Skip to content

התפרעויות ומעצרים בתום עצרת ארגוני השמאל

מאות מפגינים ניסו לחסום ולצעוד ברחובות אבן גבירול ופרישמן. המשטרה כרזה להם להתפזר ומשלא נענו, נעצרו חמישה. צלם הארץ הוכה, נחבל, עוכב ושוחרר. המשטרה: סברנו שהוא אחד המפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-300 מפגינים שנותרו אמש (שבת) בכיכר רבין עם תום הפגנת ארגוני השמאל כנגד הסיפוח והכיבוש, לא שעו לבקשת המשטרה להתפזר ונותרו לאחר עצרת הענק של ארגוני השמאל בכיכר רבין. עם סיום ההפגנה הם ירדו אל רחוב אבן גבירול בניסיון להתחיל בצעדה בניגוד לסיכום עם המארגנים. המשטרה קראה להם לעצור והודיעה כי תפנה בכוח במידה שלא יתפזרו." בשעה זו מפרים את הסדר קבוצת מפגינים אשר חוסמים את ציר מלכי ישראל אבן גבירול בתא. המשטרה פונה למפגינים בדרישה לפנות את הציר ומזהירה אותם כי באם לא יפנו את הציר בזמן הקרוב המשטרה תאלץ לפנותם", נמסר מהמשטרה. חבר כנסת מרשימת חד"ש ברשימה המשותפת, עופר כסיף, פנה אל  המפגינים בתחינה להפסיק את ההתלהמות ולהירגע, אלא שאלו לא שעו לו.


צילום: ציפי מנשה

צילום : ציפי מנשה

 

צילום : ציפי מנשה

 

צילום : ציפי מנשה

במשטרה כרזו למפגינים וקראו להם פעם נוספת להתפזר ולפנות את הציר לתנועה ומשלא נענו החלה המשטרה לפזרם בכוח ולבצע מעצרים. המפגינים לא נענו לדרישות המשטרה והמשיכו בדרכם אל רחוב פרישמן תוך כדי קריאות: "שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?". בהמשך נשכבו עשרות מפגינים על הכביש וקראו: "די לכיבוש", ו-"איאד", על שמו של איאד אלחלאק, בעל הצרכים המיוחדים שנורה למוות על-ידי שוטרים בשבוע שעבר. בשלב זה החלו המעצרים. מהמשטרה נמסר כי 5 מפרי סדר אשר התנגדו פיזית לפינוי נעצרו ע"י המשטרה ויובאו הלילה לחקירה בתחנת המשטרה.

אחד העצורים (צילום: רפי מיכאלי)

תוך כך קפצו מספר שוטרים על צלם עיתון "הארץ", תומר אפלבאום, מנעו ממנו לצלם, חבטו בו, הפילו אותו את הכביש, ותוך כך חלק מציוד הצילום שלו נשבר. למרות שהוא הזדהה בפני השוטרים כי הוא צלם עיתונות, הוא נאזק, הועלה ל"זינזאנה", ניידת המעצרים ודקות ספורות לאחר מכך, מפקד הכוח שהיה במקום, זיהה את המתרחש, הגיע אל הניידת והורה לשחררו. לצלמת מגפון נאמר כי שזו הייתה טעות. "השוטרים שאזקו אותו פשוט לא הכירו אותו". אפלבאום סיפר למגפון כי לא הבין מה מתרחש: קפצו עלי שוטרים" הוא סיפר, "שכבתי על הכביש ופשוט ספגתי אגרופים ובעיטות."

מעצרו של תומר אפלבאום (צילום: רפי מיכאלי)

 

העיתונאי שרוע על הריצפה כשהשוטרים עליו (צילום: רפי מיכאלי)

תגובת משטרת ישראל

"בסיום המחאה שהתקיימה בת״א, החלו הפרות סדר, חסימות צירים והתפרעויות אלימות שבעקבותיהם נאלצו השוטרים לפזר את המתפרעים ולבצע מעצרים.

במהלך ביצוע אחד המעצרים ובנסיבות שנוצרו, סברו השוטרים כי הצלם הינו אחד מאלו שהתפרעו בתוך ההמון ועד מהרה כשהתברר כי מדובר בצלם עיתונות, הוא שוחרר והמקרה ייבדק .

צר לנו על האירוע. משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת לאפשר את פעילותם החופשית של עיתונאים וצלמי עיתונות בזירות אלו, והכל למרות המורכבות בהם עובדים אנשי התקשורת והשוטרים באירועים מסוג זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן