Skip to content

רכב פנאי חשמלי חדש ל GAC בעל טווח של עד 450 ק"מ

GAC חושפת רכב פנאי חשמלי חדש: Aion V. הדגם ישווק בשלוש גרסאות סוללה אשר יאפשרו טווח נסיעה של 300-450 ק"מ. הדגם מותאם לתקן 5G וכולל חומרה ותוכנה המאפשרים נהיגה אוטונומית למחצה. יושק בישראל רק בשנה הבאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

GAC חושפת רכב פנאי (SUV) חשמלי חדש: Aion V. מדובר בדגם החשמלי השלישי בסדרת Aion ושיווקו צפוי להתחיל בסין בחודש זה.  ה- Aion V הוא רכב פנאי הממוצב מתחת ל- Aion LX, זהו הדגם השלישי של סדרת Aion היוקרתית של GAC והוא מיוצר בפס הייצור החדש והמתקדם של היצרן בגואנגז'ו. אורך הרכב 4,586 מ"מ, רוחבו 1,920 מ"מ וגובהו 1,728 מ"מ. בסיס גלגלים שלו נמתח על פני 2,830 מ"מ. ה- Aion V ימוצב, מבחינת מידות, מעל ה- GE3 ומתחת ל- Aion LX אשר יושק בישראל בתחילת השנה הבאה.

Aion V. חשמלי עם טווח של עד 450 ק"מ (צילום באידבות היצרן)
Aion V. חשמלי עם טווח של עד 450 ק"מ (צילום באידבות היצרן)

הרכב מצויד במנוע חשמלי בעל הספק של 184 כ"ס המניע את הגלגלים הקדמיים והוא ישווק בשלוש גרסאות סוללה שונות, אשר יציעו טווח נסיעה של 300-450 ק"מ (משוער WLTP). הגרסה המציעה את טווח הסוללה הקצר ביותר בעלת קיבולת של 60 קוט"ש. מי שמעדיף טווח גדול יותר, יכול, כאמור, לבחור בגרסאות הבכירות בעלות סוללות בהספק של 70 קוט"ש או 80 קוט"ש. עיצוב הפנים של הדגם מינימליסטי ומודרני וכולל שני מסכי ענק הממוקמים מאחורי ההגה. ה- V יציע אבזור נוחות ובטיחות עשיר כמקובל בסדרת ה- Aion ובדומה למותגי פרימיום. הדגם מביא בשורה גם בזירה הטכנולוגית, שכן הוא מותאם לתקן 5G ואף כולל חומרה ותוכנה המאפשרים נהיגה אוטונומית למחצה (רמה 3).

היצרנית הסינית דיווחה לאחרונה על צמיחה של 125% במכירות אפריל, עם 4,006 רכבים שנמכרו בסין, לעומת ירידה כללית של 30% במכירות רכב בסין באותה תקופה, כפי שפורסמו על-ידי התאחדות מכוניות הנוסעים בסין. במקביל GAC השאירה את תחזית הגידול השנתית שלה על 3% כפי שתוכנן טרום התפשטות נגיף הקורונה.

הדגם יגיע לארץ רק בשנה הבאה (צילום באדיבות היצרן)
הדגם יגיע לארץ רק בשנה הבאה (צילום באדיבות היצרן)

 

(Guangzhou Automobile Corporation) GAC  היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין, החברה מייצרת כ- 2.5 מיליון רכבים בשנה, מעסיקה כ-800,000 עובדים ומדורגת במסגרת דירוג פורצ'ן כאחת מ-200 החברות הגדולות בעולם. קבוצת GAC הוקמה בשנת 1955 ולאורך השנים מיצבה עצמה כיצרנית מובילה ונקשרה בשיתופי פעולה עם יצרנים גלובאליים אחרים כדוגמת טויוטה, הונדה ומיצובישי. לאחרונה חתמה GAC על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה העולמית לפיתוח משותף של טכנולוגיית הנעה מימנית. כיום משווקים כלי הרכב של החברה בכ- 25 מדינות, בדרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון והיא פועלת לפתיחתם של שווקים נוספים כחלק מהתפרשותה הגלובלית. בנוסף, לחברה מרכזי פיתוח בארה"ב (עמק הסיליקון ודטרויט) וכן מרכז עיצוב בלוס אנג'לס. מבין חברות הבת של GAC, בולטת חטיבת GAC NEW ENERGY, המתמחה ברכבים ירוקים, ומייצרת בין היתר את רכב ה- SUV החשמלי, 3GE, ואת דגמי ה- AION אשר ייובאו לישראל. את רכבי GAC  משווקת  בארץ על-ידי אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון.

Aion V. (צילום באדיבות היצרן)
Aion V. (צילום באדיבות היצרן)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן