Skip to content

תת אלוף אמיר השכל נעצר. העירייה למפגינים: פרקו גזיבו. מותר להישאר בלילה עד 10 מוחים

השכל ששובת ומפגין מזה למעלה משבועיים מול מעון ראש הממשלה בבלפור, נעצר ונלקח לתחנת מוריה בעיר. 5 נוספים נעצרו אחריו. מעצרו של השכל בוצע עם התחלת ההפגנה בה ערכו המפגינים קבלת שבת. לאחר המעצרים הגיעו פקחי עיריה למפגינים, דרשו מהם לפרק את מאהל הגזיבו ואיימו שבמידה וישארו ללון יותר מעשרה בני אדם. העיריית תזעיק משטרה(ידיעה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תא"ל אמיר השכל, מבכירי חיל האוויר ומוביל מחאת הכיסאות מול בית ראש הממשלה בירושלים, נעצר ונלקח לתחנת משטרת מוריה, הים (שישי) אחר הצהריים.  נכון לעכשיו נעצרו 6 מוחים – ובנוסף להשכל, ידוע למגפון שמות שלושה  מפגינים – סדי בן שטרית ואייל שובל ונועם מלמוד (לוחם סיירת מטכ"ל מיל') מתוך, 6 העצורים. עו"ד גבי לנסקי מטפלת בעניינם.
למעלה מ-400 מפגינים התאספו היום לקבלת שבת מול מעון ראש הממשלה בירושלים. המפגינים נשאו שלטים כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו התפטרותו בגין כתבי האישום הפליליים ומשפטו שנערך בימים אלו. בעת שניידת המשטרה ואמיר השכל בתוכה פלסה לעצמה דרך מבעד המפגינים, התאספו סביבה עשרות כשהם קוראים: "הון שלטון, עולם תחתון" ו"שוחד, מרמה, הפרת אמונים". ממשטרת ישראל נמסר כי "מול מעון ראש הממשלה מתקיימת מחאה בהשתתפות מאות רחוב עזה נחסם לתנועה. חשוד שהפר את הסדר במקום עוכב לתחנה. שוטרים פועלים במקום". עוד הוסיפה המשטרה כי "מומלץ לציבור הנהגים להימנע מהגעה לאזור בשלב זה ולבחור בדרכים אחרות". לאחר עכובו של השכל החלה המשטרה לעכב אנשים נוספים. כאמור, עד כה עוכבו ככל הנראה 3 אנשים.
פעילים שיצרו קשר עם השכל טרם מעצרו סיפרו שהשכל הספיק לומר להם שלא קבל התראה, או אזהרה ונעצר מבלי שהפר הנחיות המשטרה. נכון לשעה 21:06, עורך הדין יצחק גונן ומוביל מחאת ה-CRIMEMUNUSTER שי הדס נסעו לתחנת מוריה על מנת לדבר ולתדרך את העצורים לפני חקירתם. בסמוך ל 21:30 הגיעו אל המפגינים פקחי עיריית ירושלים ומסרו למפגינים שיש להם שעה לפרק את הגזיבו שהעמידו לפני שבועיים. לקפל את הכיסאות עליהם הם יושבים והוסיפו כי העירייה תאפשר עד 10 אנשים שישארו ללון תחת כיפת השמים במקום. במידה ויוותרו יותר, המשטרה תוזעק על ידי העירייה.

אנשי יס"מ עמוסים ברימוני גז הגיעו לבלפור (צילום מסרטון ווידאו של יורם אגמון)

 

התנגדה להעצר – אורי נחמן (צילום: מסרטון ווידאו)

 


רגע מעצרו של תא"ל אמיר השכל (צילום: יורם אגמון)


המחאה בבלפור (צילום: יורם אגמון)


חסימת הכביש בבלפור (צילום: יורם אגמון)


יושבים על הכביש במחאה על מעצר השכל ואחרים (צילום: חיים שדמי)

תוך כך החרימה ככל הנראה המשטרה את המגבר בו השתמשו המפגינים. בעקבות מעצרו של השכל ירדו המפגינים אל הכביש וחסמו אותו בקריאות: לא נוותר", ו"ישוחרר השכל". בעקבות החסימות החישה המשטרה תגבורות יס"מ עם גז מדמיע לפיזור הפגנות. "למושחת אין מנדט", קראו המפגינים ושרו: למושחת הזה שלושה כתבי אישום, שלושה כתבי אישום למושחת הזה, לולא היו לו שלושה כתבי אישום, לא היה המשפט הזה".
עו"ד יצחק גונן שנכח בהפגנה אמר כי "אין ספק שהפעם הפעולה כנגד המחאה קיבלה צביון פוליטי. ישנה תחושה שהמשטרה חשה נבוכה אבל היא מוכוונת פוליטית". לדברי המארגנים, האירוע היה שקט ולא גלש מעבר לשבלת שבת עם שירי שבת ונאומים שהוכנו מראש. לדבריהם איש לא גלש לרחוב ולא התעמת עם השוטרים עד שהמשטרה מסיבה שלא ברורה להם החליטה לעצור את השכל. בשלב זה התעוררו הרוחות והתלהמו. מהמשטרה נמסר בשעה זו כי "כוחות המשטרה פועלים במחאה המתקיימת סמוך לבית ראש הממשלה, על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולאפשר המשך קיומה" וכי "עד כה נעצרו ע"י השוטרים 6 חשודים, בחשד להפרת הסדר הציבורי ועבירות נוספות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן