Skip to content

שלושת עצורי ההפגנה שוחררו ללא תנאי

"לטעמי הרחקה של המשיבים מירושלים שפירושה מניעה מהמפגינים לממש את זכותם להפגין במקום בו הם בחרו היא צעד בלתי מידתי", פסקה השופטת. במהלך הדיון היא תקפה את המשטרה והעירה כי "זוהי בעצם סתימת פיות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופטת בית משפט השלום בירושלים, אורנה סנדלר איתן, פסקה לפני שעה קלה (שבת) כי יש לשחרר את אמיר השכל ושני עצורי ההפגנה הנוספים, ללא תנאים מגבילים. "לטעמי הרחקה של המשיבים מירושלים שפירושה מניעה מהמפגינים לממש את זכותם להפגין במקום בו הם בחרו היא צעד בלתי מידתי שאינו הולם את עוצמת המעורבות, אם בכלל, של העצורים בהפרת הסדר הנטענת על ידי המשטרה". המשטרה הודיעה שייתכן שתערער על ההחלטה, אך לא ביקשה עיכוב ביצוע.
במהלך הדיון הלילה, השופטת תקפה את נציג משטרת ישראל שביקש לשחרר את תא"ל אמיר השכל, גיל דניאלי וסדי בן שטרית שסירבו להשתחרר בתנאים מגבילים והעירה כי "זוהי בעצם סתימת פיות". "למה המסקנה חייבת להיות שהתנאי של הרחקה מירושלים הוא משהו מינימלי והכרחי?", שאלה השופטת, "בסופו של דבר מתוך הסובלנות שהמשטרה הפגינה, היא אמורה לאפשר להם להמשיך ולהפגין באותו המקום".

אמיר השכל (צילום מדף הפייסבוק)

"לא מנענו מהם גם עכשיו להפגין בשום מקום אחר", השיב נציג המשטרה. "זה צריך להיעשות כחוק. אבל חופש הביטוי לא מוגדר לאותם מאה מטרים. אין לנו כוונה למנוע את החשיבות של הפגנה במקום הזה ואנו מכילים אותה. מאז שהם מפגינים, 11 ביוני, לא עצרנו אף אחד, אבל בשלב מסוים נחצו הגבולות. אנשים הראו לנו שהם לא מתייחסים לדרישה שלנו לשמור על הגבולות".
עוד טענה המשטרה לפני השופטת כי "הטיפול שלנו באירוע היה סבלני באופן מיוחד, אפילו מוגזם. בסופו של דבר בלית ברירה עצרנו שמונה אנשים. ביקשנו לשחרר אותם בתנאי המינימלי – הרחקה מהמקום". המשטרה עצרה את השלושה בשל 3 סעיפי עבירות שלדעתה נעברו על ידי השלושה. הפרת הוראה חוקית (אי ציות לתנאי המשטרה והראות השוטרים א.מ), התקהלות אסורה ובמטרד לציבור. עורכי הדין הודיעו עוד מראש לדיון כי הם יתנגדו לשחרור העצורים במגבלה כלשהי.

המעצרים הם פוליטים – שלט של מפגין מחוץ לבית המשפט (צילום: אור זיו מדף הפייסבוק של CRIMEMINISTER)

 


עורכי הדין גבי לנסקי ובן יצחק גונן מייד לאחר פסק הדין (צילום: רפי מיכאלי)

עו"ד לסקי: "המדינה מבקשת לשחרר אותו (את השכל א.מ), אך תוך פגיעה בחופש ההפגנה ובחופש הביטוי שלו. מבקשים להרחיק אותו ל-15 ימים מירושלים, וערבות עצמית וצד ג'. אנחנו טוענים באופן חד משמעי שברגע שאין עבירה, אין עילת מעצר – ולכן אי אפשר להטיל עליו תנאים. הם כנראה רוצים להתבלבל ולייחס לו ירידה לכביש, כשיש סרטונים מאוד ברורים שהוא נאם את הנאום שלו כשהוא וכולם היו על המדרכה".
נציג המשטרה הגיש לשופטת דו"ח סודי והציג לה סרטונים שפורסמו מאתמול ברשתות החברתיות. "מהדברים שעלו ברשת ביוזמת מפגינים עולה שהתנהלות הקצינים והשוטרים הייתה מאוד מאוד סבלנית, באופן שגרם נזק ועיכוב רציני לאלו שנפגעו מהחסימה", אמר התובע.
עורך הדין גונן בן יצחק דחה את דרישת המשטרה ואמר: "אין שום סיבה לשחרר אותו בתנאים מקבילים, כל הדברים שהמשטרה מייחסת לו קרו אחרי שהוא נעצר. זו הפעם ראשונה שאני רואה מצב שבן אדם קודם כל נעצר ואחרי זה נעברות העבירות. גם צילומי המעצר שלו מראים שבמהלך מעצרו אין שם לא חסימת כבישים, לא התפרעות ולא שום דבר. הדברים הידרדרו אחרי שהוא נעצר".
עורך הדין אמר כי "המשטרה, במקרה הזה, פשוט הולכת רחוק מדי, אני מקווה שבית המשפט יבין את זה וישחרר אותו בלי תנאים מגבילים כי בסופו של דבר מה שהמשטרה רוצה זה להגיע לפתרון פוליטי שבו מרחיקים את השכל מבלפור. אז אנחנו לא נסכים".
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להפגנות כנגדו והעלה בדף הפייסבוק שלו את "תגובת הליכוד" אליהן וכהרגלו תקף גם את אהוד ברק: " התקשורת לא אמרה דבר על מעצרה המזעזע של פעילת הימין שפי פז, או על מעצרם של פעילי ימין רבים אחרים בהפגנות ימין. פתאום כשפעיל שמאל נעצר כשהוא מפר את החוק וחוסם כביש בהפגנת שמאל שמאורגנת על ידי אהוד ברק, חברו ושותפו של הפדופיל המורשע ג׳פרי אפשטיין, התקשורת הופכת את זה לפסטיבל תקשורתי כדי לעודד את ההפגנות נגד הליכוד בהנהגת נתניהו. לא מפתיע כשכל זה קורה כשהליכוד נמצא בשיא של תמיכה בכל סקר".

צילום מדף הפייסבוק של נתניהו

יו"ר סיעת תל"מ, ח"כ משה (בוגי) יעלון הגיע למקום ההפגנה ואמר למוחים: "אמש, במקום הזה, נחצה קו אדום. אמיר נעצר ללא סיבה מוצדקת, משום שהנהיג כאן בשבועות האחרונים הפגנה, שאין צודקת ממנה, הפגנה שהפריעה למישהו. ראיתי את הסרטונים של ההפגנה, שמעתי עדויות רבות לגבי נסיבות המעצר, לפני שהחלטתי להגיע לכאן. אני מכיר את אמיר: איש אמיץ, ישר דרך, ציוני, פטריוט, אוהב העם והארץ. כמעט ארבע שנים שהוא מפגין לבדו. חוטף קללות ואיומים ומעולם לא נגרר לאלימות או הפרת חוק"
"למה הם עצרו אותו", שאל יעלון וענה: "כי הם יכולים! כי הם חושבים שהם יכולים! ומותר להם הכל! הקול- קול בלפור; הידיים– ידי השר לביטחון נתניהו, אמיר אוחנה, שאחרי שחיבל במשרד המשפטים, בא להרוס את המשרד לביטחון הפנים. השר אוחנה, שמעתי את גרסתך לנסיבות המעצר – היא שקרית! כתבתי הבוקר למ"מ מפכ"ל המשטרה, כי במידה ויסתבר שאמיר השכל נעצר לשווא, והתנאים לשחרורו לא היו חוקיים – עליו להתפטר". "אני מכיר את האירועים האלה, בהם מישהו כאן בבלפור, מעבר לפרגוד השחור מתחרפן, מתחיל ללחוץ , זה מגיע לשר ואם לשר אין עמוד שדרה, זה יורד למטה, ואם למפקדים אין עמוד שדרה, זה יורד לחיילים, או במקרה הזה- לשוטרים", הוסיף יעלון.
הוא הצביע לעבר הפרגוד השחור שמכסה את הכניסה למעון ראש הממשלה ואמר: "כאן מאחורי המסך השחור, מסתתר ופועל נאשם בפלילים בעבירות חמורות שגינן מאסר ממושך, שהחליט לנסות ולהימלט מאימת הדין, על ידי מתקפה על שלטון החוק והריסת כל מי שאמור לשמור על שלטון החוק; מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, החוקרים את פרשיותיו הפליליות, הפרקליטים, היועמ"ש, השופטים, ועל ידי שינוי החוקים עצמם לטובתו האישית. מאחורי המסך השחור הזה יושב ראש הממשלה, הפועל כראש כנופיית פשע, שנאשם כבר בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. ומבין שפרשיות 1000, 2000 ו-4000, הן כצל חיוור מול פרשת "נתניהו וכלי השיט", בהן העדיף בצע כסף על פני ביטחון המדינה! ולא אמרתי "לכאורה". "היום כולנו אמיר השכל, כי אין לנו ארץ אחרת", אמר יעלון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן