Skip to content

בריונים יהודים ירו ופצעו קשה שני פלסטינים

קבוצת בריונים יהודים הגיעה אל חקלאים פלסטינים שעבדו באדמותיהם הפרטיות ודרשו מהם להפסיק לעבוד. כשאלו סירבו התפתחה אלימות כשמהלכה פתחו הביריונים באש חיה. שני חקלאים פלסטינים נפצעו קשה. המשטרה: מספר צעירים הגיעו אל הפלסטינים, התפתחה קטטה וכמה נפצעו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת בריונים יהודים תקפה היום (ראשון) אחר הצהריים, חקלאים פלסטינים שעבדו את אדמותיהם השייכות להם בסמוך לכפר בידיא באזור מעלה שומרון שבגדה המערבית. תחקירן יש דין דיווח כי קבוצה של יותר מעשרה מתנחלים הגיעו לאזור חקלאי בסמוך לכפר בידיא, כשהם מלווים בכלבים וחלקם נושאים נשק.
המתנחלים דרשו מחקלאים פלסטינים שעבדו באדמתם להפסיק לעבוד ולצאת מהמקום. החקלאים שעבדו באדמות הפרטיות שלהם סירבו לצאת מהשטח, והתפתח ויכוח בין הצדדים. תוך כך הזעיקו  החקלאים את ראש עיריית בידיא שהגיע לאזור יחד עם חקלאים פלסטינים נוספים בין התוקפים לפלסטינים התפתחה קטטה. בשלב מסוים חלק מהמתנחלים פתחו בירי אש חיה לעבר החקלאים. כתוצאה מהירי נפגעו שניים: פצוע בשנות ה-20 לחייו שנפגע מירי באזור פלג גופו העליון וברגל – מצבו מוגדר קשה והוא פונה לביה"ח סלפית ולאחר מכן לרפידיה בשכם. פצוע נוסף, בן 52, נפצע בבטן מירי גם כן, ופונה לביה"ח בילינסון.

הפצוע קשה בבית החולים בשכם (צילום באדיבות עיריית בידיא)

ממשטרת ישראל נמסר כי "מחקירה ראשונית בשטח עולה כי מספר צעירים הגיעו לאזור הוואדי בין שבי שומרון לקרני שומרון. במקום התפתחה קטטה בינם לבין מספר פלסטינים שעיבדו שטח אדמה. כתוצאה מהקטטה מספר צעירים נפצעו באורח קל (על פי גורמי רפואה),ופונו לבית החולים לטיפול רפואי, כמו כן מהמקום פונה פצוע ככל הנראה מירי".

"כוחות משטרה וצבא במקום החלו באיסוף ממצאים וגביית עדויות ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע", נמסר מהמשטרה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון גיבה מיד את הביריונים, לטעמו של ראש המועצה הם גיבורים: "מדובר בחקלאים שהותקפו עי למעלה מ 100 פורעים ערבים שהגיעו מכיוון בידיה. הותקפו במוטות באבנים ובסלעים", טוען ראש המועצה, "אלמלא התושייה של אחד החקלאים שהשתמש בנשקו על מנת להגן על חייו ועל חיי חבריו היה מתבצע חלילה לינץ נוראי. ושבעה חקלאים היו נרצחים בדם קר. אני מצפה ממשטרת ישראל להתייחס אליהם כמו אל גיבורים שהגנו על חייהם. לפתוח בהליכים מיידיים כנגד אותם מחבלים שניסו לבצע לינץ ולרצוח 7 חקלאים לאור היום".
"הרשות  הפלסטינית מנסה להשתלט על שטחי c בצורה עבריינית ואלימה והיום בצורה טרוריסטית וחבלנית". מסביר ראש המועצה שיושב בעצמו על שטח פלסטיני. לטעמו "צריך להתייחס לאירוע הזה כפי שהוא, כניסיון לינץ כפיגוע לכל דבר ועניין" דגן ממשיך ומגבה את הביריונות: "אני מחזק את  ידי החקלאים ומגבה אותם גיבוי מלא. הם נהגו כפי שצריך, בין במעשה החקלאות שלהם ובוודאי בכך שהגנו על חייהם. כך מצופה מאזרח במדינה נורמטיבית", אומר דגן.

זה המקום לציין כי מזה עשרות שנים מנסים המתנחלים להשתלט על כלל אדמות הפלסטינים בבידיא.
לפני כשנתיים, נהרגה תושבת הכפר כשנסעה לביתה בכפר על פני כביש 60, לאחר שמכוניתה בה נסעה נרגמה באבנים ממארב מתוכן. על פי עדויות הפלסטינים הושלכו אבנים לעבר המכונית שבה נסעה. לטענת הפלסטינים, את האבנים יידו מתנחלים דוברי עברית.  הנרצחת, עאישה ראבי בת ה-47, הייתה ברכב יחד עם בעלה. ראבי נהרגה ובעלה נפצע. קטין יהודי בן 16 נעצר והואשם בחשד לרציחתה באמצעות ידויי האבנים לאחר שהDNA  שלו נמצא על אחת האבנים בהן נרגמה ראבי. הדיונים נערכו בבית המשפט, אך משפחתה של א-רבי הדירה את רגליה מאולם הדיונים. "אני לא יכול להסתכל בפניו של החשוד, לא מסוגל להכניס אותן לראש שלי", סיפר אלמנה של א-רבי. הקטין שוחרר בסופו של דבר למעצר בית. ומשפטו טרם הסתיים.

אעישה ראבי ז"ל על רקע מכוניתה מנופצת האבנים

"לו המקרה היה הפוך והפלסטינים היו יורים במתנחלים", אמר מקור המעורה בנעשה, "הם היו נעצרים במקום ועל הכפר היה מוטל עוצר בנוסף למתקפות מתנחלים. אבל כשמדובר בדם ורכוש פלסטיני,  הכל מותר. אומנם בעצימת עין אבל בקריצה של חוסר מעשה כלפי ביריוני ההתנחלויות".

 

1 Comment

  1. Gm
    6 ביולי 2020 @ 6:46

    טוב מאוד כן ירבו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן