Skip to content

עובדת מעון בלפור מערערת בעליון על דחיית בקשתה לערוך חיפוש בטלפון שלה

העובדת הגישה ערעור לעליון על דחיית בית המשפט את בקשתה לערער על יפוש שיערך מכשירה בו ימצאו הוכחות שלפי החשד היא שיקרה בעדותה כנגד שירה רבן עובדת מעון ראש הממשלה שתבעה את שרה נתנהו על התעמרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עובדת ראש הממשלה שהמשטרה מבקשת לחדור לה למכשיר הנייד בגין חקירה לפיה עולה חשד כי העובדת העידה עדות שקר לטובת אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, הגישה היום (רביעי) בקשת רשות לערור  לבית המשפט העליון בטענה החדירה למכשירה אינה חוקית, פוגעת בזכויות יסוד, ויש לה ולפרקליטה זכות עמידה בתיק.

לבית במשפט העליון הוגשה בקשה לרשות לערור  על החלטת בתי משפט המחוזי והשלום במרכז, ולפיהם נקבע כי עובדת מעון ראש הממשלה שהמשטרה מבקשת לחדור לה למכשיר הנייד לא רשאית הייתה להגיש ערר ולהשיג כנגד ההחלטות.

בבקשה מפורטת שהוגשה באמצעות עו״ד איתמר בן גביר טוענת העובדת כי מדובר בנושא עקרוני, כי בתי המשפט דלמטה טעו כאשר קבעו שאין לה זכות עמידה, כי כאשר נפגעת זכות אזרח כה יסודית ודאי שזכותו של האזרח להגיש ערר על ההחלטה, כי החלטת בית המשפט יוצרת למעשה מצב שבו המשטרה יכולה להגיש ערר ואילו האזרח לא, כי בית המשפט התעלם מפסיקה של בית המשפט העליון בפרשת אוריך ומכל מקום היא נפגעת מההחלטה.

שרה נתניהו בפתח בית המשפט – ארכיון. (צילום פול: אמיל סלמן)

כזכור, לאחרונה נחשף חשד על פיו בחקירה המתנהלת בימים אלו סביב פרשת המעונות, נשמע וידוי מוקלט של עובדת בשם ליאורה בביאן, בו היא מודה ששיקרה בעדותה לטובת אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. ההקלטות נחשפו במהלך משפטה של עובדת נוספת במעון שתבעה את הגברת נתניהו, שירה רבן. על פי חשיפה של חדשות 12 בנושא, בהקלטה נשמעת עובדת נוספת במעון, לצידה של בביאן, וממנה עולה חשד כי בביאן שיקרה בעדותה. בתמליל השיחה בין השתיים עלה כי העובדת שהוקלטה סמוך לבביאן, סילבי גנסיה, הוחתמה על מכתב בו הגברת נתניהו מתייחסת אליה בכבוד, למרות שלכאורה אין כך הם פני הדברים. בהמשך השיחה המוקלטת, בביאן נוזפת בסילבי שחתמה על המכתב באומרה: "איזה טעות".

כאמור החקירה בלהב 433 עוסקת בחשד ששתי עובדות במעון הגישו תצהירים שקריים או עדות שקר לבית המשפט לפיהן הן שוללות מכל וכל את טענותיה של שירה רבן, שתבעה את נתניהו על התעמרות, מדובר בחקירה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי פרקליטות המדינה. בעקבות החקירה, הפרקליטות הגישה לפני שבוע וחצי בקשה לעכב את ההליכים בתביעה שהגישה עובדת המעון לשעבר שירה רבן למשך 60 יום.

רבן הועסקה במעון ראש הממשלה במהלך ספטמבר 2017. כחודש לאחר מכן הגישה באמצעות עו"ד נעמי לנדאו תביעה על סך 225 אלף שקלים, בה טענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה. רבן תיארה בכתב התביעה שורת התעמרויות, ואף מקרה אחד בו לטענתה כמעט הוכתה על ידי נתניהו – ואז ברחה ולא שבה עוד למעון ראש הממשלה. מולה הגישה נתניהו תצהירים של שתי עובדות בביאן ואזולאי שמסרו תצהירים להגנתה של נתניהו. כך, למשל, מסרה בביאן בתצהירה כי כשהתקבלה לעבודה במעון הרשמי, הגברת נתניהו "הסבירה את העבודה במאור פנים ומה שחשוב לה, ביקשה שאם יש שאלות אדפוק בחדרה ופרשה לעיסוקיה". עוד טענה בביאן כי רעיית ראש הממשלה הנחתה אותה "להרגיש בבית ולבוא בלבוש נוח ולא ייצוגי", ואף הוסיפה: "תדאגי לעצמך להפסקות, את המנהלת לעצמך, כאשר את זקוקה, את מוזמנת להתכבד במטבח".

עובדת נוספת במעון שהעידה לטובתה של נתניהו הייתה נילי קדוש, שעלתה על דוכן העדים בדצמבר האחרון. קדוש נשאלה לגבי התכתבות שלה עם רבן, בה התייחסה לעבודה במעון ראש הממשלה כ"כלא"."לא התכוונתי לזה באמת, הכול קשקוש היה", אמרה. כשנשאלה מדוע בכל זאת השתמשה בתיאור כה חמור, השיבה: "להוציא אותה משם כמה שיותר מהר כי זיהיתי בה שהיא הולכת לעשות כל מיני בלאגנים. מההתחלה היא לא הייתה אמינה. היא נהגה לרכל וזרמתי איתה לפי אותה צורת התבטאות שלה. רציתי לראות עד איפה היא מגיעה". במידה וימצא כי שתיהן העידו והצהירו הצהרות שקרן, צפויות העובדות למצוא עצמן מול הליך פלילי שעלול להביאן למאסר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן