Skip to content

"באוצר אמרו לנו: תפשטו רגל, תסגרו את העסקים, לכו הביתה"

כך אמר אמש דני אמיר, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, בהפגנת ענק, שערכו אמש עובדי התיירות הנכנסת במחאה על שיתוק הענף והיעדר עזרה מהממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-5,000 איש השתתפו אמש בהפגנת מחאה על היעדר הסיוע הממשלתי לענף התיירות הנכנסת. ההפגנה נערכה בירושלים ונכחו בה נציגי ובעלי משרדי נסיעות מכל הארץ, חברות תעופה ומדריכי טיולים.

בעקבות התפרצות מגפת הקורונה הושבתו עסקים רבים בענף התיירות, בעיקר של העוסקים בתחום התיירות הנכנסת. לדברי יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת, חברי הארגון מייצרים 8 מיליארד שקלים הכנסה ישירה למדינה בכל שנה, ו-40 אלף משפחות תלויות בהם.

דני אמיר, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל אמר אמש בהפגנה: "לפני שבוע בפגישה שהייתה לנו באוצר הם אמרו לנו תפשטו רגל, תסגרו את העסקים, לכו הביתה, תעשו הסבה מקצועית, וכשתחזור התיירות תחזרו לעבוד. זה הפתרון שאגף התקציבים באוצר מציע לנו".

דני אמיר, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל. צילום: לשכת תיירות נכנסת

"בלי תיירות נכנסת אין כלכלה בריאה", אומר אמיר. "אנו נמצאים כעת בשעה קריטית עבור ענף התיירות הנכנסת. לצערנו הרב ההתנהלות של האוצר תוביל את הענף שלנו לקריסה מוחלטת: פיטורים של עשרות אלפי עובדים, וקריסה של מאות אלפי עסקים. התיירות הנכנסת, שאנו מביאים לישראל, היא הדלק למנוע של הכלכלה בישראל והחמצן לבתי המלון בישראל, לענף המזון והמסעדות, חברות אוטובוסים ונהגי מוניות, מורי דרך, מרכזי קונגרסים, מרכזי קניות, אטרקציות תיירותיות ועוד רבים".

אמיר הוסיף: "אני קורא לכבוד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ולשר האוצר, מר ישראל כ"ץ להציל את ענף התיירות הנכנסת לישראל ולמנוע את המחדל של איבוד 140 חברות, ו-1,500 עובדים, שיכולים לסייע להציל את הכלכלה מיד ביום שייפתחו השמים. לכם יש את הכוח לשמור על מגזר חיוני קטן ואיכותי, המדורג שישי בענפי היצוא של ישראל (יותר מכל היצוא הביטחוני של ישראל). כל מה שנדרש הוא שמירת המסגרות העסקיות לפי נוסחאות שהמדינה כבר הכירה בהם, ושימור העובדים-מומחים. אובדן מארגני התיירות לישראל יגרור פשיטות רגל של עשרות אלפי עסקים, בעיקר בפריפריה החיים מהתיירים".

הפגנת מארגני התיירות הנכנסת בירושלים. צילום: לשכת תיירות נכנסת

הנה כמה מנתוני הלשכה על חלקם של עסקי התיירות הנכנסת בהכנסות למדינה:

התיירות המאורגנת לישראל, שחברי הלשכה אחראים להבאתה, מייצרת הכנסות של מעל 8 מיליארד שקלים בשנה, שהם 40% מסך כל ההכנסות מתיירות נכנסת בשנה.

בשנת 2018 ביקרו בישראל 1,255,200 תיירים בטיולים מאורגנים במעל 30,000 קבוצות מאורגנות. למעלה מ-80 אחוז מתוכם הם תיירים נוצרים, ובהם קרוב ל-38 אחוז אוונגליסטים.

התיירות המאורגנת לישראל אחראית ל-7.5 מיליון לינות בשנה, המכניסות כ-3.8 מיליארד שקלים בשנה, ומהוות כ-65% מלינות התיירים בארץ. פרנסתם של כ-12 אלף מתוך 35 אלף עובדי תעשיית בתי המלון, חדרנים, פקידי קבלה, מאבטחים ועוד, תלויה בהגעת התיירות המאורגנת לישראל.

שלטים בהפגנת מארגני התיירות הנכנסת בירושלים. צילום: לשכת תיירות נכנסת

התיירות המאורגנת לישראל אחראית לכ-6.2 מיליון ארוחות (צהריים וערב) מחוץ לבתי המלון בשווי של כחצי מיליארד שקלים בשנה, כך שהיא מייצרת מקור פרנסה ל-20 אלף עובדי תעשיית המזון, טבחים, מלצרים, מארחים וכו'.

הלשכה לתיירות נכנסת לישראל הינה ארגון המעסיקים החתום על ההסכם הקיבוצי של מורי הדרך בישראל ומייצרים כ-230,000 ימי הדרכה בשנה – מקור פרנסה ישירה למעל 2,500 מורי דרך, המוסמכים על ידי המדינה.

התיירות המאורגנת לישראל היא קריטית לפריפריה. היא מייצרת 90% מהכנסות מתיירים בעיר טבריה, 55% מהכנסות תיירים בנצרת והגולן, 57% מהכנסות תיירים בעיר הבירה ירושלים, ו-55% מהתיירים שמגיעים לים המלח והנגב.

צפו: יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, דני אמיר, בהפגנת מארגני התיירות הנכנסת

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן