Skip to content

בריונים תקפו פלסטינים ששהו באדמותיהם ליד בורקא

שלושה חקלאים פלסטינים הותקפו באבנים על ש"העזו" לשהות באדמותיהם הסמוכות להתנחלות חומש לשעבר שעל סביבתה השתלטו מתנחלים. חקלאי אחד הובהל לבית חולים במצב בינוני. מוקדם יותר הוצת רכב בכפר הסמוך לאריאל ורוססה כתובת נאצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה תושבי הכפר בורקא ששהו היום (חמישי) בסמוך להתנחלות חומש לשעבר, הותקפו על ידי קבוצת מתנחלים ששוהה בחומש למרות שהקרקע הוחזרה לידי בעליה הפלסטינים ומשרה אווירת בריונות על כל פלסטיני שמעז להתקרב לאדמותיו. ע"פ דיווחי הפלסטינים, שלושה מהם עסקו בקטיף צמח הזעתר ובסביבות השעה 12:15 הגיחה קבוצה של כעשרה בריונים מכיוון חומש שהחלו להשליך אבנים לכיוונם ורדפו אחריהם כשאלו נמלטו. אחד מהפלסטינים נפצע ומעד, ולמרות כך כשהוא שרוע על הרצפה המשיכו הביריונים לזרוק לכיוונו אבנים. הוא הועבר לקבלת טיפול רפואי בביה"ח בשכם עם חשש לשבר ברגלו.

צילום: באדיבות מועצת בורקא

ההתנכלות לתושבי בורקא איננה חד פעמית. כך לדוגמה אתמול ירדה קבוצה של 5 מתנחלים מכיוון חומש בסביבות השעה 15:00, והגיעה לחלקת אדמה של חקלאי מהכפר בורקה, שם הם פגעו במסגרת תוכנית ההתנתקות. אלא שהמתנחלים התנגדו וצה"ל הכריז על האזור כשטח צבאי סגור ובכך מנע כניסת הפלסטינים לאדמותיהם. לאחר מאבק משפטי ממושך  ב-2013 בוטלו צו התפיסה וצו הסגירה ותושבי בורקא יכלול שוב לאדמותיהם הפרטיות. אלא שהמתנחלים תומכי החזרה להתנחלות הלא חוקית החלו לפקוד את חורבות חומש ואף הקימו סוג של ישיבה במקום. מעת לעת ארנו מסעות של יחסי ציבור שקראו לעלות לחומש. מירב העליות אורגנו על ידי גוף הנקרא "מטה חומש תחילה".

צילום באדיבות מועצת זייתא ג'מאעין

מוקדם יותר היום לפנות בוקר הוצת כלי רכב בכפר הבדואי זייתא ג'מאעין המצוי בנפת שכם מצפון לאריאל ועל קיר סמוך רוססה כתובת נאצה: "עם ישראל חי", ומעבריו רוססו מגיני דוד.  בשני המקרים המשטרה הודיעה כי תפתח חקירה וזו, שוב תצטרף לעשרות הודעות מסוג זה שנותרות ללא פתרון ומעצר האחראים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן