Skip to content

המשטרה הוציאה צו חיפוש במכשיר הסלולרי הנייד של עובדת מעון ראש הממשלה

הסנגור עו"ד איתמר בן גביר ביקש מבית המשפט לעכב את ביצוע החיפוש, אך השופט דחה את בקשתו. העובדת הגישה ערעור: "הפריצה לטלפון הנייד אינה נחוצה". בן גביר: "המדובר בפגיעה קשה בפרטיותה של העוררת, המדובר בחדירה למחשב שאינה נחוצה לטעמה של העוררת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לבית המשפט המחוזי במרכז הוגש הבוקר (שלישי) כתב ערר של עובדת בית ראש הממשלה שמכשירה הנייד הוחרם על ידי להב 433. הצו הוצא כבר לפני שלושה שבועות, ונתפס על ידי המשטרה בעת חקירתה של העובדת שנחקרה בחשד למתן עדות שקר לטובת שרה נתניהו לפני כעשרה ימים.
בכתב הערר, שהוגש באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, נטען כי טעה השופט מורנו כשלא הסכים לקיים דיון בנוכחות שני הצדדים, במיוחד נוכח הטענות כי פריצה לטלפון הנייד איינה נחוצה איננה מידתית ויש בה פגיעה בפרטיות. בית המשפט המחוזי התבקש לעכב החלטת בית המשפט השלום עד לדיון בבקשה. העובדת טוענת כי לא סביר ששופט השלום לא הסכים לשמוע אותה ועורך דינה בן גביר אומר כי המדובר בשאלה עקרונית והחלטת שופט השלום סותרת את עולם הערכים בחברה דמוקרטית המאפשרת זכות טיעון ודאי למי שנפגע ממעשי הרשות.

שרה נתניהו בפתח בית המשפט – ארכיון. (צילום פול: אמיל סלמן)

"המדובר בפגיעה קשה בפרטיותה של העוררת, המדובר בחדירה למחשב שאינה נחוצה לטעמה של העוררת והיא ביקשה לשטוח טענותיה בפני בית המשפט קמא שלמעשה שלל ממנה זכות זאת באופן אוטומטי", נכתב בערר.
הסנגור, עו"ד בן גביר, פנה כבר אתמול (שני) לבית משפט השלום בראשון לציון בבקשה דחופה לעכב את ביצוע החיפוש בפועל. עם זאת, השופט גיא אבנון דחה את בקשתו. השופט ציין כי בניגוד למקרה של יועצי ראש הממשלה אותם החרימה המשטרה לפני שבקשה צו חיפוש בהם , שעליו ניסה להסתמך בן גביר, הפעם הוציאה המשטרה את צו החיפוש מראש. בעקבות דחיית הבקשה, הגישה העובדת ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי מרכז. בערעור נטען היה נכון לקיים דיון במעמד שני הצדדים, "במיוחד נוכח הטענות כי פריצה לטלפון הנייד אינה נחוצה, אינה מידתית ויש בה פגיעה בפרטיות".

כזכור, לאחרונה נחשף חשד על פיו בחקירה המתנהלת בימים אלו סביב פרשת המעונות, נשמע וידוי מוקלט של עובדת בשם ליאורה בביאן, בו היא מודה ששיקרה בעדותה לטובת אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. ההקלטות נחשפו במהלך משפטה של עובדת נוספת במעון שתבעה את הגברת נתניהו, שירה רבן. על פי חשיפה של חדשות 12 בנושא, בהקלטה נשמעת עובדת נוספת במעון, לצידה של בביאן, וממנה עולה חשד כי בביאן שיקרה בעדותה. בתמליל השיחה בין השתיים עלה כי העובדת שהוקלטה סמוך לבביאן, סילבי גנסיה, הוחתמה על מכתב בו הגברת נתניהו מתייחסת אליה בכבוד, למרות שלכאורה אין כך הם פני הדברים. בהמשך השיחה המוקלטת, בביאן נוזפת בסילבי שחתמה על המכתב באומרה: "איזה טעות".
כאמור החקירה בלהב 433 עוסקת בחשד ששתי עובדות במעון הגישו תצהירים שקריים או עדות שקר לבית המשפט לפיהן הן שוללות מכל וכל את טענותיה של שירה רבן, שתבעה את נתניהו על התעמרות, מדובר בחקירה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי פרקליטות המדינה. בעקבות החקירה, הפרקליטות הגישה לפני שבוע וחצי בקשה לעכב את ההליכים בתביעה שהגישה עובדת המעון לשעבר שירה רבן למשך 60 יום.

רבן הועסקה במעון ראש הממשלה במהלך ספטמבר 2017. כחודש לאחר מכן הגישה באמצעות עו"ד נעמי לנדאו תביעה על סך 225 אלף שקלים, בה טענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה. רבן תיארה בכתב התביעה שורת התעמרויות, ואף מקרה אחד בו לטענתה כמעט הוכתה על ידי נתניהו – ואז ברחה ולא שבה עוד למעון ראש הממשלה. מולה הגישה נתניהו תצהירים של שתי עובדות בביאן ואזולאי שמסרו תצהירים להגנתה של נתניהו. כך, למשל, מסרה בביאן בתצהירה כי כשהתקבלה לעבודה במעון הרשמי, הגברת נתניהו "הסבירה את העבודה במאור פנים ומה שחשוב לה, ביקשה שאם יש שאלות אדפוק בחדרה ופרשה לעיסוקיה". עוד טענה בביאן כי רעיית ראש הממשלה הנחתה אותה "להרגיש בבית ולבוא בלבוש נוח ולא ייצוגי", ואף הוסיפה: "תדאגי לעצמך להפסקות, את המנהלת לעצמך, כאשר את זקוקה, את מוזמנת להתכבד במטבח".
עובדת נוספת במעון שהעידה לטובתה של נתניהו הייתה נילי קדוש, שעלתה על דוכן העדים בדצמבר האחרון. קדוש נשאלה לגבי התכתבות שלה עם רבן, בה התייחסה לעבודה במעון ראש הממשלה כ"כלא"."לא התכוונתי לזה באמת, הכול קשקוש היה", אמרה. כשנשאלה מדוע בכל זאת השתמשה בתיאור כה חמור, השיבה: "להוציא אותה משם כמה שיותר מהר כי זיהיתי בה שהיא הולכת לעשות כל מיני בלאגנים. מההתחלה היא לא הייתה אמינה. היא נהגה לרכל וזרמתי איתה לפי אותה צורת התבטאות שלה. רציתי לראות עד איפה היא מגיעה".
במידה וימצא כי שתיהן העידו והצהירו הצהרות שקרן, צפויות העובדות למצוא עצמן מול הליך פלילי שעלול להביאן למאסר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן