Skip to content

מיני קופר החשמלית, יוקרה באריזה קטנה, המחיר החל מ 239 אלף שח

דלק מוטורס הודיעה על תחילת שיווק של MINI Cooper SE החשמלית הראשונה בישראל. המיני מצוידת במנוע חשמלי בעל 184 כ"ס, מאיצה מאפס ל-100קמ"ש תוך 7.3 שניות, בעלת סוללת ליתיום-יון המאפשרת טווח נסיעה של 235 ק"מ. תשווק עם אבזור עשיר ויוקרתי במחיר החל 239 אלף שח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז נכנסה מיני לכסות בצל כנפיה של BMW  היא מוכיחה כל פעם מחדש שמכונית יוקרה יכולה להיות גם קטנה, למעשה המיני מאתגרת מידי פעם מחדש את גבולות הגדרת הקטנות היוקרתיות ומוכיחה שמכונית יוקרה יכולה להיות קטנת ממדים, מבלי לוותר על האיכות, היוקרה, ההתאמה האישית וההנאה מנהיגה כפי שמציעות מכוניות יוקרה גדולות.

מיני קופר החשמלית,המחיר החל מ 239 אלף שח (צילום:דן בר דוב)
מיני קופר החשמלית,המחיר החל מ 239 אלף שח (צילום:דן בר דוב)

כעת, באמצעות ה-MINI Cooper SE החדשה, אשר תהיה המכונית הקטנה היוקרתית הראשונה הפועלת באמצעות חשמל בלבד, MINI עושה זאת שוב ומוכיחה שניתן לשמר את כל התכונות אשר הפכו אותה לתופעה בינלאומית, גם ללא פליטת מזהמים כלל, כיאה לתפיסה המודרנית של שמירה על ערכי הסביבה, ותסלול את הדרך לחוויית נהיגה בת קיימא ועדיין מאוד מרגשת.

את המעבר לעולם החשמלי עושה MINI תוך חיזוק התכונות שהפכו אותה למכונית הנהיגה העירונית והמעוצבת שהיא, ומבלי לעשות ויתורים, כך שהמעבר ל-MINI Cooper SE החדשה יהיה טבעי וחלק כמו מעבר לכל דגם אחר של המותג: המיני מצוידת במנוע החשמלי החזק ביותר הקיים היום בארסנל של BMW, עם 184 כ"ס ו-527. קג"מ, אשר יחד עם התגובה המידית האופיינית למנוע החשמלי ותיבת ההילוכים הישירה שאינה מופסקת ע"י העברת הילוכים, מספקים האצה וזריזות האופייניים למותג, עם האצה מאפס ל-60 קמ"ש ב-3.9 שניות ומאפס ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות.

סוללת ליתיום-יון ספציפית לדגם מאפשרת טווח נסיעה מרבי של  235 ק"מ – אשר מביא לעלייה קלה במשקל הרכב (85 ק"ג בהשוואה לדגמים הרגילים), משמר את תכונות הנהיגה האייקוניות של MINI, ועדיין מתאים לשימוש העירוני של דגם ה-MINI Hatch, שעל פי מחקר עומד בישראל על ממוצע של 31 ק"מ ביום. על מנת לשמר את חווית הנהיגה האייקונית של המיני "תחושת הקרטינג" מיקמו המהנדסים את הסוללה של הרכב בחלקו התחתון ויצרו מרכז כובד נמוך עוד יותר מזה של הדגמים הרגילים, אליו הוסיפו את מערך ה-ARB החדש על מנת לעזור לגלגלים הקדמיים להתמודד עם הכוח המידי אותו מספק המנוע החשמלי.

המראה האיקוני נשאר (צילום : דן בר דוב)
המראה האיקוני נשאר (צילום : דן בר דוב)

המראה החיצוני והפנימי אשר הפכו את MINI לאייקון עיצובי נותרו כשהיו, והתווספו אליו פרטי עיצוב חדשים המגיעים בצבעי Vigorous Grey או בצבע צהוב המבדלים את הגרסה החשמלית מאחיותיה הרגילות אליהם מצטרפים רכיבי תצוגה ובקרה ספציפיים לדגם בתא הנוסעים הכוללים לוח מחוונים דיגיטלי. למרות המעבר להנעה חשמלית, ממדיו החיצוניים של הרכב נותרו כשהיו וכך גם נפח תא המטען.

מחירה של ה-MINI Cooper SE החדשה הוא 239 אלף שח והיא תשווק בישראל ברמת גימור אחת, Passion, שתהיה מאובזרת מאד ותכלול: פנסי חזית, תאורת יום ופנסי ערפל מסוג לד, עם פנסי לד אחוריים בעיצוב ה"יוניון ג'ק" הבריטי. חישוקי סגסוגת "17 ייחודים, חלון שמש פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מושבי ספורט קדמיים עם ריפודי עור וחימום מושבים, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע מרכזי "8.8 הכולל מערכת ניווט מקורית ומערך Apple CarPlay, מערכת שמע Harmon Kardon עם 12 רמקולים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני נסיעה לאחור, תאורת האווירה הייחודית של מיני , משטח טעינה אלחוטי, מערך הבטיחות Driving Assistant, חיישני אורות וגשם, קיפול מראות חשמלי, הקרנת לוגו MINI ממראת הצד ועוד.

פנס אחורי בדוגמת היוניון ג'ק ,מחווה למקור הבריטי (צילום:דן בר-דוב)
פנס אחורי בדוגמת היוניון ג'ק ,מחווה למקור הבריטי (צילום:דן בר-דוב)

ה MINI Cooper SE  תסופק ללקוחות עם כבל הטענה מותאם לשקע תעשייתי ובנוסף עם שובר לרכישת עמדת הטענה של חברת "אפקון" בעלות מסובסדת. באמצעות עמדת הטענה ניתן לטעון 80% מהסוללה בשעתיים וחצי ו-100% מהסוללה תוך שלוש וחצי שעות (בהתאם ליכולת החשמל בבית). ניתן לטעון את ה-MINI   גם בעמדת טעינה ציבורית מהירה DC (זרם ישיר) המאפשרת לרענן את עתודות האנרגיה של הרכב מהר עוד יותר. יחידת הטעינה של ה-MINI Cooper SE החדשה מתוכננת לכושר טעינה מרבי של 50 קוו"ט, ומאפשרת להשיג טעינה של 80% בתוך 35 דקות בלבד.

לדברי ברק כהן, מנהל חטיבת BMW ו-MINI בדלק מוטורס: "לאחר צפייה דרוכה, אנו נרגשים להשיק בישראל סוף סוף את החשמלית הראשונה של MINI. המכונית הקטנה היוקרתית הראשונה הפועלת באמצעות חשמל ומספקת חוויית נהיגה מרגשת. שילוב של העיצוב האייקוני של MINI, המאובזרת ביותר אי פעם, עם הזריזות וההאצה המוכרים לטווח עירוני אידאלי."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן