Skip to content

סיפורים מהמספרה: סרט תיעודי מרגש בפסטיבל סרטי אמנות אפוס-אונליין

שחקנית תיאטרון מצליחה עולה לישראל מבריה"מ והופכת למנקה בבית חולים, שהופכת לבעלת מספרה שכונתית, שלעת ערב הופכת להיות סטודיו לצילומים אמנותיים מבוימים על ידה. בהחלט סיפור לסרט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיפורה של ורה צ'רניך, הוא תמונת מצב ישראלית שונה ואחרת, העוסקת בגורלם של עולים בעלי מקצוע שלא מצליחים להשתלב בתחומם בישראל. אך בסיפור הזה יש טוויסט בעלילה. עוצמתה של אישה שלא נכנעת לתסכולה, מביאה אותה להתפתחות אישית המשתמשת בכישרונה האמנותי, אך מוסטת לתחום אחר. צ'רניך הופכת את המספרה שלה, לבמה מאולתרת, רבת תפאורה, עליה ניצבים לקוחותיה לבושים בתלבושות היסטוריות, אותם היא מביימת לצורך צילומי האמנות הדרמטים שלה.

הקרנת מסך מהסרט: שרה פלד, באישור יוצר הסרט אמיר גבע

יוצרי הסרט ברוריה פסטרנק ואמיר גבע עבדו על הפקתו במשך 6 שנים עד שהבשיל לכלל סרט המועמד לתחרות בפסטיבל אפוס לסרטי אמנות 2020. הפסטיבל שהיה אמור להתקיים באמצע מרץ, נגדע מיד אחרי ערב הפתיחה עם הסרט "הציור", עקב התפשטות נגיף הקורונה. מארגני הפסטיבל יצאו עם גירסה מקוונת מצומצמת של הפסטיבל, באמצעות קישור ברכישה לצפייה.

הסרט אינו עוסק רק בצילומי האמנות המבוימים של צ'רניך. היוצרים משרטטים קווים לאישיותה על אבני דרך במסלול החיים שלה. חיי היומיום שלה המתועדים בעדינות, חושפים את יחסיה עם חמותה הגרה איתה, ילדיה הבוגרים והאובדן הגדול שהותיר בעלה שחלה בסרטן ונפטר במהירות. היא מנהלת יחסי רעות עם ניצולת שואה שנפטרה במהלך ההסרטה ועם חתולתה בה המשיכה לטפל, היא ממשיכה בקשר עם במאי התיאטרון שלה בבריה"מ וחוזרת לשם לביקור שורשים עם ילדיה. בעיר הולדתה היא מציגה תערוכת יחיד של צילומיה ומקבלת תשבחות גם מהקהל הביתי לשעבר.

צילום: יוסי רז

בתערוכה "פריזורה" שאצרנו לפני שנים מספר, הזמנתי את ורה להשתתף בה. הוזמנו לביקור בסטודיו/מספרה כדי לבחור צילומים. השתאינו מהמספרה המעוצבת בסגנון בארוקי ומהיצירתיות בבימוי הסצינות לצילום. אחד הצילומים שבוים במספרה היה של יוסי רז, צלם אמנותי שאף הוא השתתף בתערוכותינו. יוסי מספר כי הסרט נולד כרעיון שהוא זרק לבמאית ברוריה פסטרנק בעת מפגש הכנה לסרט על זקן הצלמים זאב הרץ ז"ל.

הפקה: דר' אמיר גבע וברוריה פסטרנק | צילום: רון כצנלסון | עריכה: ברוריה פסטרנק |70 דק'

לרכישה וצפייה באתר פסטיבל אפוס 2020 עד ה-11.7. מחיר: 20 ₪.

צילום תמונה ראשית: ורה צ'רניך

1 Comment

  1. יוסי רז
    27 ביוני 2020 @ 16:16

    יפה מאוד
    אהבתי את הסרט והכתבה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן