Skip to content

בית המשפט הכריע: על נתניהו להתייצב למשפטו

מקורבי ראש הממשלה: ראש הממשלה יתייצב לדיון במשפטו. הסטוריה - לראשונה מאז קום המדינה יתייצב ראש ממשלה מכהן למשפט פלילי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (רביעי) את בקשת ראש הממשלה לפטור אותו מלהתייצב לדיון הראשון במשפטו שיפתח ביום ראשון הקרוב.  בית המשפט גם דחה את בקשתו לאפשר לו להיות מיוצג פיזית עם מספר עורכי דין ולא סנגור אחד לכל נאשם כפי שקבע בית המשפט. מקורבי ראש הממשלה הגיבו להחלטה כי ראש הממשלה יתייצב כנדרש בבית המשפט. ביום ראשון אם כך, לראשונה בתולדות המדינה, יתייצב ראש ממשלה מכהן למשפט פלילי בו הוא מואשם באישומים כבדי משקל שהרשעה בהם תובילהו לכלא.

צילום פול אלכס קולומויסקי

שלשום הגיבה גם פרקליטות המדינה בשלילה לבקשת סנגוריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למסור לו את עמדתה בדבר בקשתו להימנע מלהתייצב לדיון ההקראה (דיון בו הנאשם נשאל על ידי השופטים האם הוא קרא את כתב האישום ומבין לתוכנו ועל כן, מה תגובתו. מודה או לא. היות ואיננו מודה בסעיפי האישום, נקבעים תאריכים לדיוני ההוכחות). נתניהו פנה איפה לבית המשפט.
הוא תירץ את בקשתו במספר טעמים –  הראשון, נוכחותו בדיון מחייבת נוכחותם של כחמישה מאבטחים, ולטענתו ,בשל כך מספר הנוכחים באולם הדיונים צפוי לעלות על המספר התואם את הנחיות משרד הבריאות, וכמו כן ויתור על נוכחותו יחסוך לקופת המדינה כספים רבים שנדרשים לצורך אבטחתו. נתניהו הוסיף כי אם לא ינכח יוכל בית המשפט לאפשר למייצגים נוספים להיות נוכחים בדיון.

בהחלטתם קובעים השופטים, רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם, עודד שחם, כי נידחת בקשתו נדחית היות ובכל הנוגע לדיון הקראה – "הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה ,שהיא פתיחת המשפט .כך הדבר בכל הליך פלילי ,וכך גם בהליך הפלילי הנוכחי ,ולא מצאנו כי יש בנימוקי המבקש כדי להצדיק חריגה מכלל זה".

בהקשר לטענתו כי יצטרך 5 מאבטחים ובית המשפט לא יעמוד בהנחיות משרד הבריאות,  קבעו השופטים כי "בקביעת הנוכחים שייכנסו לאולם נלקח בחשבון הצורך בנוכחות מאבטחים". וכי "לעניין ההסדרים – הקונקרטיים, על הגורמים המופקדים על נושא האבטחה לתאם את הנושא מול הגורמים הרלוונטיים בבית המשפט".
השופטים דחו אף את בקשתו להיות מיוצג בעת הדיון על ידי מספר עורכי דין ולא רק אחד מהם, וכתבו כי "לא נוכל להיעתר לבקשה השנייה ,לאפשר כניסת מייצגים נוספים לאולם הדיונים", והסבירו כי הגבלת מספר הנוכחים באולם בית המשפט בדיון הקרוב בתיק זה, כמו גם בכל הדיונים האחרים המתנהלים בימים אלה בבית המשפט, הנה בהתאם להוראות מנהל בתי המשפט, על פי הנחיות משרד. וזאת בשים לב לצורך בשמירה על בריאות הציבור – " הבריאות ,ובהתאם לכללי "התו הסגול". "בשל המגבלות הקיימות, נערך בית המשפט באופן מיוחד, תוך הקצאת מספר אולמות בהם ניתן יהיה לצפות בדיון בטלוויזיה במעגל סגור, לרבות אולם סמוך לאולם הדיונים, המיועד לעורכי הדין הנוספים המייצגים את הצדדים", אמרו השופטים.
תוך כך מתעתדים מפגיני קבוצות "CRIMEMINISTER", והדגלים השחורים, להציף הרחובות מול מעון ראש הממשלה עם אלפי מפגינים שינועו אתו עד לבית המשפט. על פי המארגנים צפויים להגיע כמה אלפי מוחים. מולם, ברחבת בית המשפט מתכוונים אוהדי ראש הממשלה להפגין נגדם ובעדו.

כרזות המפגינים לקראת משפטו ש נתניהו

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן