Skip to content

מאסר עולם לרוצחה של מרוואת אבו ג'ליל משפרעם

מגזר הדין עולה כי הרוצח, עבריין מוכר למשטרה, שוחרר ממאסר ארוך בן 9 שנים, חודשים ספורים לפני הרצח כשבתרמילו 37 עבירות קודמות שרובן בגין אלימות. בית המשפט: "המעשה היה אכזרי ואלים באורח יוצא דופן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאסר עולם ועוד  4 שנות מאסר בפועל, נגזר היום (ראשון) על אשרף טחימר בן 43, תושב שפרעם, שרצח את מרוואת אבו ג'ליל אם יחידנית בשנות ה-40 לחייה, בשנת 2016. אשרף הורשע ברצח בכוונה תחילה של וכן בעבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה, פציעה בנסיבות מחמירות ותקיפה סתם. ראשת הרכב השופטים, השופטת דיאנה סלע אמרה בעת שחתמה על גזר הדין: "המעשה היה אכזרי ואלים באורח יוצא דופן תוך ניצול עדיפות הפיזית על פני הקורבנות".  בעת  משפטו של הרוצח עלה כי לחובתו היו זקופות לא פחות מ-37 הרשעות קודמות, שחלק הארי מתוכן עוסק בעבירות אלימות דווקא. עוד צוין, שאשרף ריצה מספר פעמים עונשי מאסר (תקופה כוללת בת כ-9 שנים עובר למעצרו בתיקו הנוכחי), כאשר מהאחרון שבהם השתחרר חודשים ספורים לפני ביצוע מעשה הרצח.  בית המשפט גזר על הרוצח גם לפצות את ארבעת ילדי המנוחה (נסראת, ננסי, נסים ובשאר) בסך כולל של 258,000 ₪ אשר יחולק באופן שווה בין הארבעה. הסכום יופקד ב – 60 תשלומים החל מיום 1.9.20 בקופת בית המשפט, ויועבר לילדי המנוחה על פי פרטים עדכניים שיימסרו בידי המאשימה עד ליום 1.7.20.

הנרצחת, מרוואת אבו ג'ליל ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)

 

זירת הרצח

מכתב האישום עלה כי  ביום 1.5.2016, סמוך לשעה 2:20, התפרץ הרוצח לביתה של המנוחה שהתגוררה בסמוך למשפחתו באותו הכפר, דרך חלון חדר האורחים הנמצא במפלס התחתון של הבית. הוא ניגש למטבח, חלץ את נעליו, נטל סכין גדולה ממגירה במטבח, ועלה לחדרה המצוי בקומה העליונה של בית המנוחה, בכוונה לגרום למותה, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה ומסיבה שאינה ידועה עדה כה. עוד עולה כי באותה העת, ישנה מרוואת במיטתה, ובנה בן ה11 לצדה.  הרוצח נכנס לחדר וניגש למנוחה, ובעודה ישנה במיטתה, דקר אותה בסכין, דקירה אחת בצוואר ודקירות נוספות וגרם לה לפצעי חתך בפניה, ובידה השמאלית, תוך כדי כך שהיא מנסה להיאבק בו, הוא המשיך לדקור אותה בעודו סותם את פיה בידו.
בנה הקטין שהתעורר וראה את הנאשם דוקר את אמו, בעט ברגלו של הרוצח על-מנת שיחדל ממעשיו. אז, דחף אותו הנאשם והוא נפל על הרצפה, ונחבל בקרסול רגל ימין. מרוואת צרחה ומשמע הצעקות התעורר גם בנה השני בן ה17 שישן בחדר סמוך , קם ממיטתו. ובשלב זה נתקל ברוצח שתקף גם אותו וניסה לדקור אותו , ואז נמלט מהבית, דרך החלון, כשהסכין עדיין בידו.
במהלך הטיעונים לעונש בחר הרוצח שלא להגיב לבית המשפט והסתפק באמירה: אני לא אשם. "הנאשם לא נטל אחריות למעשיו; הוא לא עשה כל ניסיון לחזור למוטב, לתקן את תוצאות מעשיו או לפצות את הנפגעים. ההיפך הוא נכון – הוא הטיל בהם דופי לכל אורך המשפט. הוא לא הודה במעשיו בחקירה או בבית-המשפט. לא מצאנו התנהגות חיובית מצדו או תרומה לחברה. עברו הפלילי מכביד", ציינו שלושת השופטים דיאנה סלע, אבי לוי וערן קוטון בגזר דינם.
על תקיפת ילדיה של הנרצח כתבו השופטים: "שני הקטינים הותקפו בביתם פנימה, במקום אשר אמור לשמש להם מבצר ומגן, והנה הפך עבורם לשדה קרב, שדה קטל."

 

 

.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן