Skip to content

מאות מפגינים קיבלו את פני תא"ל השכל בהגיעו לבית המשפט בקריאות: "דמוקרטיה"

המפגינים שהמתינו במגרש הרוסים, צפרו ומחאו לו כפיים כשהזינזאנה נכנסה למגרש. המשטרה תבקש את הרחקתו של השכל והוא צפוי להתנגד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות מפגינים ובהם רבים מחבריו לחייל של תא"ל אמיר השכל שנעצר אמש בהפגנה מול בית ראש הממשלה, קיבלו את פניו בעת שהגיע בזינזאנה (רכב להובלת אסירים) לרחבת מגרש הרוסים בדרכם להביאו לפני שופט תורן בבית משפט השלום בבירה.
המשטרה תבקש מהשופט להרחיק את השכל מירושלים למשך 15 יום, כשהוא באמצעות פרקליטו עורך הדין גונן בן יצחק צפוי להתנגד לבקשה.
קודם לכן שר הביטחון בני גנץ קרא לשחרר את שלושת העצורים. "הזכות להפגין היא זכות קדושה במדינת ישראל ואסור בתכלית האיסור לפגוע בה אלא במקרי קיצון. לכן, מהמידע שברשותי, אני סבור שצריך לשחרר את שלושת עצורי ההפגנה ללא תנאים מגבילים. אני מאמין שכך יעשה בית המשפט וכמובן שנכבד כל החלטה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.


מקבלים את פני הזינזאנה (צילום: יוסי שוסמן)

דוברת וועדת הפנים בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' הודיעה היום שהוועדה תתכנס ביום ב' הקרוב(29.6) בשעה 9:00 לכינוס דחוף בעקבות מעצר המפגינים, בתוכם תא"ל במיל' אמיר השכל. עוד נמסר כי יו"ר הוועדה ח"כ חיימוביץ' קוראת לשחרור עצורי ההפגנה באופן מיידי ללא שום תנאי מקדים. "במדינה דמוקרטית אזרחים לא יחששו לקיים הפגנות לפי חוק. הודעתי על כינוס דחוף של ועדת הפנים לבירור השאלות הקשות העולות ממעצר המפגינים. הזכות להפגין ולהביע מחאה היא אבן יסוד בדמוקרטיה ויש להגן עליה מכל משמר", מסרה חיימוביץ'.
מולם התייצב היום נאמנו של בנימין נתניהו, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שכתב בפוסט בפייסבוק כי לא יגלה סובלנות לחסימות כבישים, בין אם נעצר "רב אלוף, תא"ל או טוראי", בהתייחסו לכך שהשכל הוא תת-אלוף במילואים. הוא הוסיף כי להבנתו גם בן דודו היה בהפגנה ונעצר. בנוגע להשכל, הוא ציין כי קצין משטרה "פנה בנימוס למי שהוא זיהה כאחד מראשי ההפגנה וביקש ממנו להפסיק לאלתר את חסימת הכביש. הוא סירב, והמשיך לנאום לאנשים שהמשיכו לחסום את הכביש. הוא נתבקש שוב, ומשסירב התבקש להתלוות לתחנת המשטרה". אוחנה הוסיף כי "לא תהיה סובלנות לחסימות כבישים. זה נכון ללהט"בים, יוצאי אתיופיה, נכים, עצמאים, אומנים, בעד רה"מ או נגד רה"מ". סרטונים המצויים בידי המוחים מראים כי הרחוב היה ריק מחסימות כפי שטוענת המשטרה ואלו החלו רק כשהחל שלב מעצרו של השכל.
עורכי הדין גבי לנסקי וגונן יצחק שיצגו את אמיר ושאר העצורים הסבירו קהל הרב שהתאסף במקום את ההליכים ואמרו כי הם צפויים כצפוי להתנגד לבקשות המשטרה.


עורכת הדין גבי לנסקי פונה לקהל (צילום: ציפי מנשה)


עורך הדין יצחק גונן פונה ומסביר לקהל (צילום: ציפי מנשה)

כאלפיים מפגינים הגיעו הערב (שבת) לרחוב עזה מול מעון ראש הממשלה בדרישה לשחרר לאלתר את תת אלוף אמיר השכל. השכל נעצר אתמול יחד עם עוד שישה מפגינים. ארבעה מהם חתמו הלילה על צו הרחקה מירושלים ושוחררו, והשלושה הנותרים – ובהם השכל – סירבו לחתום על הצו ונותרו במעצר. בשעה הקרובה צפוי להתקיים דיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים.

משטרת מחוז ירושלים נמסר כי "כוחות משטרת ישראל ערוכים ופועלים במחאה המתקיימת סמוך לבית רה"מ, וחסמו לתנועה את הרחובות בן מימון ועזה / ארלוזרוב עד כיכר פריז" וכי "משטרת ישראל תפעל לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לצד שמירה על הסדר הציבורי. יחד עם זאת תפעל בחומרה נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי ופגיעה בציבור".

צילום: ציפי מנשה

המפגינים חסמו את רחוב עזה בירושלים ומניפים שלטים שעליהם נכתב "ישוחרר אמיר השכל" ו"שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?" ממארגני המחאה נמסר הערב כי "מעצרו של השכל הוא חלק משיטה חדשה לצמצום המרחב הדמוקרטי במדינת ישראל". הם הוסיפו: "רק בשבועיים האחרונים קרא ראש הממשלה למעצר של עיתונאי בכיר, אמנון אברמוביץ' הותקף בברוטליות ומאתמול השכל במעצר. מהיום הגיע הזמן שעם ישראל ידבר ברחובות ובכיכרות – מדינת ישראל שייכת קודם כל לאזרחיה, לא למשפחת המלוכה בעיני עצמה".
מאות מחבריו של השכל לטייסת ולחייל, הודיעו כי הם יתייצבו הערב מול מעון ראש הממשלה ומול בית המשפט השלום בעיר. על פי המידע שעולה מקבוצות השיח השונות בווטסאפ וברשתות החברתיות עולה כי צפויים להגיע עוד מאות  מפגינים ומספר המפגינים יעלה באלפים נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן