Skip to content

בוטל מרתון ברלין 2020

מרתון ברלין, שהיה אמור להיערך ב 26-27 בספטמבר 2020 בוטל בעקבות התקנות האוסרות על קיום אירועים המוניים. מרתון ברלין נחשב לאחד המרתונים החשובים בעולם ומהווה כר פורה לשבירת שיאי עולם בתחום.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קורבן נוסף למגפת הקורונה – מרתון ברלין. בשל התקנות האוסרות קיום  אירועים גדולים על רקע מגיפת הקורונה (תקנות מאפריל שנה זו)  חל איסור על אירועים המונים של למעלה מ 5,000 משתתפים וזאת עד 24 באוקטובר 2020.

מרתון ברלין 2020 קורבן נוסף למגפה (צילום: דן בר דוב)
מרתון ברלין 2020 קורבן נוסף למגפה (צילום: דן בר דוב)

מארגני המרתון מסרו כי במהלך השבועות האחרונים השקיעו  מאמץ רב לבחינת כל האפשרויות לקיום המרתון בתנאים הנתונים. וכי ניסו לפתח תפיסת היגיינה מתאימה וקיימו דיונים רבים עם מומחים בנושא עם הרשויות האחראיות וספקי השירותים. ניתוח היתכנות מקיף העלה כי בתנאים הנתונים לא יהיה ניתן לקיים את האירוע גם לא אחרי 24 באוקטובר 2020, במיוחד לא לאור הציפיות הגבוהות שיש לכולם מאירוע זה.

אם כן, מרתון ברלין  לא יתקיים בתאריכים 26-27 בספטמבר 2020 "בגלל כוח עליון" אומרים המארגנים, וגם לא ניתן לקיים את האירוע במועד מאוחר יותר השנה. יורגן לוק מנכ"ל SCC EVENTS מארגני האירוע אמר  "בשל תנאי מזג האוויר והימים ההולכים ומתקצרים, היה קשה מאוד לקיים את מרתון ב.מ.וו- ברלין על מגוון התחרויות והפורמטים שלו. אי הוודאות לגבי התקנות שיחולו במועד מאוחר יותר והשאלה הפתוחה האם ספורטאים מחו"ל בכלל יוכלו להגיע ".

השבוע יקבלו כל הנרשמים את הודעת הביטול ויוכלו לבחור בין שתי אפשרויות:  העברת ההרשמה למרתון של שנה הבאה  ב- 25 בספטמבר ו- 26 בספטמבר 2021 אוֹ לקבל החזר מלא של דמי ההרשמה.

מרתון ברלין נחשב  אחד המרתונים הגדולים בעולם. עד היום נקבעו בו אחד עשר שיאי עולם במסלול המהיר שהוא מספק  (3 על ידי נשים, 8 על ידי גברים). מאז 2003 כל שבעת שיאי העולם הגבריים הושגו במסלול ברלין, כולל זה הנוכחי  2:01:39 שעות (ע"י אליוד קיפצ'וגה) שהושג בשנת 2018. בשנת 2001, נשבר לראשונה ע"י אישה מחסום ה 2:20 שעות, האלופה האולימפית היפנית נאוקו טקהאשי, שניצחה בזמן של 2:19:43 שעות.

מרתון ברלין הוא  הוא חלק מהמרתון העולמיים של קבוצת אבוט, קבוצה של ששת המרתונים המובילים בעולם שהוקמה בשנת 2006 הכוללת את המרתונים בטוקיו, בוסטון, לונדון, ברלין, שיקגו וניו יורק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן