Skip to content

19 ביוני – יום השחרור מעבדות – מאות אלפים חגגו ומחו ברחבי רצות הברית

בניו יורק רכבו עשרות אלפים והתקיימו כ 40 אירועים שונים, במיניאפוליס, שם נהרג ג'ורג' פלויד, רכבו וצעדו עשרות אלפים – נוגה מנשה הייתה השם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות אלפי אמריקנים חגגו אתמול (שישי) את ה-19 ביוני, המציין את היום שבו שוחררו העבדים בארצות הברית ב-1865. צעדות, עצרות ומסיבות התקיימו בכמה מוקדים ברחבי המדינה. ה-19 ביוני אינו חג רשמי, אך וושינגטון הבירה ו-47 מדינות מציינות אותו מדי שנה. בניו יורק יצאו עשרות אלפי רוכבי אופניים לרכיבת מחאה על רק הריגתו של ג'ורג' פלויד, הגבר השחור ממיניאפוליס שנחנק למוות על ידי שוטר לבן שהצמיד את ברכו לצוואר הגבר השחור עד שזה נפח את נשמתו.

צילום: נוגה מנשה

 

צילום: נוגה מנשה

עשרות אירועים התקיימו במקביל בניו יורק, וראש העיר ביל דה בלאזיו, שספג לאחרונה ביקורת בשל האלימות המשטרתית כלפי מפגינים בשבועות האחרונים, הכריז כי מהשנה הבאה ה-19 ביוני יהיה חג רשמי בעיר ובבתי הספר.
גם מיניאפוליס שבמינסוטה, השתתפו במהלך הבוקר רצים, הולכי רגל ורוכבי אופניים במסלול של כעשרה ק"מ, שהסתיים במקום שבו פלויד נהרג. בהמשך היום התקיימה עצרת בה דרשו המפגינים שמותו של פלויד יוכר כרצח שנבע מבעיה גזעית, כמו גם כלכלית.

צילום: נוגה מנשה

גם הזמרת ביונסה הצטרפה למוחים והשיקה בליל אמש סינגל חדש בשם Black Parade ("מצעד שחור"). "יום יציאה מעבדות שמח! אני מקווה שנמשיך לחלוק אושר ולחגוג אחד את השני, גם בעיצומו של המאבק. אנא המשיכו לזכור את היופי, הכוח והעוצמה שלנו", כתבה ביונסה בפוסט שעלה בעמוד האינסטגרם שלה. "Black Parade חוגג אתכם, את קולותיכם ואת שמחתכם, והכנסותיו ייתרמו לעסקים קטנים בבעלותם של אנשי עסקים אפרו-אמריקנים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן