Skip to content

אני מציע לך נתניהו: נפילתך תהיה קשה וכואבת. עשה הסדר וצא מחיינו

הלילה מעט לאחר שחרורם הסבירו שלושת העצורים ששוחררו ללא תנאי מדוע סירבו להשתחרר וסיפרו: "הצופרים החרישו אל אולם הדיונים" ועוד: "לא יתכן שראש ממשלה נאשם בפלילים מאובטח ואזרחים ישרי דרך נעצרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמיר השכל, גיל דניאלי וסדי בן שטרית, התקבלו לאחר שחרורם מהמעצר בכלא הדרים, בקריאות שמחה  ממאות חבריהם שהמתינו הלילה (שבת) מחוץ לבית משפט השלום בירושלים.
שופטת בית המשפט אורנה סנדלר-איתן, שחררה את השלושה ללא תנאי למרות בקשת המשטרה לשחררם בתנאים מגבילים. "על פי התרשמותי לא נשקפת כל סכנה לציבור או לחלק ממנו מהמשיבים . על פי התרשמתי  המשיבים מעוניינים בהשמעת קולם ובמימוש זכותם להפגין מבלי שיש להם עניין כלשהו לחסום כבישים, להפריע לסדר הציבורי, מעבר לנדרש ובאופן המתיישב עם עצם קיומה של הפגנה במקום בו היא התרחשה", פסקה השופטת ודחתה את בקשת המשטרה לשחררם בערובות של הרחקה מירושלים למשך 15 יום.

הזמבורות הדהדו והשופטת העירה בשלב מסויים: אני לא יכולה לשמוע

השלושה, עייפים אך מחוייכים הודו לחבריהם שהתאספו סביבם בנאומים קצרים. "אני קודם כל רוצה להודות לעו"ד גבי לסקי ועו"ד גונן בן יצחק, לשני החברים שהיינו כולנו יחד, לסידי ולגיל ולכולכם שהיתם פה  בשעה הזאת", פתח השכל את דבריו, וסיפר לחבריו על רעש הזמבורות (צופרים ידניים) ששרקו וצפצפו מחוץ לכתלי בית המשפט וחדרו לתוככי אולם בית המשפט, עד שהשופטת העירה על כך. "שמעו את הזמבורות עד המשפט", סיפר השכל, "והשופטת אמרה בשלב מסוים שהיא לא יכולה לשמוע וכולה אז תודה רבה לכם".

ראש ממשלה נאשם בפלילים מאובטח ואזרחים ישרי דרך נעצרים

השכל הסביר לחבריו שוב על מה הוא מפגין: "תראו לדעתי אנחנו חיים במציאות מטורפת. במעון ראש ממשלת ישראל, מעון שאנחנו משלמים עליו, יושב ראש ממשלה נאשם בשוחד מרמה והפרת אימונים, היחידה להבטחת אישים  והמשטרה מאבטחים אותו, ואנחנו אזרחים ישרי דרך נעצרים על זה שהפגנו או במקרה שלי על זה שהפגנה לא עמדה בתנאים שהייתה אמורה להיות, זה אבסורד", אמר אמיר והוסיף: "איש לא ימנע מאתנו להפגין בכל מקום, כל עוד אנחנו עושים את זה במגבלות"
"לטעמי המדינה רוויה באדי דלק, ואם המעצר שלנו הצית אותם זה היה שווה, וזה לא היה תענוג גדול אבל זה היה שווה את זה" .

צילום: רפי מיכאלי

מסר לנתניהו: נפילתך תהיה קשה וכואבת. עשה הסדר וצא לנו מהחיים

השכל סיים את דבריו במסר אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: : "דבר אחרון שאני רוצה לומר זהו מסר לבנימין נתניהו: היינו 15 שעות בכלא הדרים, לא נעים אבל גם לא נורא, אבל אם נתניהו, ואני לא שופט דרך אגב, ילך לבית המשפט והשופט יפסוק את מה שיפסוק, אבל אם הוא ימצא אשם בבית המשפט אז הנפילה תהיה קשה וכואבת אז אני פשוט מציע לו איזשהו לעשות הסדר ולצאת מחיינו"

על המעצר: אוציא ספר – האסיר מתא 3

על מעצרו סיפר השכל ואמר כי "מפקד התחנה הרגיש מאד, מאד לא נוח שאני אלך לכלא. הוא נסה לשכנע אותי שאני אלך ליום אחד ואגיע ביום ראשון לבית המשפט , ואני אמרתי לו אני לא אתפשר בעניין, ואני אומר עוד פעם, זו פעם ראשונה שאני יושב בכלא על כל התהליך ואני אגיד לכם בהומור בשנת 2012 הוצאתי את הספר הראשון שלי "הסוהר מבלוק 11", עכשיו אוציא את הספר "האסיר מתא 3".  כל דבר פעם ראשונה הוא תמיד חוויה, השתדלתי לעבד את כל הדברים בראש וכמובן לכתוב על זה".


צילום: רפי מיכאלי

בן שטרית: כל עוד נשמה באפי אני אלחם שהנאשם וכל חבורת המשת"פים שלו יכנסו לבית הסוהר

סדי בן שטרית הודה אף הוא למפגינים:  "אני שמח שאתם בשעת לילה כזו במקום להיות בבתים ולישון, ולהראות סולידריות, ולהיות אתנו אתם פשוט מראים לי לראות שהכל נכון ואמתי".
לגבי המשך ההפגנות אמר: "אנחנו פשוט לא נוותר ואנחנו רואים את הצדק. אנחנו לא נוותר כי יש לנו ילדים שרואים מהי דמוקרטיה ובשבילם אנחנו לא נוותר כי עם כל הצרות זה המדינה שלנו זה הבית שלנו". "
כל עוד נשמה באפי אני אלחם שהנאשם וכל חבורת המשת"פים שלו אחד אחד יכנסו לבית הסוהר כולם, כולם מושחתים אין אפילו אחד שלא שותף לפשע, כל אחד בממשלת החזירים הזאת, כל אחד שנמצא בדרגת מנכ"ל או נהג, הוא שותף לפשע. מיליון רעבים יותר ממיליון מובטלים במדינת ישראל וכל מה שהם עושקים איזה הטבות מיקי זוהר יסדר לנתניהו ואיזה הטבות אמיר אוחנה יסדר למפכ"ל כזה או אחר, ואיזה כל מיני מתנות יתנו לחברים שלהם"
על בני גנץ אמר בן שטרית כי לדעתו "בני גנץ הבוגד בגדול במדינת ישראל", והוסיף מייד: "כן אני רוצה שיתבע אותי, אני מבקש שיתבע אותי, בני גנץ הבוגד הגדול במדינת ישראל מה שבני גנץ עשה למדינה לא קיים בהיסטוריה של שום מדינה בעולם. לא קרה בשום מקום שראש פרטי (מפלגה א.מ.) הולך לראש פרטי השני ואומר לו: קח, תהיה ראש ממשלה", "אנחנו שישים ושתים מנדטים 62 מנדטים שהצביעו לא ביבי,  ובא בן האלף הזה ,בני גנץ, ואמר לו כן ביבי"

דניאלי: נאשם ראש ממשלת שחיתות  וגזענות בראשות ממשלה ליהודים בלבד

גיל דניאלי הודה אף הוא לנוכחים וציין כי  הוא חושב "שמה שחשוב במאבק שלנו מה שדחוף במאבק שלנו זה ההליך התקין שהיה לנו.
" אומנם עצרו את אמיר בצורה לא ראויה, ובקשו להשית עלינו הרחקה שהיא גם כן לא ראויה, אבל – היה לנו בית משפט, היה לנו ייצוג, אלו דברים שהיום עומדים באי ודאות לא ברור אם הדברים האלה ימשכו להתקיים כמו שצריך, אם יהיה ייצוג לחשודים לחשודות, אם יבואו לפני שופט/ת וזהו זה  מראה כמה המאבק שלנו חשוב.
דניאלי בקש מחבריו לא להתמקד באירוע העצר  על מנת "שלא יטה אותנו מהעיקר, העיקר זה הנאשם ממשלת השחיתות, והגזענות בני גנץ והממשלה היהודית שלו רק ליהודים מושחתים עדיפים על בני אדם שראויים וישרים ונפגש בבלפור."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן