Skip to content

10 הערות על המצב (ואף מילה על קורונה)

הכרזת המלחמה על הדמוקרטיה עולה מדרגה, כך נתניהו מדכא את התקשורת החופשית, על מי אמר רבין "ראש כנופיה", מהשלום נשאר רק השיר, השתיקה המוזרה של האמנים וגעגועים להצגה מרגשת ולחוויה אינטלקטואלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקרב על בלפור: המעצר של תא"ל במיל אמיר השכל, טייס קרב ומלח הארץ, ממנהיגי המחאה נגד השחיתות, הוא עוד הכרזת מלחמה על הדמוקרטיה ועל חופש הביטוי. השכל הוא כל מה שנתניהו אינו: אדם ישר, ערכי, אמיץ ושוחר שלום. הנאשם מבלפור והפודלים שלו לא עוצרים באדום. למי שעוד היה ספק, בא המעצר של השכל והוכיח: ארדואן כבר כאן והוא לא מתכוון ללכת לשומקום.

אחרי מעצר אמיר השכל: מפגינים במוצ"ש בבלפור. צילום מסך

 אולפן בלי אברמוביץ': אמנון אברמוביץ' היה חסר אמש באולפן שישי בערוץ 12. אני לא יודע מה הסיבה להיעדרותו מהפאנל והשארת הזירה לבועז ביסמוט. אברמוביץ' כיסה, יחד עם עמית סגל, את הפגנת הימין ברחבת מוזיאון תל אביב, והכתבה היתה אמורה להיות משודרת ביומן סוף השבוע. האספסוף, שהתנפל על אברמוביץ' בהפגנה, מייצג את ישראל המכוערת, האלימה והמוסתת. שמו של המסית והאחראי הישיר (והעשיר) לאלימות ידוע לכולנו. התקיפה של אברמוביץ' היא עוד שלב בהצלחתם של ראש הממשלה ואנשיו לדכא את התקשורת החופשית כדי לחמוק ממשפט ולהישאר על הכיסא. שתיקת הפוליטיקאים, והגינויים הרופסים של ראשי כחול לבן מסוכנים לא פחות.

המשטרה מחלצת את אברמוביץ' מהפגנת האספסוף. צילום מסך

אונס מדינה שלמה: רינה מצליח היא לא העיתונאית הכי מבריקה. לפעמים היא גם מעצבנת. אני גם לא זוכר מתי היה לה סקופ. אבל היא אותנטית, אנושית ואמיצה. הדיון באמירה שלה (שבעקבותיה הושעתה לשבוע מחדשות 12) על נהג המונית, שאמר לה, שגם אם ביבי יאנוס את הבת שלו, הוא יצביע בשבילו, מפספס את העיקר: הנאשם מבלפור אונס מדינה שלמה מאז שנפתחה החקירה נגדו.

במקום שלום: 50 שנים לשיר לשלום: השלום נרצח כשרבין נרצח – אחרי הסתה חסרת תקדים של אחד, נתניהו, שהיה אז ראש האופוזיציה. במקום שלום אנחנו מקבלים מדינת אפרטהייד בהובלת הימין הפאשיסטי והנאשם מבלפור, שממשיך להסית.

רבין (עם מירי אלוני) שר את שיר לשלום כמה דקות לפני הרצח. צילום מסך

שתיקת האמנים: בממשלת האטימות הלאומית לא שמים עליהם כי תרבות לא חשובה כאן באמת, אלא אם היא משרתת את השלטון. בצרפת וברוב מדינות אירופה כל האמנים, היוצרים ועובדי הבמה, שלא עובדים, מקבלים מהמדינה כ-75 אחוזים משכרם, בלי ביטוח לאומי ובלי ביורוקרטיה. שם יש כבוד והערכה לתרבות. ואצלנו? עד שהאמנים ואנשי התרבות לא ייצאו לרחובות ויטלטלו את המדינה, זה לא יקרה. ממה הם פוחדים?

גלי בלפור: בימים אלה נרשם פרק נוסף ועצוב בהידרדרות גלי צה"ל במידרון החלקלק לתהום ההתקרנפות: אמיר איבגי, שדרן בערוץ 20 ומגיש משעמם וחסר השראה של יומן גלצ, מונה לראש מערכת החדשות בתחנה. על מפקד גלצ, אלקבץ, נאמר כבר הכל והמינוי של איבגי תואם בדיוק את הציפיות של הנאשם מבלפור. איבגי, יחד עם השופר יעקב ברדוגו, הם הצמד המביש, שיעמוד מעתה מול רזי ברקאי ורינו צרור, שהם הסיבה היחידה להאזין עדיין לגלצ.

אתה כבר ידעת, חבר: בספרו החדש והמטלטל – "חבר", מספר שמעון שבס, שרה"מ יצחק רבין כינה את נתניהו, אז ראש האופוזיציה, בתואר המפוקפק "ראש כנופיה". רבין ידע כבר אז, לפני יותר מ-25 שנים, מה שכולנו יודעים היום.

קצה הקרחון: קו אחד מחבר בין פרשת אייל גולן והקטינות, האונס לכאורה שביצעו הנערים באיינאפה בצעירה הבריטית והשיימינג שעושים לנערות הקטינות, ששכבו עם שחקני מכבי ת"א. וזה רק קצה הקרחון.

סקס, כוח, כסף: מצטרף להמלצות לראות את הסדרה המטלטלת "ג'פרי אפשטיין: עושר מחריד" ("נטפליקס"). הקצב איטי והעריכה מבולבלת, אבל הסיפור מרתק ועצוב – איך כוח וכסף יכולים להשחית ולהרוס חיים של נערות תמימות. "משום מה" נזכרתי בכמה ידוענים שלנו, שניצלו קטינות. נזכרתי גם בהתנהלות המושחתת של פוליטיקאים שכורי שררה ותאבי כוח. אפשר בקלות להפיק סדרה דומה גם אצלנו.

אפשטיין וידיד "בימים הטובים". צילום מסך

מצב הרוח: מאז שאני זוכר את עצמי אני אוהב סרטים, הצגות, מוזיקה, מופעים, מפגשי שירה, תערוכות. תרבות במובן הרחב של המילה. פעם ראשונה שאני חש רעב. להצגה מרגשת, לסרט טוב, לקומדיה מטורפת, למופע נועז ובועט. רעב לחוויה אינטלקטואלית. לתחושות ולמחשבות שצפות בעיקבות יצירה אמנותית. היום אני רעב אפילו להצגה גרועה ולסרט משעמם. בכל יצירת אמנות אפשר למצוא משהו מעניין. בעיקר כשרעבים.

 

 

1 Comment

  1. צודק
    27 ביוני 2020 @ 23:26

    הדבר ברור וידוע שהמשטרה, הפרקליטות ובג"צ נמצאים בכיס של השמאל עושי דברו, אז צריך להיות בעל שכל ממש מעוות כדי להגיד שהשמאלן שעבר על החוק נעצר בגלל ביבי.
    או טיפשות.
    ושוב, אם לא הבנת…השמאלן, הטייס המהולל, עבר על החוק ולכן הוא נעצר.
    עוד הוכחה ששנאת ביבי מעבירה אנשים על דעתם.
    נראה שלשמאלנים השכל נמצא בתחת…במידה ויש להם שכל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן