Skip to content

העיתונאית רינה מצליח הושעתה לשבוע

המסר נשלח בבירור לעיתונאי העיתונאות החופשית. תתקרנפו או שתיעלמו (מאמר דעה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיתונאית רינה מצליח הושעתה לשבוע משידורי חברת החדשות בעקבות אמירתה הבוטה כביכול שנאמרה אתמול בתוכנית "פגוש את העיתונות". מגישת תוכנית הטלוויזיה "פגוש את העיתונות", רינה מצליח, זומנה לבירור הבוקר (ראשון) אצל מנכ"ל חברת החדשות אבי וויס ושם נמסר לה על השעייתה לשבוע. מדובר בדברים שאמרה אמש (מוצ"ש) לרונן צור, (יועץ התקשורת לשעבר של בני גנץ) במהלך התוכנית "פגוש את העיתונות", כי "תומכיו של נתניהו מתראיינים ואומרים: 'גם אם הוא יאנוס את הבת שלי אצביע בשבילו'".
יצוין כי מצליח הוסיפה כי את האמירה הזו היא שמעה.  מצליחה התייחסה ככל הנראה לראיון מ–2016 עם הסופר אתגר קרת ב"גלובס" ובו אמר: "דיברתי עם נהג מונית שאמר לי שהוא מצביע לביבי, שאלתי אותו למה לא להצביע לכחלון, הוא ענה שביבי מביא ביטחון, אמרתי לו אבל כרגע אין ביטחון, אז הוא אמר 'עזוב, בוא נקצר את השיחה. אם ביבי נכנס אלי הביתה באמצע הלילה מהחלון ואונס את הבת שלי, אני עדיין מצביע לביבי'". הריאיון בגלובס אגב, שודר ופורסם במרבית כלי תקשורת.

רינה מצליח (צילום מחשבונה בטוויטר)

אבל למשפחה בבלפור הספיקה אמירה שכזו מפיה של מצליח. מזה זמן רב הם מחפשים את  ראשיהם של עיתונאים שלא התקרנפו ולא יישרו קו עם המשפחה ועל אחת כמה וכמה את ראשה.  ידוע כי בבלפור עושים מאמצים רבים לכופף את העיתונות החופשית ולהפיל את מי שלא מתקרנף למשפחה כולה ובכלל. וכך, במהלך השנה החולפת מצליח מצאה את עצמה מותקפת בכל כלי התקשורת הימניים והחרדים כשהיא אמרה ושדרה דברים שלא נעמו לחיכם.

הוגלתה מגלי צה"ל כי לא התאימה לשדרן פרו ביבי מוחלט

בגלי צה"ל שם הגיע מפקד תחנה מקורנף לגמרי ובו שדרה מצליח לצדו של שדר מאנשי ביבי, אמיר אבגי, החליט המפקד החדש שמעון אלקבץ בחודש מרץ 2019, פשוט להעיף את מצליח מהתחנה לאחר שזו "לא הסתדרה" כאמור עם המגיש המתקרנף אמיר אבגי (מגיש בערוץ 20 פרו נתניהו והימני). אותו איבגי דרך אגב, הפך לא מזמן לראש דסק החדשות בגלי צה"ל וטביעות אצבעותיו כבר מורגשות. הסלקציה, כך מסתבר, עובדת היטב בגלי צה"ל ומי שלא יתיישר ימצא עצמו בחוץ מן הסתם.
וכך, כבר בבוקר יום ראשון, לפני שבוע, כשפירסם הכתב המשפטי מיכאל האוזר טוב ידיעה מרעישה, שמפריכה את הטענות שהעלתה העיתונאית 'האמיצה' אילה חסון נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אותן הביאה בתוכנית "שישי" ברשת 13. עורכי חדשות ותיקים ומנוסים בתחנה חשבו כי יש בהחלט מקום להוציא התראה בדבר הידיעה הזו למאזינים באפליקציה ואף לקדם את הידיעה ולהמשיך לשדרה ולעדכנה ביומני החדשות, כמקובל. אבל מנהל החדשות החדש, איבגי, לא הסכים. כיוון שהוא גם מגיש את יומן הצהריים של גלי צה"ל ועל פיו יישק דבר, הידיעה הזו פשוט נקברה לגמרי. ומה ההוגש במקומה, תשאלו? – במקומה עסקו ביומן בפרשנות לטענותיה של חסון. איבגי טרח והעלה לשידור את יעקב ברדוגו, נאמנו של נתניהו, מי שמהדהד באופן יום יומי את דף המסרים של בנימין נתניהו לא רק בתוכנית גל"צ אלא גם בטור ב"ישראל היום.מצליח עצמה הגיבה לא פעם לרדיפות אותה ואף הגיבה ואמרה לא פעם, כי זה לא יעזור, היא תמשיך לומר באומץ את דבריה. מצליח גם סיפרה בגילוי לב שהיא מאוימת גם ברחוב ועל שלטי נאצה שהודבקו בתחנת רכבת כנגדה.

מה רינה מצליח אמרה על מצביעי הימין עכשיו בערוץ אל ג'זירה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ששמע או הושמע אמש את דבריה של מצליח, לא המתין לרגע והגיב מיד בציוץ בטוויטר: "רינה מצליח, תתביישי! השנאה החולנית שלך למצביעי הליכוד ולי הגיעה לתהומות חדשים". בנו יאיר צייץ עוד קודם לכן: "‏Wtf?! שמעתם מה רינה מצליח אמרה על מצביעי הימין עכשיו בערוץ אל ג'זירה 12?! כל מצביעי הימין צריכים לדרוש את פיטוריה!"  באמירה זו נתניהו ג'וניור שייכה לאוייבי ישראל מן הסתם, לאחר מכן הוסיף: "המצלוחה לא בקו הבריאות".
בליכוד גם לא המתינו לסיכום הפגישה בין וויס למצליח, ופנו כבר הבוקר לרשות השנייה בתביעה: ״הפעילו אמצעי פיקוח ואכיפה כנגד מסע ההסתה המתמשך של רינה מצליח נגד מצביעי הימין״. תוצאות הרחקת העיתונאית מהשידור משדרת מסר ברור לעיתונאים: לא תתקרנפו ותתיישרו? תיעלמו.

נכון, הבהילות של משפחת נתניהו לשלוט בתקשורת כולה ידועה מזה זמן רב ועל כך בנוי תיק 4000 – תיק וואלה. בו נתניהו מואשם בנטילת שוחד מבני הזוג אלוביץ', אבל בבלפור ועושי דברם ההסתה כנגד עיתונאים גוברת וגבירה מיום ליום. לא רחוק היום בו יפנים את ה"מסר", אחד מאוהדי נתניהו וזה יגיע ל'סגור חשבון' עם עיתונאי זה או אחר. ברור שבמקרה שכזה נתניהו ג'וניור כמו גם אביו ובבלפור בכלל, יאלמו דום. 'הרי פגיעה בעיתונאי, זה לא דבר שהם קראו לו', הם יאמרו בהיתממות מן הסתם. אבל את הדם שיישפך, כשיישפך, לא יוכלו להחזיר. הלא כבר נאמר: "גם 70 חכמים לא יצליחו להוציא מהבאר אבן אחת זרק לתוכה טיפש."

 

 

 

2 Comments

  1. יוסי מצדק ציבורי נדרש
    25 ביוני 2020 @ 15:49

    היא אמרה אמת .
    היא לא שיקרה ולכן היא לא צריכה להיות מושעית

  2. אסתר
    21 ביוני 2020 @ 14:14

    כן כן התקשורת נשלטת ע"י ביבי בסוף גם תאמינו לשקר הזה 🙉

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן