Skip to content

לא נאזק ולא נכבל – רק לפני ההולכה לביהמ"ש

בניגוד לפרסום תמונת הקטין האזוק בתחנת המשטרה בעיר העתיקה, פרסמה המשטרה את פרטי המעצר עם סרטון מצלמות אבטחה, את הוונדליזם בו נטען כי השתתף, גם את הצליעה שנעלמה וחזרה כשהבחין שמביטים בן. עו"ד בן גביר: נתבע את המשטרה מדוע הקטין לא נכלא בבית מעצר לנוער? ומדוע נאלץ לישון על ספסל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל הגיבה היום (שני) בסרטון המתאר את אשר התרחש בבעת מעצרו של ידידיה אפשטיין בן ה 14, שהלין אתמול כי נעצר בידי המשטרה בעל ש"טייל" בעיר העתיקה עם חבריו, נאזק נכבל וישב כל הלילה אזוק בידיו ורגליו. התלונה הגיעה לתקשורת לאחר הרעש שיצר מעצרו של תא"ל אמיר השכל בערב שישי האחרון. אגב – אחיו התאום של אפשטיין נעצר אתמול במהלך אירועי הגאווה בבירה. האח שהסתובב יחד עם פעילי להב״ה, עוכב על ידי המשטרה למשך ארבע שעות ואז שוחרר. המשטרה פרסמה סרטון המתעד את המעצר והסבירה כי בניגוד לפרסומים שגויים אודות מעצרו של קטין בעיר העתיקה. ביממה האחרונה מתוארים בכלי התקשורת באופן מעוות, מגמתי ושקרי נסיבות ופרטי מעצרו של קטין ביום חמישי האחרון, ולכן ראוי להעמיד דברים על דיוקם ולתאר את פרטי האירוע כפי שהיו במלואם (צפו בסרטון).

הצילום שהופץ לכל התקשורת

 

ישב ל
ישב לא אזוק וסירב לקבל טיפול מד"א לאחר שטען כי רגלו כואבת (צילום ממצלמות הבטחה)

 

שכח מהצליעה ו"מטייל" בתחנה (צילום ממצלמות האבטחה)

 

לא אזוק והולך רגיל (צילום מסרטון מצלמות האבטחה)

במשטרה מסבירים כי ביום חמישי האחרון מעט אחרי השעה 23:00 התקבלו דיווחים
שונים על קבוצת צעירים שמקימים רעש, דופקים על דלתות, מקללים ועושים פרובוקציות תוך התגרות באוכלוסייה המקומית בעיר העתיקה. שוטרים שהגיעו למקום התבקשו מהם להתפנות מהאזור ולחדול מהקמת הרעש והפרת הסדר הציבורי. כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף, בשלב מסוים הקטין וחבריו החליטו להתיישב על הרצפה וסירבו להישמע להוראות השוטרים. למרות שניתן להם זמן סביר להתפנות, חלקם המשיכו בביצוע פרובוקציה והפרת הסדר במקום.

בשלב מסוים הקטין דחף שוטרים והמשיך לסרב להוראותיהם, תוך שהצעירים שהיו במקום צעקו לעבר השוטרים קריאות גנאי וקללות נאצה שונות. אז החליטו השוטרים לעכב שלושה מעורבים בהם החשוד לחקירה במשטרה בגין הפרת הסדר הציבורי וסירוב להוראותיהם. מתוך שלושת המעורבים, החשוד בן ה-14.5 התנהג באופן פרובוקטיבי וניסה להכשיל את העיכוב בכל מהלכו תוך סירוב להישמע להוראות השוטרים ולכן נעצר. כשהחל לצלוע לפתע אף הוצע לו טיפול רפואי ותחילה סירב לו.

בניגוד מוחלט לטענות שהושמעו בכל כלי התקשורת מפי גורמים שונים וכפי שניתן לראות בתיעוד מתחנת המשטרה בה שהה:  -הקטין לא היה אזוק כמעט בכלל בכל משך שהייתו בתחנה לא בידיו ולא ברגליו. בחצות הלילה, זמן קצר אחרי שהובא לתחנה ובטרם נחקר יצרה המשטרה קשר עם אביו ועדכנה אותו על שארע, אולם האב טרח מסיבותיו שלו שלא להגיע. בפעם השנייה שניסו ליצור אתו קשר והאב אפילו לא טרח לענות לחוקרי המשטרה. הקטין היה ער לכך וישב לא אזוק בשום צורה.


סרטון נסיבות המעצר ןהקטין בתחנה (צילום: משטרת ישראל)

בשלב זה הוא התלונן על כאב ברגל לכן המשטרה זימנה למקום את מד"א בכדי שיעניקו לו טיפול רפואי לאור טענותיו, אולם משום מה הקטין בחר שלא להתפנות לקבל טיפול רפואי בעת שהגיע צוות מד"א למקום וטען שהכאב חלף. ברון הוא נראה גורר רגל, לאחר מכך צולע, ולאחר מכך (אולי משהבחין שהסיפור הזה לא עוזר לו) הולך רגיל. עוד נטע במשטרה כי בניגוד מוחלט לטענות מופרכות שהושמעו,  בתחנת המשטרה לא בוצע שימוש בכוח כלפי הקטין, אלא להיפך. השוטרים שמרו עליו כשהוא ללא אזיקים, נתנו לו אוכל ושתייה ודאגו לצרכיו. זאת ועוד בניגוד לנטען על ידי הנער ופרקליטו, בטרם חקירתו התייעץ עם עורך הדין ונשמרו כל זכויותיו כדין.  לגבי הצליעה, במהלך הלילה זיהה אחד השוטרים את  ידידיה בתוך התחנה כשהוא הולך לפתע באופן רגיל ללא צליעה, וכשהשוטר פנה אליו וכשהבין החשוד שראו אותו – החשוד חזר ללכת בצליעה. בשעות בוקר, כפי שניתן לראות בסוף הסרטון, שוטרת מג"ב נכנסה לחדר בו שהה והביאה לו מזון ושתיה.   במשטרה מוסיפים כי לאחר שנחקר, נלקח החשוד לבית משפט ושוחרר בתנאים מגבילים, והחקירה בעניינו נמשכת.
מדוברות המשטרה נמסר כי "לצערנו כוחות המשטרה נדרשים לעיתים קרובות לטפל בפרובוקציות פסולות והתפרעויות מעין אלו באזור, חלקם במעורבות של קטינים המנסים להתגרות ולהפר את הסדר בדרכים שונות. חרף שקרים וחצאי אמיתות שהושמעו כלפי השוטרים, נמשיך לאכוף את החוק בשוויוניות, לשמור על הסדר הציבורי ולפעול כלפי מי שיפר אותו ברגל גסה, ולצד זאת לשמור על זכויותיהם וכבודם של עצורים או חשודים בפלילים, קטינים או בגירים".

בן גביר – צילום מסך ערוץ 10 (מהתכנית לונדון וקירשנבוים)

פרסום הסרטון ותגובת המשטרה הקפיצה את ארגוני הימין ועורך הדין איתמר בן גביר הודיע כי ייצג את הקטין ידידיה אפשטיין ויגיש תביעת ענק נגד המשטרה בעניינו.
לדבריו המשפחה  (אותו אב שלא טרח להגיע לתחנה, אליבא משטרת ישראל), שכרה את שירותי עורך הדין שמתמחה בין היתר  בתביעות נגד המשטרה בן גביר אמר הערב בתגובה לסרטון: "אני מבין שהמשטרה בלחץ, אולם שום סרטון ערוך שהמשטרה מוציאה מחדרי החקירות בניגוד לחוק, ותדרוך נגד קטין בניגוד לחוק הנוער.  לא יכול להסביר את העובדה מדוע הקטין לא נכלא בבית מעצר לנוער, מדוע נאלץ לישון על ספסל, מדוע נאזק – גם אם לטענת המשטרה הוא נאזק לחמש שעות "בלבד" – הגיע הזמן שבמשטרת ירושלים ייקחו אחריות על טעויות במקום להשתמש בכלל הידוע ההגנה הכי טובה היא ההתקפה בוודאי לא נגד קטין."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן