Skip to content

עבאס: הרשות משוחררת מכל ההסכמים לאור הצהרת כוונות ישראל לסיפוח

בנאום שנשא ברמאללה הודיע נשיא הרשות מחמוד עבאס, כי הרשות מתנערת מכל מחוייבות והסכמים עם ישראל והאחריות המליאה על השטחים הכבושים מוטלת כעת על ישראל. 25 מדינות האיחוד האירופי הזהירו את ישראל מפני סנקציות והתריאו כי סיפוח ישראלי דומה להשתלטות רוסיה על חצי האי קרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

25 מתוך 27 המדינות החברות באיחוד האירופי אישרו אמש (שלישי) הצהרה מטעם משרד החוץ של האיחוד, בו הן קוראות לממשלת ישראל לוותר על סיפוח אדמות פלסטיניות בגדה המערבית הכבושה. שר החוץ של לוקסמבורג, יאן אססלבורן, אמר כי "אם ישראל תעבור ליישום הצהרותיה  ותכלול את סיפוח בקעת הירדן בגדה המערבית, אני לא רואה שום הבדל עם מה שרוסיה עשתה עם קרים" בשנת 2014".

בהצהרה שפרסם שר החוץ של האיחוד, ג'וסיפ בורל, שאושרה על ידי 25 מדינות, קרא האיחוד האירופי לממשלת ישראל החדשה לנטוש את התוכניות לסיפוח אדמות בגדה המערבית הכבושה, והזכיר למדינת ישראל את הצורך לכבד את החוק הבינלאומי.
"האיחוד האירופי" קורא לישראל להימנע מכל החלטה חד צדדית שתביא לסיפוח כל אדמה פלסטינית כבושה, המהווה הפרה של החוק הבינלאומי, נאמר בהודעה.
שתי מדינות מ – 27 מדינות האיחוד האירופאי, אוסטריה והונגריה סירבו להצטרף להצהרה במהלך הדיון שנערך ב -15 במאי על ידי שרי החוץ של האיחוד האירופי,

דובר בורל, פיטר סטנו, אמר אתמול: "ההודעה מזכירה את עמדות האיחוד האירופי בנוגע לצורך לכבד את החוק הבינלאומי ולתמוך בפתרון של שתי מדינות, כך שירושלים תהיה בירת שתי המדינות העתידיות, והדרך היחידה להבטיח שלום ויציבות מתמשכת באזור.

"אנו חוזרים על עמדת האיחוד האירופי עליו הסכימו כל המדינות החברות. איננו בסוף התהליך. הוקמה ממשלה ישראלית חדשה. האיחוד האירופי מוכן לעבוד אתה באופן קונסטרוקטיבי", הוסיף.
הוא רמז על סנקציות שיוטלו על ישראל אך הוסיף: "אבל אני לא רוצה לדבר על סנקציות כרגע (…) יש לנו חודשיים עד 15 ביולי לשכנע את ישראל לנטוש את הפרויקט הזה".

מחמוד עבאס (צילום: וופא)

במקביל לכך נאם אתמול נשיא הרשות הפלסטינית מחמוש עבאס – אבו מאזן בנאום בראמאללה והודיע כי הממשלה הפלסטינית מתנערת מכל הסכם עם ישראל לאור הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו על סיפוח של בקעת הירדן וחלקים נוספים מהגדה המערבית.

״לאור כוונת הסיפוח של ישראל אנו מודיעים : החלטנו להתנער ולא להיות מחויבים לכל ההסכמים החתומים עם ישראל וארהב כולל ההסכמים הביטחוניים. על ישראל החל מרגע זה לקחת אחריות ככוח כובש על השטחים הפלסטינים בהתאם לחוק הבינלאומי״, אמר עבאס.  לדבריו ההנהגה קיבלה את ההחלטה הזו בהתאם להחלטות המועצות הלאומיות והמרכזיות של אש"ף, הנציג הבלעדי והלגיטימי של העם הפלסטיני.

הנשיא הוסיף: "על המעצמה הכובשת לשאת מעתה האחריות לגביית האחריות וההתחייבויות בפני הקהילה הבינלאומית כמעצמה כובשת במדינת פלסטין הכבושה, על כל ההשלכות, ההשלכות וההשלכות, על פי המשפט הבינלאומי והחוק ההומניטארי הבינלאומי, ובמיוחד אמנת ג'נבה הרביעית משנת 1949".  עבאס החזיק בממשל האמריקני כנושא באחריות מלאה לעוולה שפקדה את העם הפלסטיני וראה בו שותף בסיסי עם ממשלת הכיבוש בכל ההחלטות והתקיפות האגרסיביות הפוגעות בזכויות העם הפלסטיני.  עם זאת ציין עבאס כי מחויבותה הנחרצת של הרשות  למאבק בטרור עולמי בכל צורה או מקור שהיא, תוותר על כנה.  עוד אישר הנשיא הפלסטיני את מחוייבות הרשות לפתרון הסכסוך על בסיס שתי מדינות, ואת נכונות הרשות לקבל נוכחות של צד שלישי בגבול בין שתי המדינות ובלבד שהמשא ומתן להשגתו יתקיים בחסות בינלאומיות מרובות (הרביעייה הבינלאומית +), ובאמצעות ועידת שלום בינלאומית, בהתאם ללגיטימציה בינלאומית.

הנשיא קרא למדינות העולם שדחו את עסקת המאה והמדיניות והנהלים האמריקאים והישראליים המפרים את הלגיטימציה הבינלאומית ואת ההסכמים שנחתמו עימם, לא לדחות ולהוקיע ולנקוט עמדות הרתעה ולהטיל עונשים חמורים כדי למנוע ממדינת הכיבוש הישראלית ליישם את תכוניותיה, ולהמשיך לשלול את זכויות העם הפלסטיני והדגיש כי מדינת פלסטין תמשיך לרדוף אחר הכיבוש על פשעיו נגד העם הפלסטיני בפני כל הגופים ובתי המשפט הבינלאומיים, תוך חזרה על אמונתה בעצמאות ובאמינות הביצוע של בית הדין הפלילי הבינלאומי.

1 Comment

  1. גידי
    20 במאי 2020 @ 9:36

    הפער בין האמירה של נשיא העם המומצא לבין העשייה מזכיר את דברי הנביא עמוס :" הישאג אריה ביער וטרף אין לו"…
    העם המומצא לא מעניין אף אחד בעולם ולמעשה הוא בלי להבין מאיים על עצמו.
    זה הזמן להחלת החוק הישראלי על הישובים והבקעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן