Skip to content

צילם בסתר נשים בשירותים והורשע רק בחדירה לפרטיות

עובד ניקיון במסעדה ירושלמית, הציב מצלמות בשירותי הנשים וצילם בסתר נשים במצבן האינטימי. הפרקליטות ביקשה להרשיעו בחדירה לפרטיות ועבירת מין. בית המשפט קבע כי בהשעתו כי ניתן להסתפק רק באישום חדירה לפרטיות. הפרקליטות מערערת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר ערעור על החלטת בית משפט השלום אשר הרשיע נאשם בגין עבירות פגיעה בפרטיות והורה על מחיקת עבירות המין בה הואשם.
על פי כתב האישום עלאא עוודתאללה בן-33, תושב עיסוויה, ניצל את תפקידו כעובד ניקיון במסעדה בירושלים והציב בשירותי הנשים את מכשיר הטלפון הנייד שלו במקום גבוה ובזווית  ממנה ניתן לראות את הנשים נכנסות לשירותים במטרה לתעד אותן ולצפות בהן, כולל צילום של איברים אינטימיים מוצנעים. כתב האישום ייחס לנאשם עבירות פגיעה בפרטיות, מעשה מגונה וניסיון מעשה מגונה. "המשיב ניצל את תפקידו והציב בתוך שירותי הנשים את מכשיר הטלפון הנייד שבבעלותו, במקום גבוה ובזווית ממנה ניתן לראות את הנשים הנכנסות לשירותים, במטרה לתעד את הנשים בווידאו בעת שהן עושות צרכיהן ולצפות בסרטונים לשם גירויו המיני", נכתב בכתב האישום והביא 2 מקרים בהם הוא תיעד בווידאו את הנשים במצבן האינטימי.

צילום אלוסטרציה: Alexander Mueller ברשיון (CC BY 2.0 Flickr)

בית משפט השלום קיבל את טענת הנאשם להגנה מן הצדק וקבע בהכרעת הדין כי סעיף הפגיעה בפרטיות מגלם בחובו חומרה במידה מספקת, ועל כן הפתרון המתאים הינו מחיקת סעיפי האישום במעשה מגונה והשארת סעיפי העבירה של פגיעה בפרטיות. הפרקליטות מבקשת לערער על הכרעת ועל גזר הדין (שירות לתועלת הציבור) ולהשיב את כתב האישום המקורי על כנו הכולל עבירות מעשה מגונה וניסיון מעשה מגונה.

בהודעת הערעור שהוגשה על ידי עורכי הדין גלית שוהם ואהוביה שטרן מפרקליטות מחוז ירושלים נכתב כי ישנה חשיבות לייחס לנאשם גם עבירת מעשה מגונה במקרים בהם ניתן לייחס כוונה מינית: "שגה בית המשפט אשר קבע כי עבירת פגיעה בפרטיות מגלמת בתוכה במידה מספקת את חומרת המעשים המיוחסים לנאשם, שכן בבסיס שתי עבירות אלו אין ערכים מוגנים זהים ועל כן יש במחיקת הוראת החיקוק של מעשה מגונה בכדי לפגוע בערך המוגן של זכות האוטונומיה של הקורבנות על גופן, בפרטיותן ובצניעותן בהקשר המיני".
עוד נכתב כי שגה בית משפט השלום שקבע כי "ייחוס עבירת מעשה מגונה גורמת לפגיעה חריפה בנאשם ובתחושת בצדק ויש בה כדי לסמן את הנאשם כעבריין מין, שכן לא הפרקליטות מסמנת את הנאשם כעבריין מין אלא מהות מעשיו הם המגדירים זאת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן