Skip to content

אושר מינויו של פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות

שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "אני בטוח שהוא יהיה לי לעזר רב בהובלת המערכת בתקופה המאתגרת העומדת לפנינו, בייחוד בהתמודדות עם נגיף הקורונה" • פרופ' חזי לוי: "אמשיך להוביל את המאבק המקצועי במגיפת הקורונה ואמשיך לעשות למען הבטחת שירותי בריאות ראויים וחומלים בכל התחומים למען מדינת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות.

בעת הודעתו על הבחירה בפרופ' לוי לתפקיד מנכ"ל המשרד, אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "בעת כזו, עם הצורך להתכונן לגל שני של נגיף הקורונה ועם הצבתה של מערכת הבריאות בראש סדר העדיפויות של ישראל, פרופ' חזי לוי הוא האדם הנכון לתפקיד".

היום (ראשון) הודה שר הבריאות לשרי הממשלה על אישור המינוי, והוסיף: "פרופ' חזי לוי הוא בעל ניסיון רב ביותר במערכת הבריאות – בצה"ל, בבית חולים ובמשרד הבריאות. אני בטוח שהוא יהיה לי לעזר רב בהובלת המערכת בתקופה המאתגרת העומדת לפנינו, בייחוד בהתמודדות עם נגיף הקורונה. אני מודה למנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, על עבודתו המסורה במשרד ועל הסיוע הרב בכניסתי למשרד".

פרופ' לוי הגיב לאישור המינוי: "היום מוניתי על ידי ממשלת ישראל לשמש כמנכ"ל משרד הבריאות הבא. אני מקבל את התפקיד ביראת קודש ומודה לשר הבריאות, מר יולי אדלשטיין, על בחירתו בי. מדינת ישראל נתונה במאבק קשה ביותר נגד נגיף הקורונה, המשליך על כל אורחות חיי האזרחים במדינה. זאת פרט לבעיות נוספות הנמצאות לפתחנו בתחום הבריאות. אני אמשיך להוביל את המאבק המקצועי במגיפת הקורונה ואמשיך לעשות למען הבטחת שירותי בריאות ראויים וחומלים בכל התחומים למען מדינת ישראל. אני רוצה להודות למנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, שפעל רבות למען הבריאות בכלל, ואשר הוביל באופן מקצועי ביותר את המאבק נגד הקורונה, בפרט. אני מודה לו בשם כל אזרחי מדינת ישראל ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו בכול אשר יבחר. אני רוצה לסיים בתודה לראש ממשלת ישראל, שר הבריאות ולשרי ממשלת ישראל שאישרו את מינוי לתפקיד רם זה".

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה אישרה כעת את ההצעה המצוינת של שר הבריאות יולי אדלשטיין למנות את פרופ' חזי לוי למנכ"ל משרד הבריאות." והוסיף: "בהצלחה לחזי!". 

פרופ' חזי לוי. צילום: דוברות בית חולים ברזילי

פרופ' חזי לוי

תא"ל (במיל') פרופ' חזי לוי (64), נשוי לרבקה, אב לשלושה ילדים וסב לנכדה. לוי שימש כקצין רפואה ראשי עד לשנת 2007, לאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר וראש מינהל רפואה במשרד הבריאות. בשנת 2012 נבחר לשמש כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון והוא משמש גם כחבר סגל בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון בנגב. בשנת 2018 הוענק לפרופ' לוי אות מפעל חיים מטעם שר הבריאות לעוסקים במקצועות הבריאות.

לפרופ' לוי, מומחה לכירורגיה, ניסיון רב ברפואת חירום. הוא השתתף במלחמת לבנון הראשונה ולאחר מכן עמד בראש משלחת לסיוע הומניטרי של צה"ל לקוסובו והשתתף במשלחות רפואיות לסיוע הומניטרי בזאיר, קניה, מקדוניה, טורקיה ורואנדה. כקצין רפואה ראשי בנה מחדש את משק הציוד הרפואי בצה"ל.

בשנה האחרונה בית חולים ברזילי בהנהגתו זכה למקום שלישי בסקר שביעות רצון של הציבור – קפיצה מהתחתית בה היה בעבר. במקביל, הוא הקים רפואה משלימה ללא תשלום לילדים המאושפזים בבית החולים. פרויקט חייו של פרופ' לוי היה הקמת חדר המיון, בית חולים קרקעי וחדרי ניתוח הממוגנים שבבית החולים ברזילי, הנחשבים כיום לאחד הממוגנים והטכנולוגיים ביותר בעולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן