Skip to content

איך השפיעה הקורונה על הקניות שלנו

מחקר חדש של מאסטרקארד חושף את האפטר שוק של הקורונה על הקניות. 70% מהצרכנים מציינים כי המעבר לתשלומים דיגיטליים יהפוך לקבוע. כ-50% מציינים שישלמו פחות במזומן גם לאחר הקורונה. בארה"ב חל גידול של 93% בסחר המקוון בחודש מאי ביחס לשנה החולפת. 50% משתמשים יותר ברפואה מרחוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אילוצי הקורונה השונים אשר הוטלו על חיי היומיום הובילו לאימוץ הרגלים חדשים בקרב צרכנים במגוון רחב של תחומים. מחקר חדש של מאסטרקארד אשר נערך ב-15 שווקים שונים ברחבי העולם, חושף חלק מההרגלים החדשים ומציג מגמות מעניינות בתפיסת התשלומים של הצרכנים.

המחקר מצא כי הצרכנים מתרחקים מהשימוש במזומן ובוחרים בחוויות תשלומים שונות כדוגמת תשלום ללא מגע, תשלומים דיגיטליים או קניות מקוונות. 7 מתוך 10 (70%) ציינו כי המעבר לתשלומים דיגיטליים בתקופת הקורונה יהפוך אצלם לתהליך קבוע. בנוסף, כ-50% מהצרכנים מתכננים לשלם פחות במזומן גם לאחר הקורונה.

יותר קניות און-ליין (צילום אילוסטרציה pixabay)
יותר קניות און-ליין (צילום אילוסטרציה pixabay)

מגמה נוספת שעולה מתוך המחקר מראה כי חלה עלייה חדה בסחר אלקטרוני. בארה"ב בלבד חלה נסיקה של 93% בהוצאות מקניות מקוונות (ביחס לחודש מאי 2019). בהתפלגות פנימית נמצא כי חלה עלייה של 149% במוצרים לשיפוץ הבית, 64% בהנעלה, 41% בהלבשה, 27% בחלקי רכב. לעומת זאת, בתחום הריהוט חלה ירידה של 4% ובתכשיטים ירידה של 33% בהוצאות. עוד נמצא כי בחודשים אפריל ומאי הצרכנים בארה"ב הוציאו 53 מיליארד דולר בערוצי הסחר המקוון נתון הגבוה יותר מההוצאות של 12 ימי סייבר מנדי האחרונים במשותף.

בחודש אפריל בקנדה חל גידול של 112% בקניות המקוונת וירידה של 4% מסך כלל הקניות. בבריטניה חל גידול 64% בסחר המקוון וירידה של 8% מסך כלל הקניות. בשילוב של אפריל ומאי המסחר האלקטרוני הגיע לשיא של 33% מסך כלל המכירות הקמעונאיות במדינה. ברזיל הציגה עליה של 41% בסחר המקוון וירידה של 19% מסך כל הקניות.

בנוחות ויעילות הקניות המקוונת, המחקר מצא כי 83% מחזיקים בכרטיסים ששמורים במאגר מידע מאובטח. 76% מציינים כי זה מאפשר תשלום אונליין מהיר יותר ו-71% מסכימים כי זה מאפשר תשלום נוח יותר.

מגבלות הקורונה גרמו לצרכנים להתגעגע לפעילויות שבעבר היו מובנות מאליהם. לדוגמה, 28% מהצרכנים ציינו כי חסרה להם האפשרות לאכול מחוץ לבית. 19% טיולים, 13% קניות, 12% אירועים חברתיים, 11% ללכת לעבודה, 9% קונצרטים, 8% אירועי ספורט ו-7% אירועי אומנות.

עוד נמצא במחקר כי 77% ציינו כי הם מודאגים מנושא ההיגיינה, 64% ציינו כי ימשיכו את ההתחברות הדיגיטלית לחברים ומשפחה, 60% יעבדו יותר מהבית, 59% אוכלים יותר, 50% יותר מתחברים לקהילות מקומיות, 50% משתמשים יותר ברפואה מרחוק (Telemedicine)  ו-47% פחות קונים בחנויות.

המחקר של מאסטרקארד נערך השנה בין ה-27 לאפריל ל-17 במאי בקרב בני 18 ומעלה. 6750 ראיונות נערכו ברחבי 15 מדינות: אוסטרליה, ברזיל, סין, קולומביה, צרפת, גרמניה, הודו, איטליה, ספרד, יפן, מקסיקו, רוסיה, איחוד האמירויות, בריטניה, וארצות הברית. בנוסף, המחקר כלל את דוח ה-Mastercard SpendingPulse הבוחן את מכירות קמעונאיות בכל סוגי התשלומים בשווקים נבחרים ברחבי העולם. הממצאים מבוססים על פעילות מכירות מצטברת ברשת התשלומים של מאסטרקארד, בשילוב אומדנים מבוססי סקר עבור צורות תשלום אחרות, כגון מזומנים וצ'קים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן