמת. בקשת הסנגורים שרה"מ לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים. ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד. צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין". הגיבה עורכת הדין עדי לבני מפרקליטות המדינה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן