Skip to content

המשטרה מבקשת לעצור עד תום הליכים בגלל שאיים והפחיד את ראש הממשלה

"מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה?" ו - "יאיר.. אתה לחוץ.. מה קרה הבית רועד?", נכתב בכתב האישום שהוגש אתמול כנגד בן דור. המשטרה מבקשת לעצרו עד תום הליכים. בשומרון נעצר מתנחל אחר שאיים גם הוא לטענת המשטרה על ראש המשלה, הוא נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל הגישה אתמול (שלישי), כתב אישום כנגד אשר בן דור (39), תושב באר שבע כתב אישום בגין עבירה על חוק איומים כנגד ראש הממשלה. מכתב האישום ועדי התביעה עולה כי את התלונה הגיש גיל יצחקי ממשרד ראש המשלה שבעצמו טוען מזה זמן רב להסתה כנגדו בכלל הציבור.
ע"פ כתב האישום ולטענת המשטרה, איים בן דור פעמיים דרך חשבון הטוויטר שלו. פעם על ראש הממשלה בנימין נתניהו ופעם על בנו יאיר נתניהו.
"מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש המשלה? מישהו מכיר..נראה לי הגיעו מים עד נפש, וזאת במטרה להפחידו או להקניטו" (ההדגשות מופעות במקור בכתב האישום), מצטטת התביעה מתוך חשבון הטוויטר, את האיום על ראש הממשלה, ובהמשך בחודש יוני האחרון, כך טוענת התביעה, הנאשם איים גם בפגיעה שלא כדין בגופו של יאיר נתניהו, בן ראש הממשלה כשכתב:  "יאיר כפרה..כל כלב ביג' יומו ..ותעשה טובה לך תמצוץ לאוחנה תרגע קצת..אתה לחוץ..מה ק'רה הבית רועד? הקירות דקים שומעים את הלב שלך דופק, וזאת במטרה להפחידו או להקניטו", ". כך בכתב התביעה.
לטענת המשטרה הוסיף בן דור בחקירתו במשטרה בעת הודיעוהו שהוא עצור: "אני נעצר רק בגלל שזה ראש הממשלה התלונן, עכשיו אם אני נעצר בגללו אז שימות עכשיו, בן זונה. זהו מעצר פוליטי". הדיון בהארכת מעצרו של בן דור החל הבוקר בבית משפט השלום באשקלון.

צילום מדף הפייסבוק של בן דור

פרקליטו של בן דור, עורך הדין חקלאי דניאל מסר בתגובה: "איומים בפגיעה בראש הממשלה הם דבר חמור. אין מקום לאיים על איש. וודאי שאין מקום לאיים בפגיעה בראש הממשלה. אשר מבין היטב שהוא טעה. אנחנו נבקש מבית המשפט לשחרר אותו בתנאים ואני אבקש ממנו לכתוב הבהרה פומבית שבמסגרתה ידגיש את החרטה שלו, את ההכרה בכך שאסור לאיים על איש ואת החשיבות שבשמירה על כללי משחק דמוקרטיים ללא אלימות". "גם אם השיח שבוקע מבלפור הוא שיח מסית ומשסה וגם אם נתניהו יוצר שוב ושוב שיח של שנאה, חלה חובה מוחלטת להימנע מכל איום ומכל פגיעה בו, בבני ביתו או בכל אחד אחר". הוסיף הפרקליט. אגב חשבון הפייסבוק של בן דור נתן ללמוד שבתפיסותיו הפוליטיות הוא מוטה לימין ולאו דווקא לשמאל.

שלשום בשעות הערב עיכבה המשטרה לחקירה חשוד אחר (55), תושב אזור השומרון בחשד שפרסם פוסט ברשת החברתית המסית לפגיעה בראש הממשלה ובחשד לאיומים לאחר שהתבטא ברשת החברתית כי בכוונתו לפגוע בנבחרי ציבור. חקירתו בחשד להסתה אושרה על ידי המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים. להבדיל מבן דור, בתום חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים וכי החקירה נמשכת.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן