Skip to content

בלפור: ניסיון נוסף להשתקת המחאה של אמיר השכל?

בעוד המחאה מול מעון ראש הממשלה מתעצמת, החליטה עיריית ירושלים לקנוס את השכל באלפי שקלים על תליית שלטים על גדרות מול המעון. מי נתן את ההוראה ולמה? מנדלבליט - בבוקר הודיע נציב הביקורת על הפרקליטות כי אין רבב במנדלבליט. דן מרגלית מזהיר את נתניהו: אתה רקוב מהיסוד ויודע בזמן אמת שאתה עושה דברים הפוגעים בטוהר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פקחי עיריית ירושלים קנסו היום (רביעי) את תא"ל (מיל') אמיר השכל בגין תליית שילוט כנגד ראש הממשלה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. זאת לאחר המעצר המביש שבשבוע שעבר.
את הידיעה חשפה לראשנה העיתונאית אריאנה מלמד שצייצה היום בטוויטר: "עירית ירושלים החליטה: שלטים התלויים על גדר, הם "הנחת מכשול ברחוב". טוב, הרחוב הוא בלפור, מחאת הכיסאות. אמיר השכל נקנס בחמישה קנסות, כל אחד 470 ש"ח, סה"כ 2350 ש"ח על כלום ושום דבר. ירושלמים – מי זה בעירייה שלכם שמוריד הוראות לפגוע בחופש הביטוי?", צייצה העיתונאית.

אחד מהדוחות שקיבל השכל

"אני מנהל איתם משא ומתן כבר למעלה משבוע", השיב השכל לשאלות מגפון, "התבקשתי להעביר במסודר בקשה לתליית שילוט להגר אחדות, הממונה על שילוטי ופרסום חוצות ועשיתי כך. הגיע אלי פקח והסביר לי שאין להם בעייה , אלא שהבקשה צריכה להיות מוגשת ושאתחייב להותיר אחרי מקום נקי ואמרתי שאין זו בעיה ואני מתחייב לזה".  למרות כל זאת, הבוקר הגיע פקח העירייה וחילק להשכל 5 דו"חות על סך כולל 2375 ₪ סה"כ. 475 ₪ לכל דו"ח. השכל הוסיף כי בעקבות כך, הוא הסיר את השילוט והותיר רק שילוט מחאה על גדרות הביטחון שהציבה המשטרה.

סידי בן שטרית וחברת הכנסת אורנה ברביאי (צילום: ציפי מנשה)

 

גיל המרשלג – (צילום: ציפי מנשה)

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

מגפון העביר לדובר העירייה 3 שאלות:
מי נתן את ההוראה לקנוס את השכל?
מי פנה לראש העיר וביקש ממנו להתערב כדי להפסיק את המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו
ממתי עיריית ירושלים מחליטה לסתום פיות לאנשי מחאה על ידי פגיעה כלכלית?
מדוע לא תבטל העירייה לאלתר את הדו"חות?

תגובת עיריית ירושלים
מעיריית ירושלים נמסר כי "עיריית ירושלים מאפשרת לקיים הפגנות ומחאות במרחב הציבורי בהתאם לחוק. לצערנו, לא אחת המפגינים פועלים בניגוד להיתר ולנוהל העירוני וכדי לא לפגוע בזכות המפגינים להביע מחאתם, אגף אכיפה לא מחרים או מסיר שלטים מייד, אלא פועל במידתיות – תחילה באמצעות התראות ובמידה ולא נענים ניתנים קנסות".

פרשת הרפז – מנדלבליט

השופט רוזן: בחנתי לעומק ובחומרים שבתיקים ובקלטת "הסודית", אין שום דבר שמשנה את סגירת תיק החקירה

קודם לכך פרסם הבוקר נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט דוד רוזן כי לא הופיע שום מידע חדש בפרסומים שדווחו לאחרונה בפרשת הרפז, וכי כל החוקרים והפרקליטים שעסקו בנושא הכירו את ההקלטה החסויה שבה נשמע היועמ"ש אביחי מנדלבליט משוחח עם הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי. השופט רוזן מתח ביקורת על התנהלותו של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן בפרשה, וקבע כי החלטתו להימנע מלקבוע את עילת סגירת תיק החקירה היתה "בלתי ראויה". עוד קבע כי היה על הפרקליטות לקבל את המלצת בג"ץ בנושא, ולסגור את התיק בעילה של חוסר אשמה. השופט רוזן קבע כי "חומרי חקירה רבים היו מונחים בפני צוות החוקרים והפרקליטים, ואלה בחנו אותם לעומקם, ובסופו של דבר התקבלה ההחלטה לסגור את התיק. נחה דעתי, כי מלוא החומר הרלוונטי היה מונח בפני גורמים אלה, ובחומרים שפורסמו לאחרונה בתקשורת אין כל חדש". בכך סתר רוזן לחלוטין ושם לפלסתר את כל טענות נתניהו וחבר מרעיו בדבר סיפורי הקלטת סודית ותיקי חקירה פליליים לכאורה של היועץ המשפטי לממשלה.

דן מרגלית לנתניהו: אתה מושחת עד היסוד. אתה יודע וידעת בזמן אמת שמה שאתה עושה חמור מאוד במה שקשור בטוהר המידות

שלשום נאם העיתונאי הוותיק דן מרגלית במהלך עצרת מחאה שנערכה בשדרות רוטשילד ופנה ואמר לנתניהו: "ביבי, אנחנו מכירים עשרות שנים, ואתה מושחת עד היסוד. אתה יודע וידעת בזמן אמת שמה שאתה עושה חמור מאוד במה שקשור בטוהר המידות ומושחת", מרגלית המשיך ואמר לקהל שומעיו כי לא רק פרשת הצוללות ומכירתן למצריים צריכה להיחקר בחקירה פלילית, אלא גם סיפור הצוללת השישית שנתניהו הזמין לישראל מבלי ליידע איש ואף הורה לשגריר ישראל בגרמניה שלא לדווח לאיש למעט אחד. "אתה יודע על שני אירועים שאתה הסתרת מכל עם ישראל", אמר מרגלית לנתניהו, "ומשר הביטחון בוגי יעלון, והרמטכ"ל גבי אייזנקוט, ומפקד חיל הים – שאתה אישרת עוד שתי צוללות משופרות ביותר למצריים. אני אומר שיכול להיות שממשלת ישראל תסכים (למכירה א.מ), אבל אני אומר שלא יכול להיות שאתה תסכים בלי שממשלת ישראל הסכימה".

הצוללת השישית

"ביבי הרי יש עוד פרשה", אמר מרגלית, שאנשים לא שמו לב אליה. בעניין הצוללות, הצוללת השישית. לא למצריים, לישראל. אתה היית בגרמניה, אתה ניהלת משא ומתן (על הצוללת השישית מעבר לחמש שהזמין צה"ל א.מ) עם הגברת מרקל שהיא ידידת ישראל ודואגת לעם היהודי, ואתה אמרת לשגריר ישראל בברלין לא לדווח  לצה"ל, לא לדווח למשרד החוץ, לא לדווח לראש המל"ל, אלא לדווח רק לאבריאל, לאותו אחד שיושב איתך עכשיו על ספסל הנאשמים" (אבריאל בר יוסף מואשם בגין עבירות של בקשת שוחד, קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים, במרכז הפרשה, המכונה תיק 3000, בה עומדות עסקאות בשווי מיליארדי שקלים לרכישת צוללות וכלי שיט עבור מדינת ישראל מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" (Thyssenkrupp) א.מ).
"איך זה יכול להיות?, איך זה יכול להיות?", שואל מרגלית את נתניהו, וסיים בפניה נוספת לנתניהו: "ביבי, את יודע שאני כותב בלי סוף בפייסבוק ובטוויטר. ואתה יודע שחלק ניכר מאנשיך כותבים עלי דברי נאצה נוראיים… אבל, אבל, אבל,  בימים האחרונים\ ברו השם אני אומר, מאז שהתגלה הכסף העלוב, המיליון החמישי ואחד שהכנסת לכיסך, המיליון החמישים ואחד, ומאז שראש המשטרה שלך עם אוחנה שלך, פגע באדם, בהשכל, באדם שהפגין ביושר ועל פי חוק… ואני אומר לך ביבי, אף אחד מאנשיך לא השמיץ אותי (שרי ממשלה וחברי כנסת א.מ), גם הם מרגישים שזה מסריח. ולכן אנחנו ננצח", אמר מרגלית.


מרגלית בעצרת מחאה ברוטשילד

ביבי: במיליון ה-51 שגזלת עתה מן העם. נפלת

"ביבי משתולל כמו שור הבר", פרסם היום מרגלית. "הוא מסתער על היועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט. הוא רוצה כסף. עוד כסף. עוד כסף. כסף וכסף וכסף. תנו לו עוד קצת כסף. עוד הרבה כסף".
"ביבי לא דיווח במועד וכחוק על 16 המיליונים, שיושב ראש התנועה לאיכות השלטון ד"ר אליעד שרגא שאל אותו – ולא השיב – מניין וכיצד צמחו בכיסו? (וגם המס עליהם שולם בידי בן דודו, שביבי מציגו כיותר נדיב מהברון אדמונד דה רוטשילד)"

"ביבי הסתיר מצבאנו ורמטכ"לנו ושר הביטחון שלנו ומפקד חיל הים שהסכים כי גרמניה תבנה צוללות חדישות למצרים. למה, ביבי, למה?"

"ביבי – אין לך תשובה. אין לך סוד. שיקרת כאילו חשפת את הסוד למנדלבליט וליעקב עמידרור וליעקב נאגל. הבג"ץ של התנועה לאיכות השלטון הוכיח שזה שקר.

גם שיקרת למשה (בוגי) יעלון (פעמיים) שלא הבעת בפני הגרמנים הסכמה לבנות בעבור מצרים צוללות חדישות עד שהעיתונאית קרן מרציאנו – בראיון שצריך להילמד בבתי ספר לתקשורת – הוציאה מפיך הודאה כי אכן הסתרת מצה"ל שההיתר ניתן על דעתך בלבד (האם כחוק?) אז שיקרת או לא? זה לא נחקר. זה ייחקר. מזה אתה פוחד יותר מאשר מכל כתב האישום.

ראה מה אמר היום האלוף במילואים גיורא איילנד על פרשיות הצוללות. אפילו אוהדיך מבינים שאתה, ביבי, מושחת.

אני קורא את הסתערותך על מנדלבליט ומוצא בין השורות תבהלה. חרדה. תחושת מבוי סתום. אתה מבין כבר כי האמת תתגלה והיא תהיה (רק לכאורה) גרועה משלושה כתבי האישום שממתינים לך בבית המשפט המחוזי.

אתה שוגה כי נקלעת לסחרחורת. במיליון ה-51 שגזלת עתה מן העם. נפלת גם (כנראה לא ביוזמתך) במעצרו של אמיר השכל.

האדמה רועדת. נשמעים קולות של רעש אדמה. ממרום גילי (יאללה, בוטים של ביבי, שלחו אותי לבית אבות כמנהגכם חסר הנימוס) אני חש כך: 35  ח"כים מקורנפים מהליכוד ונפתלי בנט ואיילת שקד ובצלאל סמוטריץ' אינם מעזים לומר לך את האמת שלהם בפניך.
אבל אתה חש בתבונתך כי המיתרים מתוחים עד קצה. אתה מבין כי אחד מהם ייקרע היום או מחר, או מחרתיים, בקרוב. "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק". ואז יהיה שטף אפילו בליכוד. אז אפילו מיקי זוהר יברח ויואב קיש שחזר בזנב מקופל לחסות בצילך יצטער על הזיג-זג שלו. כיצד אני יודע? כי צפיתי באירועים הקודמים. תמיד יש אחד שגונח וקודח ומותח וצורח אבל לבסוף מתעשת, ואחריו באים גם האחרים. יש שכר לבני האור ויש עונש למושחתים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן