Skip to content

סגירת התיק נגד ח"כ חנין זועבי – הספקות לא הוסרו

הדרך שבה התקבלה ההחלטה, עלולה להגביר את חוסר האמון במערכת המשפט מאת: טובה אבן חן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט לסגור את תיק החקירה נגד חברת הכנסת חנין זועבי ועוד אזרחים ישראליים ששהו על ספינת המרמרה במשט ב 2010. כזכור, מארגני המשט סירבו להיענות לדרישתה של ישראל שלא להגיע לחוף עזה, והמשט הסתיים תוך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


הדרך שבה התקבלה ההחלטה, עלולה להגביר את חוסר האמון במערכת המשפט

מאת: טובה אבן חן

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט לסגור את תיק החקירה נגד חברת הכנסת חנין זועבי ועוד אזרחים ישראליים ששהו על ספינת המרמרה במשט ב 2010. כזכור, מארגני המשט סירבו להיענות לדרישתה של ישראל שלא להגיע לחוף עזה, והמשט הסתיים תוך פריצה של כוח של השייטת לספינה, ניסיון לינץ' של מספר חיילים ומותם של תשעה מן הפעילים שעל הספינה.

 תיק החקירה נסגר מחוסר ראיות מספקות להעמדה לדין, אך אין בעובדה זו כדי להוכיח בשום מקרה על חפותה של חברת הכנסת זועאבי או של מי מן האזרחים הישראליים שהשתתפו במשט.

יש להצטער על כך שהיועץ המשפטי לממשלה לא השכיל לנמק את החלטתו, וזו גם התקבלה באיחור של יותר משנה תמימה. די בעובדות אלה כדי להוסיף על חוסר האמון שקיים במערכת המשפט מחד גיסא, ומאידך גיסא, החלטות כאלה עלולות להגביר את המוטיבציה של חברי כנסת להוסיף ולחוקק חוקים שיקלו על מלאכתו של היועץ ושל הפרקליטות להבא. מעגל קסמים זה איננו מוסיף לא לחופש הביטוי ולא לתדמיתה של ישראל בכל הנוגע לחופש הביטוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן