Skip to content

אלפי נשים הפגינו: ביחד נשים קץ לאלימות

בעצרת מחאה נגד העלייה במקרי האלימות כלפי נשים, השתתפו הערב אלפים. "השתיקה והפחד הם שורש כל רע", אמרו הנשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי בני אדם השתתפו הערב (שני) בעצרת מחאה נגד העלייה במקרי האלימות כלפי נשים יהודיות כערביות בתל אביב. העצרת נערכה בגן צ'ארלס קלור בעיר, נערכת תחת הסיסמה "ביחד נשים סוף לאלימות".

שירה ווישיניאק, אחותה של מאיה ווישיניאק שנחנקה למוות על ידי בן זוגה עמית אלמוג, נאמה במהלך העצרת. "עם כל הקושי, באתי לספר על מאיה. לפני חודש אבא אמר לי שקשר כמו שלנו יש פעם בחיים, מי יכול היה לדמיין שאצטרך לחיות בלעדייך? אני חולמת עלייך כל לילה מאז, הלוואי והייתי יכולה להציל אותך", נפרדה האחות. "לכל מי שהגיע לפה היום – בואו נדאג שמאיה תהיה אחרונה", אמרה שירה ופנתה למקבלי ההחלטות וקראה: "שימו את מניעת הרצח הבא בראש סדר העדיפויות שלכם. יש פתרונות – והם בידיים שלכם. מאיה, אני מבטיחה לך – את לא תהיי חלק מהסטטיטיקה".

צילום: דן בר דב

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: דן בר דב

לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה שנרצחה על ידי אלירן מלול, נשאה גם היא דברים בעצרת. "אחותי – בת 32 מתולתלת, מאושרת, חופשיה, שרקדה את החיים. בפיג'מה ליד עריסת בתה נאבקה אחותי על חייה. 11 דקירות סכין, 17 שעות שהיא התבוססה בדמה. הידיים של אלירן מלול שלפתו את גרונה שהניחו את הסכין המגואלת בדם, חיבקו את בתם התינוקת ונשאו אותה לשכנים בשתיקה", אמרה. "השתיקה והפחד מזינים את שורשי הרוע. ראש הממשלה, שרים, ראשי ערים, שופטים, אני צועקת – הפסיקו לשתוק. דברו, כתבו פוסטים, תנאמו נאומים חוצבי להבות. יחד נוכל להפוך את מדינת ישראל למעצמה עולמית בתוך הבית. זו השעה לצופף שורות. שלבו ידיים חזקו – אפס עלבון, אפס רחמנות לאלימות, אפס נרצחות בשנה. מספיק עם שיח הקורבנות. צריך שיח של פתרונות, שיח של ערבות הדדית".

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: דן בר דב

חברת הכנסת אורנה ברביבאי (יש עתיד – תל"ם) שנכחה בהפגנה אמרה כי בישראל נרצחות נשים, רק כי הן נשים! לדבריה "זאת לא בעיה שלהן, זאת בעיה של החברה כולה. זו מחלה קשה שצריך לטפל בה, ויפה שעה אחת קודם. בחינוך, במניעה, באכיפה, ואם צריך גם בשיקום. כולנו ביחד גברים ונשים, צריכים להתגייס ולעשות כל מה שנדרש כדי למנוע את הרצח הבא. זה אפשרי, וזה בידינו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן