Skip to content

עתירה לבג"ץ: בטל החלטת ועדת הכספים לאשר הטבות מס רטרואקטיביות לרה"מ נתניהו

התנועה לאיכות השלטון: זוהי "החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני, כהחלטה רטרואקטיבית ופרסונלית הפוגעת בעקרון השוויון ; כגנבים בלילה, מעבירים חוק מיוחד ופוטרים אותו ממס"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (חמישי) לבג"ץ נגד ועדת הכספים, בדרישה כי יבוטל האישור לפטור רטרואקטיבי ממס עבור הוצאותיו הפרטיות של רה"מ נתניהו. בעתירת התנועה נכתב כי ההחלטה כולה בלתי סבירה באופן קיצוני, כהחלטה רטרואקטיבית ופרסונלית הפוגעת בעקרון השוויון, ללא כל תשתית עובדתית ודיון ראוי, ובהיעדר כל הצדקה ראויה לכך".

בחודש יוני האחרון שיגר ממלא מקום מנכ"ל משרד רה"מ, רונן פרץ, בקשה ליו"ר ועדת הכספים, חה"כ משה גפני, לדיון בוועדת הכספים בדבר התאמת תנאיו של חה"כ גנץ, בתפקידו כרה"מ החליפי לתנאיו של רה"מ נתניהו, וכן החלה של תנאי תפקיד נוספים וחריגים במיוחד להם שני הנושאים בתפקידים הללו יהיו זכאים.
כך למשל כוללת הבקשה מספר הסדרים חריגים במיוחד, ה"מוסווים" כדברי העתירה היטב כחלק מהבקשה לאישורו הכולל של "מעון חליפי", ושכל כולם הטלת הוצאות נוספות ומיותרות על הקופה הציבורית: מימון ההוצאות בבית נוסף של רה"מ, מימון הוצאות הכלכלה של רה"מ והמתגוררים עימו גם בבית הנוסף, מימון הוצאות התיעוד במעון, מימון הוצאות ההובלה והאחסון של תכולת ביתו הפרטי של רה"מ וגילום רטרואקטיבי של מס ההכנסה שחייב רה"מ בין השנים 2009-2017 בגין ההטבות והשירותים השונים שראש הממשלה ומשפחתו קיבלו, בין היתר, גם בביתם הפרטי, נכתב בעתירה.

עו"ד אליעד שרגא בהפגנה בתל אביב (צילום באדיבות התנועה לאיכות השלטון)

לטענת העותרים קיום דיון חריג זה בכנסת לשיפור וניפוח ההטבות ותנאי תפקיד רה"מ ורה"מ החליפי במיליוני ש"ח, חולל סערה בציבור בשעה שהמשק הישראלי נתון במשבר כלכלי חמור, לאחר שמיליון אזרחים בישראל איבדו את מקום עבודתם בעקבות המשבר. כל זאת כמובן, במקום שחברי ועדת הכספים ידונו בפתרונות להתמודדות עם המשבר ומתן סיוע כספי למאות אלפי הנפגעים. בתום הדיון אישרה ועדת הכספים את הסעיף המעגן גילום מס רטרואקטיבי בגין תשלומים, שירותים וטובות הנאה הניתנים מאוצר המדינה לראש הממשלה במסגרת מילוי תפקידו עד לשנת 2017.

"מהחלטת ועדת הכספים, שהתקבלה בחוסר סמכות, עולה חשש כבד למשוא פנים ולשיקולים זרים בהיותה החלטה פרסונאלית ורטרואקטיבית, הנעדרת נימוקים ענייניים העולים בקנה אחד עם האינטרס הציבורי. אנו עומדים בפני פגיעה קשה בעקרון השוויון, כשההחלטה מעניקה הטבת מס פרסונלית ורטרואקטיבית לאדם אחד, תוך עקיפת הערוצים המקובלים להשגה על שומת מס. בשל כך, דורשת התנועה לאיכות השלטון מבג"ץ להורות על ביטול הפטור הרטרואקטיבי שניתן בצורת "גילום מס" שלא כדין", טוענת התנועה לאיכות השלטון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן