Skip to content

סממנים מובהקים לריסוק שאריות הדמוקרטיה במדינת ישראל

מאמר דעה – מאת עורך דין דניאל חקלאי: הצעת החוק המופרכת של הממשלה להעניק סמכויות חירום לנאשם בפלילים טומנות בחובן שלילה בלתי מידתית של זכויות היסוד החוקתיות שלנו - חופש התנועה, חופש ההפגנה, חופש העיסוק ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הניסיון המופרך של משטרת ישראל למנוע את קיום ההפגנה נגד הסיפוח (המשטרה חזרה בה). הצעת החוק המופרכת של השר לביטחון פנים (או שמא: נציגו של הנאשם בראש המשרד לביטחון פנים) למנוע מפגשי עורכי דין עם עצורים, במידה שתתפרץ קורונה (כאילו שלא קיימים אמצעים מידתיים לאין ערוך למניעת התפרצות קורונה בבתי מעצר, בלא לפגוע בזכות היסוד החוקתית להליך הוגן שממנה נגזרת זכות ההיוועצות של העצור וכן זכותו לייצוג הולם).

הצעת החוק המופרכת של הממשלה להעניק סמכויות חירום לנאשם בפלילים במקרה של התפרצות קורונה – סמכויות שטומנות בחובן שלילה בלתי מידתית של זכויות היסוד החוקתיות שלנו (חופש התנועה, חופש ההפגנה, חופש העיסוק ועוד).

עו"ד חקלאי (צילום: ציפי מנשה)

ההתנפלות הנמשכת והכוזבת על ראש התביעה הכללית מטעם הנאשם ואנשיו.

העובדה שהתובעת במשפטו של נתניהו נאלצת להיות מאובטחת מחשש לחייה.

האיומים הרבים מפי פעילי ליכוד על חיי מנדלבליט.

נאום הבלהות הכוזב והמסית של נתניהו בפתח משפטו, תוך שהוא מעמיד מאחוריו חבורה מבישה של שרים וחברי כנסת צייתנים במסיכות, לרבות המועמדת המוסכמת מטעמו לוועדה לבחירת שופטים.

מינויו של יריב לוין לתפקיד יושב ראש הפרלמנט הישראלי.

התקדמות תוכנית הסיפוח בממשלת הימין שבה מצוי הסרח העודף בדמות כחול-לבן לרבות חטיבת סיעת העבודה בתוכה.

ריסוק האופוזיציה באדיבות כניעת גנץ להסתת נתניהו נגד חברי הכנסת הערבים לרבות שלילת לגיטימיות ההישענות הקואליציונית על הרשימה המשותפת.

המשך האלימות המילולית הבוטה ברשת (תפקיד מרכזי יש לציוצים האלימים מילולית של בנו של ראש הממשלה. אך התפקיד המרכזי ביותר הוא של הקיסר עצמו).

המשך ההתעמרות במוחלשים ובמוחלשות מכל במעון הרוגע בבלפור בחסות קשר השתקה נמשך.

הקמת ממשלת הניפוח ותפקידי השקר המפוצלים שמבטיחים שיתוק ואי טיפול במצוקות העצומות של הישראלים.
העמקת חוסר היכולת לרכוש דירה של מרבית הישראלים, מינויו של שר בריאות כושל וחשוד בפלילים לתפקיד שר הבינוי והשיכון, וההשלמה עם המשך המציאות המטורפת שבה ישראלים עובדים רבים נאלצים להעביר בקביעות סכומי עתק מכספי עבודתם הקשה לבעלי דירות ולבנקים, תוך הגדלת הפערים הכלכליים שהפכו להיות הגדולים במערב.

המשך הפקרת מערכת הבריאות חרף החשש מפני גל הקורונה הבא. המשך ההתעללות ברופאות המתמחות ובאחים בבתי החולים. קריסת מערכות הרווחה. היחס המחריד לנכים ולקשישים.

מספר המובטלים העצום וכן מספר העצמאים שקרסו. מספר העובדים העניים שרק גדל. היעדר הקשר בישראל בין משכורות לבין יוקר המחיה.

העדר רשת ביטחון מינימלית לעצמאים הרבים בתקופת הקורונה, חרף סכומי העתק ששילמו העצמאים הללו לקופת המדינה. שורת המינויים של החנפנים חסרי הכישורים לתפקידי מפתח בממשלה תוך הרחקת בעלי הכישורים מהם, כי אינם חנפנים דיים.
המעילה המוחלטת באמון הבוחרים והבוחרות לצורך הקמת ממשלת הניפוח, החנפנות, פיצול המשרדים והלעג לציבור: מגדי יברקן ועד גנץ ואשכנזי. מאורלי לוי ועד עמיר פרץ.

המשך שיח השקר והכזב הבלתי פוסקים.

העמקת הכיבוש וסממני האפרטהייד הן בירושלים המזרחית והגדה המערבית.

השתלטות ראש הממשלה על ערוצי התקשורת (ושוב: אי אפשר להפריז בחומרת המעשים המיוחסים לו בהקשר זה בפרשת 4000) תוך השתלת דובריו בכל הערוצים.

חתירתו של הנאשם להישאר בבלפור או לדלג למשכן הנשיא בעודנו נאשם, תוך שהוא לא יפסיק לנהל גם משם את הליכוד ואת המדינה.

הכזב המוחלט שהונחל למאמינים רבים בציבור כאילו נתפרו לראש הממשלה תיקים (להבדיל מטענות הגנה לגיטימיות וחשובות שיש לבחון במסגרת משפטו) ובעיקר אחוז המאמינים בציבור בשקר המופרך כאילו מדובר בכתב אישום שנועד לעקוף את תוצאות הבחירות.

המשך הטלת האימה על תושבי ירושלים המזרחית. מי שרוצה להבין כיצד עלול להיראות סיפוח בגדה, מוזמן לסייר ברצינות בירושלים: ירושלים המזרחית סופחה למדינת ישראל, אך תושביה הפלסטינים לא זכו באזרחות ישראלית. אפלייתם החוקית והכלכלית בלתי נסבלת. גם יחס משמר הגבול ומשטרת ישראל כלפיהם בלתי נסבל. ואנו ממתינים לחקירת מותו הנורא של איאד אלחאלק ז"ל.

הקשרים הקרובים של מנהיגנו עם שורת מנהיגים לאומניים, גזעניים, אנטישמיים בחלקם, דיקטטורים בחלקם, פופוליסטיים, שוביניסטים ומפרי זכויות אדם. המשך שליחת בנינו ובנותינו לדכא זכויות אדם של מיליוני פלסטינים בלי שום אופק של שינוי. להיפך: הסיפוח רק יעמיק מציאות זאת.

וההערצה הישראלית לטראמפ: כמה כיף שהוא מאפשר לנו לבזוז את קרקעות נכבשינו. אה, רגע. בעצם אנחנו נגד ביזה. זאת אומרת, אנחנו נגד ביזת החנויות במוקדים שונים בארצות הברית. אבל ביזת קרקעות הפלסטינים? זו לא ביזה. זה קושאן מהתנ"ך.

כל אלו ועוד, גבירותיי ורבותיי, הם סממנים מובהקים לריסוק שאריות הדמוקרטיה במדינת ישראל.

2 Comments

  1. אייל עזרא
    7 ביוני 2020 @ 14:59

    אני מציע שתעשה סיור בבית המשפט העליון, שם תראה איך יום יום מרסקים את הדמוקרטיה ושלטון החוק בישראל.
    כל אלו שרוממות הדמוקרטיה בגרונם וחרב הדיקטטורה בידם, לומדים לאט לאט שהחרב היא לעולם חרב פיפיות.
    עד ששלטון האייתולות בישראל יוחלף הליך הבחירות הוא לא יותר מבדיחה עצובה.

  2. אייל עזרא
    7 ביוני 2020 @ 14:58

    אני מציע שתעשה סיור בבית המשפט העליון, שם תראה איך יום יום מרסקים את הדמוקרטיה ושלטון החוק בישראל.
    כל אלו שרוממות הדמוקרטיה בגרונם וחרב הדיקטטורה בידם, לומדים לאט לאט שהחרב היא לעולם חרב פיפיות.
    עד ששלטון האייתולות בישראל יוחלף הליך הבחירות הוא לא יותר מבדיחה עצובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן