Skip to content

משאית מרצדס אקטרוס החדשה בישראל,

כלמוביל מרצדס משיקה בישראל את האקטרוס החדשה המציגה שלל טכנולוגיות מתקדמות וסביבת נהג המדמה קוקפיט. המשאית הראשונה עם מראות מצלמה 360 במקום מראות צד קונבנציונליות והמצוידת במערכת בלימה אוטונומית המזהה הולכי רגל. המחיר החל מ- 400 אלף שח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלמוביל משיקה בישראל את משאיות ה-Actros וה-Arocs החדשות של מרצדס. משאית האקטרוס הינה הראשונה בישראל אשר מצוידת במערכות עזר אקטיביות מצילות חיים המאפשרות נהיגה סמי אוטונומיות, בלימה אוטונומית, האצה אקטיבית, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

משאית ה-Actros  מיועדת לנסיעות ארוכות ומשאית ה-Arocs לפתרונות תשתית מצוידות במערכת ה-MirrorCam החדשנית והמתקדמת אשר מייתרת את מראות הצד הגדולות ומציגה במקומן חיישני צד עם מצלמות המשדרות ישירות לשני מסכי תצוגה בגודל של 15" בצידי תא הנהג. מצלמות הצד מציגות גם מערכת לחיווי מרחקים בעלת שדה ראייה רחב במיוחד. כמו כן, הסרת המראות הביאה לשיפור אווירודינמי התורם להפחתת צריכת הדלק.

משאית מרצדס אקטרוס החדשה (צילום באדיבות היצרן)
משאית מרצדס אקטרוס החדשה (צילום באדיבות היצרן)

בתחום הבטיחות נעשתה קפיצת דרך משמעותית במשאית ה- Actros עם שילוב מערכת ה-Active Drive Assist וה-ABA 5 אשר מבוססות על מצלמות וראדר ייעודי המאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית עם בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת בכל טווחי המהירות, אפשרות לזחילה בפקקים, בלימה אוטונומית עד למהירות של 80 קמ"ש עבור עצמים נייחים וניידים, זיהוי הולכי רגל עד למהירויות של 50 קמ"ש ועוד.

ה- Actros וה- Arocs החדשות מצוידות בתא נהג מתקדם ומעודכן בקונספט של קוקפיט, מציע לנהג רמה ייחודית של קלות תפעולית ונוחות תצוגה. שני מסכים אינטראקטיביים בתוספת תשלום משמשים כמקור המידע המרכזי ב"תא הטייס" הדיגיטלי של הנהג. מערכות הסיוע מוצגות על גבי המסך, כמו גם כל המידע הבסיסי הרלוונטי לנהג.

תא נהג מתקדם, מזכיר יותר קוקפיט של מטוס (צילום: באדיבות היצרן)
תא נהג מתקדם, מזכיר יותר קוקפיט של מטוס (צילום: באדיבות היצרן)

ל-Actros החדשה שני מסמכי מולטימדיה אינטראקטיביים מתקדמים המאפשרים תפעול נוח, פשוט וקל. המסך ממול לנהג משמש כלוח מחוונים צבעוני בגודל של 10/12" ומסך נוסף מימין לנהג בגודל 12 אינץ' מאפשר שליטה באמצעות מגע ומאפשר גישה לתפעול הרכב החל מהפעלת האורות והמיזוג וכלה בבדיקת מצב הרכב כדוגמת לחץ אוויר בצמיגים, עומס על הסרנים,  צריכת דלק ועוד. ניתן לשמור עד 6 פרטי משתמשים והתאמתם בהתאם לנהג.

אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי ההובלה וההיסעים של כלמוביל מציין כי "מדובר בעידן חדש בענף המשאיות המציעות שילוב של מערכות מתקדמות וסביבת נהג הדומה לקוקפיט הטייס. בין המערכות המשולבות באקטרוס החדשה, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אשר שומרת את המשאית במרכז הנתיב או צמוד לפס הסימון הימני או השמאלי, בהתאם לבחירת הנהג. מערכת לניטור ערנות נהג אשר מתריעה על עייפות, מערכת מצלמות במקום מראות ויכולות נהיגה חצי אוטונומיות, סביבת נהג מהגבוהות הקיימות בשוק, חסכון בצריכת הדלק של עד 5%, קישוריות ועוד".

אקטרוס החדשה,המראות אאוט (צילום באדיבות היצרן)
אקטרוס החדשה,המראות אאוט (צילום באדיבות היצרן)

ה-Actros החדשה מגיעה עם מנועי 6 צילינדרים מתקדמים וחסכוניים, בשידוך לתיבת powershift3 אלקטרונית השולטת על פעולת המצמד והעברת ההילוכים באופן אוטומטי ומותאמת למנועי מרצדס. ל-Actros יתרון בלעדי בדמות בלם מנוע jake brake החזק בקטגוריה כסטנדרט.

מנוע 7.7 ליטר במגוון הספקים בין 238 ל-320 כ"ס.

מנוע 10.7 ליטר במגוון הספקים בין 330 ל-460 כ"ס.

מנוע 12.8 ליטר במגוון הספקים בין 421 ל-510 כ"ס.

מנוע 15.6 ליטר במגוון הספקים בין 517 ל-580 כ"ס.

מחיר: החל מ- 400 אלף שקלים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן