Skip to content

הפגנת הימין – המשטרה נדרשה לחלץ את העיתונאי אמנון אברמוביץ

המארגנים צפו ל 20 אלף שיעודדו סיפוח עכשיו ויתנו רוח גבית לנתניהו אבל הגיעו 150 . כדי למנוע ביזיון, ההפגנה שועתקה מכיכר רבין לרחבת מוזיאון תל אביב וכותרתה שונתה אף היא להפגנה כנגד מערכת המשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-150 אנשים הפגינו אמש (שלישי) נגד מערכת המשפט ברחבת מוזיאון תל אביב, תחת הכותרת "העם נגד דיקטטורה שיפוטית, העם נגד הסתה", אותו הנחתה אורלי לב, פעילת ימין שנחקרה בעבר בחשד שהייתה מעורבת באיומים על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.  ההפגנה תוכננה להיערך כהפגנת ענק שתיערך בכיכר רבין בעד הסיפוח ומתכניה ציפו ל השתתפות 20 אלף איש. אלא שבנקוף הימים ולמרות פעילות השיווק ולמרות הקריאות בקבוצות הווטסאפ הליכודיות וברשתות החברתיות ולמרות שהובטחה הסעה חינם מכל רחבי הארץ, נכחו המארגנים כי ההיענות דלה ולכן ההפגנה הועתקה  למוזיאון תל אביב ונושאה שונה לנושא הקרוב ראש המשלה בנימין נתניהו ולקומץ אוהדיו. מהדהד מסריו של נתניהו, חבר הכנסת מיקי זוהר, היה אמור להיות גולת הכותרת של הנואמים, אלא שהוא לא הגיע בהפגנה נכחו חברי הכנסת מאי גולן שהוכנסה לכנסת על די נתניהו כנציגת דרום תל אביב ונאמנו של נתניהו, חבר הכנסת שלמה קרעי. כזכור, מנחת האירוע לב נחקרה בחודש שעבר בחשד לאיומים על מנדלבליט יחד עם פעיל ימין נוסף. השניים, חברים בקבוצות של תומכי נתניהו, זומנו לחקירה בין היתר בחשד להפצת מספר הטלפון של מנדלבליט וכן לשליחת מסרים מאיימים כלפיו. הם שוחררו לאחר החקירה בתנאים מגבילים.

צילום: רפי מיכאלי

 

כ – 150 מפגינים (צילום: רפי מיכאלי)

במהלך ההפגנה הגיע למקום העיתונאי ופרשנה פוליטי של חברת החדשות בערוץ 12 ומייד כשזוהה, התגודדו מפגינים סביבו וקיללו אותו, עד שהוא נאלץ לעזוב בליווי של שוטרי יס"מ. גם בזמן שעזב את רחבת המוזיאון קיללו אותו מפגינים וקראו לעברו "שונא ישראל", "כלב", "גייס חמישי" ו- "י'שרוף מסריח". אברמוביץ' הגיע להפגנה יחד עם איש הימין, העיתונאי עמית סגל לצורך פרויקט העוסק בשסע בין ימין לשמאל, בין היתר בהפגנות פוליטיות.

"לא אנוח עד שנסיר את הדיקטטורה המשפטית מעל הדמוקרטיה הישראלית", אמרה גולן בהפגנה. לדבריה, "אנחנו עדים לרמיסת הדמוקרטיה באופן הכי חצוף ובכסות של שמירה על הדמוקרטיה". כאשר קרעי הזכיר בנאומו את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, הקהל הגיב בקריאות בוז. "מגיע לה", אמר חבר הכנסת. זה המקום לציין כי בשבועות האחרונים יוצאים ח"כים בליכוד נגד מערכת המשפט, בין היתר בצל פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, וביטול החוק להפקעת קרקעות של פלסטינים בבג"ץ.


צילום: רפי מיכאלי

נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה את הקללות לעבר אברמוביץ'. "אסור לנו לקבל בשוויון נפש מראות שכאלה", אמר, "אף עיתונאי לא צריך להידרש לאבטחה בעודו מבצע את תפקידו, תהיינה עמדותיו אשר תהיינה". הנשיא הוסיף: "עלינו לעשות הכול כדי שאף אחד מאתנו לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי או אזרח מן השורה. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל – הרגיעו את הרוחות, צאו נגד מראות ומעשים נקלים שכאלה. עצרו את השנאה".

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר: "אני מגנה בתוקף את האמירות הקשות כנגד אמנון אברמוביץ. מותר לא להסכים, מותר לחלוק, אבל אסור בתכלית האיסור לאיים על עיתונאים. תקשורת חופשית היא אבן יסוד במדינה דמוקרטית ופלורליסטית".

מחברת החדשות נמסר: "חדשות 12 גאה באחד מעמודי התווך שלה, הפרשן המוערך אמנון אברמוביץ'. אנו מגנים בכל תוקף את האופן שבו נהגו בו אמש מפגינים בבואו לעשות את עבודתו העיתונאית הלגיטימית. אברמוביץ', כיתר אנשי חברת החדשות, ימשיך ללא מורא וללא משוא פנים משום שהעיתונות היא נשמת אפה של הדמוקרטיה"

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל הגיבה בגינוי המעשים ומסרה כי האמירות החוזרות של ראש הממשלה ומקורביו נגד "התקשורת" מסכנות את ביטחונם של העיתונאים היוצאים למלא את שליחותם בשטח.
בעקבות הצורך לחלץ בסיוע שוטרים את פרשן חדשות 12, אמנון אברמוביץ, מהפגנת הימין נגד מערכת המשפט שהתקיימה אמש בתל אביב, שבה מועצת העיתונות והתקשורת ומתריעה כי האמירות החוזרות נגד "התקשורת" של ראש הממשלה ומקורביו, מסכנות את ביטחונם של העיתונאים היוצאים למלא את שליחותם בשטח.
המועצה קוראת לראש הממשלה לחדול מאמירותיו ולאפשר לתקשורת להמשיך למלא את שליחותה בדמוקרטיה הישראלית ללא חשש מפגיעה.

כצפוי, מהדהדי נתניהו בתקשורת מיהרו לצייץ כנגד התרעומת ובעד המפגינים. שמעון ריקלין צייץ על הקללות והגדופים: "דעה פופולרית וממש נכונה: מי ששתק כאשר עופר שלח הבריון השתלח בשני עיתונאים חרדים בצורה מגעילה. הוא בדיוק זה שעכשיו נורא מזועזע שליכודניקים קיללו את אברמוביץ. ועל זה אמר סבא שלי ביידיש: יאללה יאללה"
ינון מגל צייץ: "הקשבתי לכל הסרטונים מהארוע עם אברמוביץ, לא שמעתי את המילה :שרוף", שמעתי שקרן", שמעתי "מסית", שמעתי "לך מפה", "שרוף" לא שמעתי."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן