Skip to content

בגרמניה מחזירים את התרבות לשגרה: בלט דורטמונד חוגג בכורה באוויר הפתוח

המופע שהיה אמור להתקיים בבית האופרה הישראלית בחודש אפריל בוטל. אך בגרמניה כן חוזרים לשיגרה תרבותית בשטחים הפתוחים, עם הופעה ראשונה של להקת הבלט הגרמנית בפארק ציורי, אל מול טירה עתיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום ראשון (21 ביוני) בשעה 18:00 בצהריים, טירת בודלשווינג ברובע של אותו שם בצפון מערב דורטמונד, תהפוך לנקודת מפגש עבור "כל חובבי תרבות וריקודים." לפחות זה מה שמבטיח תיאטרון דורטמונד בהודעת העיתונות החדשה שלו בנושא "הקיץ התרבותי בטירת בודלשווינג"  – אירוע בו הטבע, האדריכלות והכוריאוגרפיה מתמזגים. בודלשווינג נמצא בצפון-מערב דורטמונד, בין הכביש המהיר לאזור התעשייה.  הרובע נחשף לראשונה בראשית המאה ה -14, ונמצאה בו פנינה ארכיטקטונית, טירת בודלשווינג השוכנת במרכז פארק פסטורלי בו 150 סוגי עצים שונים, פסלי אבן וביתן תה. בקיץ האחרון בלט דורטמונד גילה את המקום יוצא הדופן הזה והשתמש בו כמרחב פתוח לאמנות ריקוד.  על כן בעונה זו, שהתקצרה כתוצאה מהמשבר הנוכחי, טירת בודלשווינג תהפוך שוב לנקודת מפגש לאוהבי המחול.

באלט דורטמונד יופיע מול קירות המבנה הטירה ההיסטורי ויכלול ארוחת בופה ים תיכוניות בפארק הטירה.

צילום: אתר הלהקה

מופע הבכורה יכלול קטעים מהיצירה החדשה של שין פנג, שתשלים את טרילוגיית הריקודים "הקומדיה האלוהית" עם המחזה "פרדיסו" בעונה הקרובה. כמו כן מתוכננים סולו ל"ויסי ד'רטה "מתוך" טוסקה "של פוצ'יני, פס דה דה למוזיקה של סמואל ברבר וכוריאוגרפיה" עדינה "מאת" ג'ימנופי "של סאטי עם יצירות משלימות של בלט דורטמונד.

יש גם נקודה ישראלית בלהקה. באנסמבל הלהקה מופיע שי אוטולנגי, יליד חיפה בוגר האקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים ובבית הספר לבלט ירושלים, בית הספר הגבוה לאמנויות הבמה תלמה ילין ובית הספר לבלט לתיאטרון באזל. בגיל שש-עשרה זכה לתשומת לב בינלאומית ב"גרנד פרי נוער אמריקה "בפריס. הוא חבר בבלט דורטמונד מאז 2018.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן